fallback

Как да определим дали двигателното масло е годно за употреба

Елементарни трикове, с които можете да предотватите основен ремонт на двигателя

Случва се точно на пътя двигателят внезапно да започне да издава странни звуци и след това да спре да работи напълно. След разглобяване на устройството в сервиза става ясно, че смазката се е превърнала в черна каша. Разказваме ви какво се е случило и как да предотвратите тези проблеми.

Разбира се, производителите на смазочни материали провеждат стендови тестове на своите продукти. Ако вземем средни стойности, то синтетиката може да издържи около 1000 часа, а минералното масло - максимум 300. Някои добавки удължават работата на маслото, но след като те загубят свойствата си маслото се сгъстява и маслената помпа вече не може да го изпомпва. А трябва да знаете, че реалните условия на работа значително намаляват горепосочените цифри.

Опасни процеси могат да предизвикат и различни примеси, попаднали в двигателя. Например, продукти от горенето на нискокачествено гориво, обикновена мръсотия и вода, както и остатъците от старо масло, които не са били напълно източени по време на подмяната. Друга причина е изчерпването на пакета добавки преждевременно, което се случва, ако маслото редовно работи при повишени температури. Например в задръствания или ако шофьорът щурмува планински склонове редовно или често кара колата претоварена.

Мнозина пишат, че определят такива проблеми по старомодния метод - капка мазнина върху лист хартия. Това обаче е заблуда. Според замъгленото петно ​​дори професионалистът не може да диагностицира предстоящо бедствие.

Затова първо отстранете капачката за пълнене на масло в двигателя и проверете долната й част. Ако там се виждат твърди отлагания, подобни на сажди, тогава ние уверено твърдим: собственикът не е спазил интервалите за поддръжка или е използвал нискокачествени масла. След това загрейте мотора до работна температура, загасете го и развийте отново капачката. И ако от гърловината излиза син дим или се усеща миризма на отпадъци, състоянието на консуматива е лошо.

За да не се стигне до пагубен ремонт, сменяйте маслото не по километри, а по моточасове. Особено ако двигателят е с компресор и колата често се кара в задръстванията в града.  

И накрая, могат да се използват и специални съставки, например така наречените меки промивки на двигателя. Те отстраняват различни отлагания от системата и почистват хидравличните задвижвания. Така че определено ще сте сигурни, че смазката няма да се повреди и моторът ще живее дълго време.

Трябва обаче да се помни, че когато използвате промивки, е много важно да изберете правилния продукт. Факт е, че сред тях има "лекарства" с тясна специализация, които почистват системите за смазване на двигатели с различна степен на замърсяване и износване. Така че за обработката на използвани двигатели са необходими „подсилени“ съединения, които могат да премахнат старите отлагания от системата за смазване.

fallback
  • #12
    Автоексперт ( преди 1 година )
    За годността на маслото се съди по алкални му резерв. Инфо в Интернет.
  • #11
    Гошу ( преди 1 година )
    До 1 , купи си очила!!?!
  • #10
    Кобо ( преди 1 година )
    Кълча и мозъка до болка и не мога да се сетя за по *** метод от посочения тук.Прозводителя на автомобила посочва какъв продукт да се използва и колко да е неговият пробег.Всички масла минават тестове от производителите на двигатели и точно те указват дали са годни и колко е техния живот.(обратното означава че двигателя е създаден по характеристика на маслото)Спазвайте указанията на производителя на двигателя като за БГ съкратете побега с около 20 % заради "прекрасното" качество на гориват ...
  • #9
    Хи хи ( преди 1 година )
    В РъБъ всички естествено карат с "пълна синтетика" дет държи 30 к км
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    ми да те и сутрешните душове са така и миенето на ръцете също има собственици които не смянят маслото всяка година щото нямало километри а производителя написал че било за целия жизнен цикъл
  • #7
    Алекс ( преди 1 година )
    Сменайте си маслото навреме и не се занимавайте с промивки.Тези промивки са по-скоро опасни за двигателя.
  • #6
    пфф ( преди 1 година )
    като е станало на бозичка значи е за смяна
  • #5
    Вин ( преди 1 година )
    До#3 Бях спрял до контейнер за смет, където направи петното, встрани от пътя, извън града! Капките, няма как да ги чистя по шосето. Иначе, за разлика от много други, не оставям течащи уплътнения, семеринги, гарнитури, никога на десетината коли които съм имал за лично ползване. Като гледам, какви локви оставят след себе си по паркинги и улици някои, чудя се слепи ли са?!
  • #4
    бачо Кольо ( преди 1 година )
    Промивка правя когато взема "нова"кола,втора ръка естествено преди първата смяна на маслото.После правя смени в интервала 12-15000км или една година без промивки.Тя и колата си писка като мине календарната година или пробега.Карам с 5W30
  • #3
    До 2 ( преди 1 година )
    Изчисти ли след себе си поразията, която си направил като е плиснало маслото на пътя? Защото това е предпоставка за ПТП!
fallback
Последни