fallback

5 прости правила, за да удължите живота на двигателя

Днешните мотори се износват по-бързо и са по-застрашени от надирания в цилиндрите. Ето как да ги избегнете

Животът ни все повече ускорява темпо - и това се отнася не само до хората и информационните технологии, но и до автомобилите. Само допреди 20-30 години цилиндрите и буталата на повечето автомобили бяха дълговечни и почти неподатливи на износване. Най-много продължителното триене между стените на цилиндрите и "полата" на буталото да образува т. нар. стъпало в района на горната мъртва точка. Но след това двигателите започнаха да се променят бързо, за да станат по-екологични и по-леки. Тук потенциалните проблеми с цилиндрите са от друг характер, доста по-сериозни са и като цяло се появяват значително по-рано от "стъпалото". Става дума за надиранията по стените им.             Пет правила, за да удължите живота на двигателя (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #15
    Макс ( преди 11 месеца )
    Номер 14,, имах "Жигули" и бях едно от първите частни таксита в Пловдив. Да, по каталог първият ремонт трябва да се прави на 120 000. Но моето го отворихме на 350 000. И не защото не вървеше, азащото започна да гори много масло. По спомен по литър на 200-300км.
  • #14
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Нямаше жигули или москвич на 200 000 км без ремонт. Доста се чудех дали да не пиша и 100 хиляди и щях да съм прав за повечето случаи но да речем че някой някак по късмет може да прехвърли стотака, но 200 000 беше абсолютно невъзможно да се мине както и да поддържаш автомобила. Затова точно с тези автомобили недейте дава примери за надежност. Иначе е вярно че по същото време се правиха и истински автомобили но това е съвсем друга тема
  • #13
    Вин ( преди 11 месеца )
    Самия факт, че се внасят коли на 200 х.км., а и на повече и оттам нататък се карат, говори ясно кои двигатели са по здрави! За такива километри, не си и мечтаеха преди 40 години или след два основни ремонта. Друг е въпросът за електрониката, но в случая обсъждаме механиката, не ли?!
  • #12
    Вин ( преди 11 месеца )
    до#11 Правеха ремонт, понеже колите се караха докато десетилетия наред! Гледай Куба и не питай, какви коли се въртяха по пътя! Дори не писах, че ги започваше ръждата още на 2/3 години, а бяха семейна ценност! Имаше случаи на превантивно "запечатване" на дъното с епоксидна смола, докато не разбраха, че се напуква, задържа влагата и става мармалад:) Обикновено, всеки мъкнеше пълен комплект инструменти на път. И това при условие, е сега се кара много повече на дълги разстояния.
  • #11
    до#10 ( преди 11 месеца )
    Не си много редовен, като ти чета глупостите. Едно време колите бяха не само по-здрави, но и можеше ремонт да им направиш и основен ремонт на двигател също да направиш и да продължиш да караш много дълго време. Сега колите са направени така, че не ремонтираш, а сменяш. Ти да знаеш да се прави основен ремонт на двигател на новите коли. Такова нещо не се прави, няма как да стане, а и да има как да стане някой не го прави, защото излиза много скъпо. Специалистите също казват,че старите са по-здрави
  • #10
    Вин ( преди 11 месеца )
    Тези, които твърдят, че новите коли и двигатели са по ненадежни от старите, нямат представа за какво говорят! През 70/80-те, още с покупката на нова Жигула, Москвич и к'вото имаше, започваха "консултации" с колеги, приятели, "майстори" за подготовка на основен ремонт, ама на колко се правел 70-80 х.км, кои били с ризи, а другите трябвало шлайф на цилиндрите - първи/втори/трети, само със смяна на сегменти става ли и т.н.! Да не говорим, за ел. проблеми и пишман гаражние майстори !
  • #9
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Слагайте добавки за масло, сменяйте го на 9000 заедно с филтрите и мотора няма да има ядове. Може добавка за дюзи. Окачването няма как да го спасите защото караме на ужасни пътища пълни с дупки.
  • #8
    123 ( преди 11 месеца )
    Контролираното качество си казва думата. колите се правят, за да изкарат гаранцията, а след нея, като започнат проблемите и скъпите ремонти да се принудиш да си купиш нова и нова и нова каляска, която, колкото е по-нова, толкова е по-скапана и трошлива. Колкото до двигателите, едно време ги правеха от *** и цилиндрите бяха набити гилзи, които можеха да се разстъргват с хобел машини при появата на износване и задиране, а в краен случай се сменяха гилзите и моторите бяха вечни.
  • #7
    До 6 ( преди 11 месеца )
    Да разбирам ли, че си си купил 20+ годишен автомобил, който смяташ да караш след 2030 година че и по-нататък, защото новите автомобили за нищо не стават?
  • #6
    пропов ( преди 11 месеца )
    Дали не почнахте да прозрявате защо все по често стари коли на малко километри се продават за луди пари. Защото от как екото стана фактор No1, техниката е конструирана с огромни компромиси, даже противоречия. Нова кола?! Не, благодаря. Десетки хиляди евро за да угодя на Зелените мошеници и оная шизофреничка Грета - няма да стане.
fallback
Последни