IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford губи близо 60 000 долара от всеки продаден електромобил

Въпреки това финансовите резултати на компанията за първото тримесечие на годината са много добри

Американската компания Ford отчете финансовите си резултати за първото тримесечие на 2023 г., от които се вижда, че загубите в подразделението за електромобили Model e се увеличават. Наскоро компанията промени начина, по който отчита финансовия баланс, разделяйки данните за всяко подразделение - Ford Blue (автомобили с ДВГ), Ford Pro (търговски автомобили) и Model e (електрически).

 

Ford

 

Ford е доставил само 12 000 електрически превозни средства през първото тримесечие и е загубил около $60 000 за всяка продадена кола през този период. Средната продажна цена на Ford Model e през периода е около $58 000, а производителят е вложил в производството на колата $118 000 средно.

Това накара феновете на Tesla да се пошегуват, че Ford трябва да купи Model Y, да постави емблема на Ford върху автомобила и пак да загуби по-малко пари, пише Autoevolution. Очаква се загубите да се ускорят през второто тримесечие, тъй като Ford обяви намаление с до $4000 на цената на Mustang Mach-E.

 

Ford-1

 

Автомобилният производител обяснява това лошо представяне с по-високи инженерингови разходи и такива, свързани със стоки и друг инфлационен натиск. Слабите обеми на продажбите се дължат, според производителя, на планирана пауза в завода в Мексико. Производството на Ford Mustang Mach-E се очаква да достигне 270 000 бройки през 2023 г.

Ford отчете приходи от 41,5 милиарда долара за първото тримесечие, което е с 20% повече спрямо първото тримесечие на 2022 г. и подобрени маржове от 8,1% с 1,4 процентни пункта. Коригираните печалби преди лихви и данъци се повишиха с 45% до 2,4 милиарда долара, което трябва да се счита за добър знак за компанията. По-голямата част от това, или 2,6 милиарда долара, идва от Ford Blue.

 

Ford F-150 Lightning

 

Производството на Ford F-150 Lightning беше засегнато от пожар на батерия през февруари, а производството на Mustang Mach-E също беше спряно, за да се модернизира производствената линия. Сглобяването на електромобили падна от 30 000 единици през четвъртото тримесечие на 2022 г. до 12 000 през първите три месеца на 2023-а.

Ford отчете загуби от 722 милиона долара в своя бизнес с електромобили - Model e. В разговор с инвеститори в края на март ръководителите на компанията предупредиха, че бизнесът с електромобили ще продължи да губи пари в обозримо бъдеще.

 

Ford-2

 

Ford оприличи своето подразделение Model e на стартъп за EV като обеща, че ситуацията трябва да се подобри, когато производството се увеличи през следващите години. Общите загуби за 2023-а от електромобили се очаква да достигнат 3 милиарда долара.

 

 

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    21М ( преди 10 месеца )
    Ми да спрат с бонусчетата шефчета, говорим за милиони и милиони..На загуба.. това е смешно. Всички реват за това. Тези данни са силно условни, и донякъде с рекламен характер както и вече цялото им общуване с обществото в 21век. Не е дошъл деня в който ще им повярвам напълно и за всичко което говорят особенно в авто индустрията. Умишлено дефектните серии (вс марки) например, не са от вчера, но едва ли някога ще си признаят тия неща.;)Който поклонник иска да им вярва безрезервно, лично п ...
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 10 месеца )
    Ако искаш да се самоубиваш, във всеки магазин за домашни проблеми има ножове по за 3-4 лв. Даже ще ти излезе по евтино да си купиш просто един пирон с който да бръкнеш в най-близкия контакт. Но да знаеш че съм пипал хиляди пъти ножове и пирони и още съм жив. Имам и огнестрелни оръжия. Тоест не е въпросът до притежанието на нещо което може да те нарани, а дали си достатъчно интелигентен да го използваш безопасно. Включването на автопилота е по желание и то с условия. Не се включва сам.
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Стив Возняк ( преди 10 месеца )
    Ако искате AI, който се опитва да ви убие, купете си Тесла!
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 и 7 ( преди 10 месеца )
    Защо да фалира, като печалбите от ДВГ са повече са отколкото загубите от електромобили. На практика форд е на печалба. А очевидно и двамата не си спомняте, че само преди половин година имаше новина, как Илон Мъск се оплаква, че заводите в Тексас и Берлин буквално горят пари като в пещ и всеки от тях губи милиарди, като в същото време Тесла отчете рекордни печалби за тримесечията както и рекордни печалби на произведен автомобил - осем пъти по-голяма печалба от автомобил отколкото toyota.
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Защо да фалират? Докато фирмата финансира начинанието, ще върви. Тесла работи на загуба поне 8 години.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    ехо грешите ( преди 10 месеца )
    то това ако е истина да са фалирали вече , нещо бъркате числата
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    12 000 до сега, обаче до края на годината ще произведат 230 000
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Не, числото не е объркано. Още миналото тримесечие, когато обявиха отделянето на ел. мобилите в нов бизнес, съобщиха за 20 хил. долара загуба/бр. Това тримесечие тя се е увеличила още повече заради 2 неща: първо, намалиха продажните цени; второ, производството е намаляло значително, а разходите остават същите. Такава загуба въобще не е странна за нов бизнес и не означава, че разходите им за материали и производство са с 60 хил. повече от цената. В загубата влизат и R&D разходите.
  • #3
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    60 000?! дали не сте сложили 0 повече? Та техните елктомобили не струват 60к.
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Мисленето им е остаряло, но все пак някои производители се справят по-добре от други. Например Мерцедес обявиха, че вече печелят от електромобилите и маржът им е като на ДВГ. Друг е въпросът, че ги продават доста по-скъпо от ДВГ, но щом има кой да ги купува, проблем няма. VW не са коментирали дали печелят, но явно са на нула в най-лошия случай, защото финансовите им резултати са добри, а вече продават доста електромобили.