fallback

Двигател запали след половин век на открито

Агрегатът е от пикап Studebaker от 1946 г., изоставен в продължение на 50 години (ВИДЕО)

Възможно ли е двигател, изоставен в продължение на 50 години, да запали отново? Оказва се, че отговорът е „Да“ и за такъв случай разказва YouTube каналът Jennings Motor sports, информира Аutoevolution.

 

 

Автомобилът от снимките и видеото е Studebaker M5 от 1946 г., а двигателят е 2,8-литров Champion - редови 6-цилиндров с мощност 80 к.с., когато е бил нов, разбира се. Този пикап и агрегатът са били изоставени пет десетилетия, а и от снимките е видно, че е в окаяно състояние.

Американската компания Studebaker Corporation е основана през 1852 г. от братята Хенри и Клемент Студебейкър като ковачница в Саут Бенд, Индиана. След това става водещ производител на вагони, теглени от коне, и доставя такива на американската армия по време на Гражданската война. Компанията навлиза в автомобилна индустрия на САЩ с електрическа кола през 1902 г. и бензинова две години по-късно, която се предлага под името Studebaker-Garford.

 

 

След като си партнира с други производители, Studebaker започва да продава автомобили, задвижвани с бензин под свое име през 1913 г. След много перипетии и фалити до средата на 50-те години на миналия век Studebaker, който не разполага с ресурсите на големите гиганти в автомобилната индустрия, се слива с Packard и отново е изправен пред финансови проблеми. През декември 1963 г. Studebaker затваря завода си в Саут Бенд, прекратявайки производството на своите автомобили и камиони в САЩ.

Studebaker произвежда пикапи в продължение на няколко десетилетия, като започва с Coupe Express. През 1938 г. стартира M- Series, която пък е наследена от 2R през 1948 г. След това Studebaker пуска E-Series през 1955 г. и Champ през 1960 г. - последният лекотоварен автомобил на компанията.

 

 

 

 

Studebaker M- Series се произвежда от 1938 до 1952 г. Гамата включва различни версии като M15, M15A и двутонната M16, която е свързана с военния камион US6. M5 е по-малката 1/2-тонна версия на M-серията.

Studebaker M5 е разпознаваем чрез предната си решетка с форма на крило и е значително по-аеродинамичен от повечето пикапи от своята ера. Това е и единственият пикап в САЩ тогава с вентилационни прозорци на вратите. Този конкретен Studebaker M5 от снимките е напълно съсипан от времето, но се оказва, че двигателят „не е умрял“, както показва видеото.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

fallback
  • #26
    Хейтър ( преди 1 година )
    А скоро четох статия че продължителното стоене съсипва двигателите и че едва ли не ако не си караш колата по няколко дни в седмицата край с нея
  • #25
    Лудория ( преди 1 година )
    Е как да се отговори на въпрос, който ще възникне след 20 години?! Ако знаех отговорите на подобни въпроси преди 20 години, сега в джобовете ми щяха да дрънкат биткойни и акции на разни компании. Ако сега купувам 20-и годишен автомобил, бих си взел бензинов, без турбо и без газ. Всъщност, каквото и да купувам сега, това ще е избора ми.
  • #24
    До лудетината ( преди 1 година )
    Нали не слагаш под един знаменател този който ще си купи 20 + годишен автомобил и ще тръгне да го стяга за да му върши работа и такъв, който си сменя автомобилите още преди да им изтече гаранцията защото вече е излязъл новият модел и те трябва да го притежават? Няма да изчезнат нито едните нито другите защото са част от една и съща екосистема.И сега остава въпроса като си купуваш 20 + годишен автомобил, дали ще вземеш ръждив или от 3 мм неръждавейка с 200kWh батерия с 15мин зареждане до 80%
  • #23
    Arterianko Brasnarq ( преди 1 година )
    Това ако беше Кадет или Ескорт да бяха се разтворили преди 40 години. Егаси ламарината.
  • #22
    Логичен ( преди 1 година )
    "Кое е по евтино,батерия за 20 к.долара или обикновен акумулатор,бобина,свещи,масло и бензин?" Искам да ти задам един много логичен въпрос зададен от един изключително интелигентен човек : "Гост льо,пак ли си ял едни гъби и пророкуваш?" Откъде знаеш колко струва батерия след 70 години? Ако някой тръгне да съживява 70-годишен кошник, дали ще му купи чисто нова батерия за модела и откъде или ще иде да вземе най-подходящата евтина 10-годишна батерия от автоморгата, с която ще минава 3000км?
  • #21
    Лудория ( преди 1 година )
    Причините могат да са много, но всичко зависи цена на скрап-а и цена да се ползва даден автомобил, като това не се отнася само за Тесла. Но в Тесла ако има повече килограми суровини, които може да бъдат с изгодни цени за рециклиране в бъдеще, като стане един автомобил на 20+ години, мнозина от нас ще се замислят дали да ползват стар, рециклиран или нов автомобил. Има хора, дето си сменят автомобилите на 5 години, за тях няма значение дали е Тесла, Мерцедес или Тойота. Па затова...
  • #20
    До лудетината ( преди 1 година )
    Каква би била причината да се рециклира пикапа на Тесла, който е направен от три милиметра неръждаема ламарина, вместо евентуално да му се смени батерията като мене три-четири милиона километра и да продължи да се ползва? Единствената смислена причина която се сещам е грозния му външен вид, което не е технически а емоционален проблем.
  • #19
    Лудория ( преди 1 година )
    Ей, голяма драма дали са му направили основен ремонт или не, дали е запалил или не, дали на село има интернет или не. Хората, дето работят, не гледат клипчета в Интернет. ;) Те работят. А това горе е за цъкане от разни неработещи и съответно приходи на този, дето го е снимал. И автомобил Тесла след 50 години я се намери, я не, защото всичко каквото може, ще се рециклира.
  • #18
    Гостенино ( преди 1 година )
    "***,пак ли си ял едни гъби и пророкуваш?"Какво има да пророкувам? Показаха ти със стартера нагледно. Няма какво да му се случи на един електрически двигател и след 100 години пак ще тръгне. Хайде сега ти да ми кажеш дали някой ще е в състояние да запали твоята toyota след 50 години? Какви процедури трябва да извърши? "обикновен акумулатор,бобина,свещи,масло и бензин" ще му свършат ли работа? И колко да е обикновен 12 v оловен акумулатор след 50 години?
  • #17
    Гостенино ( преди 1 година )
    Гледам че пак си се развихрил. Стандартни процедури казваш. Виждаш ли колко стандартни процедури имаш за запалване на едно ДВГ и то само за да се завърти, а не да тръгне. Знам, че нямаш интернет за да гледаш клипа и не можеш да ми отговориш, но въпреки това можеш да предположиш колко стандартни процедури са извършили за да завъртят стартера, който е на практика един електродвигател? Нито една! Подадоха му ток и тръгна точно както ще тръгне всеки един електромобил.
fallback
Последни