IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов шеф в Toyota потвърди възраждането на Celica

Разработката на спортно купе е сред приоритетите на компанията

Слуховете за евентуалното възраждане на легендарното купе Toyota Celica бяха подхранени от изявление на новия президент на компанията Цунеджи Сато. Нещо повече – създаването на такъв автомобил е сред приоритетите на марката, съобщава Carsweek.


Toyota


Глобалната гама на Toyota вече може да се похвали с две спортни купета - Supra и GR86, но феновете на по-старите модели на марката са категорични, че искат да видят модерна версия на емблематичната Celica, която да да запълни празнината между двата модела. Засега компанията не потвърждава подобни намерения, но нейният шеф смята пускането на наследник на Celica за „много добра идея“.

По време на среща с медиите в Япония, новият президент на Toyota - Цунеджи Сато, е казал, че иска да види възродената Celica в гамата на марката. За целта обаче идеята трябва да бъде одобрена от главния изпълнителен директор на целия холдинг Toyota Motor - Коджи Сато, който замени Акио Тойода през април.

Помолен за коментар, Коджи Сато бе лаконичен, като каза единствено, че компанията ще продължи да разработва и произвежда модели, разработени от GR (Gazoo Racing – спортното подразделение на концерна. Източник от Toyota обаче коментира, че наследникът на Celica ще бъде първият проект на новия президент на марката.

Не е изключено, Celica да бъде възродена като електрическо спортно купе. Подобен подход вече се използва от много производители, които връщат имена на стари модели в гамата си, като ги дават на автомобили, задвижвани изцяло на ток.

0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ще я направят електрическа, ама друг път и има много причини за това. Първо и най-важно - нямат технологиите. Второ, Селика винаги е била евтина кола, а в момента няма как да се направи евтина електрическа спортна кола. Трето, Тойота се засили да възражда всички тези модели, именно защото няма електрически технологии и цели да остане в новините с каквото може - а именно с остарели ДВГ и стара слава. Поредния признак на западаща компания.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 11 месеца )
    Не е въпросът дали ще я взема ако ми я подарят! Разбира се че ще я взема. И дума да не става! Обаче някой като тръгне да произвежда нов модел, не се интересува колко човека ще я приемат като подарък, а се интересуват колко човека биха дали толкова пари за нея. Как мислиш бензиновата или електрическата, която ще е по-бърза, по икономична и по надеждна ще купуват повече и за дълъг период за жизнения цикъл? Ето това е ключовият въпрос, на който трябва да си отговорят и отговорът е очевиден!
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Президентът на Toyota се казва Коджи Сато (Koji Sato)...
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 11 месеца )
    "безперспективно" ама ако я направят с ДВГ и ти я подарят, ще си удариш гъ зъ в таванЯ от кеф, нали?!?! Големи сте анализатори, голи като мишки, ама ако има келипирче, ще хвалите подаръчето, та чак аналлизатори ще станете!!!!
  • #1
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    "Не е изключено, Celica да бъде възродена като електрическо спортно купе. " Това е най-логичното предположение. Ако решат да го направят с ДВГ и хабят ресурсите на компанията за нещо безперспективно, акционерите ще ги разпънат на кръст!