IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford патентова SUV с една врата тип „крило на чайка“

Концепцията Gullwing има и отделна шофьорска врата за шофьора

Американската компания Ford патентова врата тип „крило на чайка“ за SUV, която се отваря на една страна. Концепцията, обозначена като „Странична врата за превозно средство“, е подадена през октомври 2021 г., но е публикувана сега, съобщи Мotor1.

 

ford-s-gullwing-door-that-opens-to-one-side-patent

 

Идеята за врата Gullwing не е нова, за първи път е представен в емблематичния Mercedes-Benz 300 SL през 50-те години на миналия век и от тогава се е превърнала в синоним на футуристичен и авангарден дизайн. Вратите тип „крила на чайка“ са закачени на пантите на линията на покрива и се отварят нагоре, създавайки поразителен и драматичен вход и изход за автомобила.

Патентът на Ford обаче извежда концепцията на следващо ниво, като въвежда само една масивна врата тип „крило на чайка“, която е от страната на пътника. Дизайнът със сигурност е уникален и кара автомобила да изглежда асиметричен, особено когато се гледа отгоре.

 

ford-s-gullwing-door-that-opens-to-one-side-patent (3)

 

Въпреки че публикуваният документ от Службата за патенти и търговски марки на САЩ (USPTO) не уточнява, че вратата тип „крило на чайка“ е за SUV, приложените данни предполагат точно това.

Трябва да се отбележи също така, че дизайнът на Ford е с отделна врата за шофьора. Има и множество опорни точки, които се очакват поради сложността на конструкцията.

 

ford-s-gullwing-door-that-opens-to-one-side-patent (1)

 

Освен естетическа привлекателност, вратата Gullwing има и практически предимства, като може да осигури достатъчно пространство за удобно влизане и излизане на пътниците от автомобила, допълва изданието. Огромният отвор може също да доведе до допълнителни проекти, които подкрепят хора с увреждания. Може също така да позволи по-лесно товарене и разтоварване, особено големи и обемисти предмети.

Както при всички патенти и търговски марки обаче, това не е гаранция, че Ford в крайна сметка ще направи превозно средство с този дизайн.

 

 

0 от 500