fallback

Двигател запали след половин век на открито

Агрегатът е от пикап Studebaker от 1946 г., изоставен в продължение на 50 години (ВИДЕО)

Възможно ли е двигател, изоставен в продължение на 50 години, да запали отново? Оказва се, че отговорът е „Да“ и за такъв случай разказва YouTube каналът Jennings Motor sports, информира Аutoevolution.

 

 

Автомобилът от снимките и видеото е Studebaker M5 от 1946 г., а двигателят е 2,8-литров Champion - редови 6-цилиндров с мощност 80 к.с., когато е бил нов, разбира се. Този пикап и агрегатът са били изоставени пет десетилетия, а и от снимките е видно, че е в окаяно състояние.

Американската компания Studebaker Corporation е основана през 1852 г. от братята Хенри и Клемент Студебейкър като ковачница в Саут Бенд, Индиана. След това става водещ производител на вагони, теглени от коне, и доставя такива на американската армия по време на Гражданската война. Компанията навлиза в автомобилна индустрия на САЩ с електрическа кола през 1902 г. и бензинова две години по-късно, която се предлага под името Studebaker-Garford.

 

 

След като си партнира с други производители, Studebaker започва да продава автомобили, задвижвани с бензин под свое име през 1913 г. След много перипетии и фалити до средата на 50-те години на миналия век Studebaker, който не разполага с ресурсите на големите гиганти в автомобилната индустрия, се слива с Packard и отново е изправен пред финансови проблеми. През декември 1963 г. Studebaker затваря завода си в Саут Бенд, прекратявайки производството на своите автомобили и камиони в САЩ.

Studebaker произвежда пикапи в продължение на няколко десетилетия, като започва с Coupe Express. През 1938 г. стартира M- Series, която пък е наследена от 2R през 1948 г. След това Studebaker пуска E-Series през 1955 г. и Champ през 1960 г. - последният лекотоварен автомобил на компанията.

 

 

 

 

Studebaker M- Series се произвежда от 1938 до 1952 г. Гамата включва различни версии като M15, M15A и двутонната M16, която е свързана с военния камион US6. M5 е по-малката 1/2-тонна версия на M-серията.

Studebaker M5 е разпознаваем чрез предната си решетка с форма на крило и е значително по-аеродинамичен от повечето пикапи от своята ера. Това е и единственият пикап в САЩ тогава с вентилационни прозорци на вратите. Този конкретен Studebaker M5 от снимките е напълно съсипан от времето, но се оказва, че двигателят „не е умрял“, както показва видеото.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

fallback
  • #6
    Гостенино ( преди 1 година )
    Хубаво е когато става въпрос за цифри факти и особено видеоклипове, които така или иначе нямаш интернет за да гледаш, защото са ти свършили мегабайтите за месеца. Ако беше изгледал видеото щеше да видиш каква пародия на палене на двигател е това. Само основен ремонт дето не му направиха. Отвориха двигателя, чистиха му ръжди, смазваха го, сложиха му нов акумулатор, нови свещи, нова бобина, наляха му масло, сипаха бензина директно в карбуратора, и през цялото време, дори когато беше свалена глават
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Колкото е по-стара колата, толкова по здраво е правена.
  • #4
    До Никола ( преди 1 година )
    Миналото лято запалих на дядо ми Москвича, 408, след като седи в двора на село от 88-***. :) Горе-долу по същия начин, както във видеото горе. В момента се реставрира. Общо взето, всяка кола която няма електроника по нея ще запали.
  • #3
    Никола ( преди 1 година )
    Ами да американски германски .ние тук ако някой Москвич е стоял 10г никой вече не може да го запали всичко кечета са изгнили и полепнали та това си е здрава техника .Студибейкер.
  • #2
    Гост ( преди 1 година )
    Дали Тесла стояла 50 години ще "запали"?
  • #1
    От село ( преди 1 година )
    Това потвърждава, че преди автомобилите са се правили от желязо а не като сега от рециклирани бирени кутийки
fallback
Последни