fallback

Как да определим дали двигателното масло е годно за употреба

Елементарни трикове, с които можете да предотватите основен ремонт на двигателя

Случва се точно на пътя двигателят внезапно да започне да издава странни звуци и след това да спре да работи напълно. След разглобяване на устройството в сервиза става ясно, че смазката се е превърнала в черна каша. Разказваме ви какво се е случило и как да предотвратите тези проблеми.

Разбира се, производителите на смазочни материали провеждат стендови тестове на своите продукти. Ако вземем средни стойности, то синтетиката може да издържи около 1000 часа, а минералното масло - максимум 300. Някои добавки удължават работата на маслото, но след като те загубят свойствата си маслото се сгъстява и маслената помпа вече не може да го изпомпва. А трябва да знаете, че реалните условия на работа значително намаляват горепосочените цифри.

Опасни процеси могат да предизвикат и различни примеси, попаднали в двигателя. Например, продукти от горенето на нискокачествено гориво, обикновена мръсотия и вода, както и остатъците от старо масло, които не са били напълно източени по време на подмяната. Друга причина е изчерпването на пакета добавки преждевременно, което се случва, ако маслото редовно работи при повишени температури. Например в задръствания или ако шофьорът щурмува планински склонове редовно или често кара колата претоварена.

Мнозина пишат, че определят такива проблеми по старомодния метод - капка мазнина върху лист хартия. Това обаче е заблуда. Според замъгленото петно ​​дори професионалистът не може да диагностицира предстоящо бедствие.

Затова първо отстранете капачката за пълнене на масло в двигателя и проверете долната й част. Ако там се виждат твърди отлагания, подобни на сажди, тогава ние уверено твърдим: собственикът не е спазил интервалите за поддръжка или е използвал нискокачествени масла. След това загрейте мотора до работна температура, загасете го и развийте отново капачката. И ако от гърловината излиза син дим или се усеща миризма на отпадъци, състоянието на консуматива е лошо.

За да не се стигне до пагубен ремонт, сменяйте маслото не по километри, а по моточасове. Особено ако двигателят е с компресор и колата често се кара в задръстванията в града.  

И накрая, могат да се използват и специални съставки, например така наречените меки промивки на двигателя. Те отстраняват различни отлагания от системата и почистват хидравличните задвижвания. Така че определено ще сте сигурни, че смазката няма да се повреди и моторът ще живее дълго време.

Трябва обаче да се помни, че когато използвате промивки, е много важно да изберете правилния продукт. Факт е, че сред тях има "лекарства" с тясна специализация, които почистват системите за смазване на двигатели с различна степен на замърсяване и износване. Така че за обработката на използвани двигатели са необходими „подсилени“ съединения, които могат да премахнат старите отлагания от системата за смазване.

fallback
  • #2
    Вин ( преди 1 година )
    Промивка може да се направи с по евтино масло за кратко време. Веднъж си направих без да искам, понеже се беше разместило уплътнението на филтъра и като вдигна налягане го плисна на пътя:) Действително след смяната, дълго време си беше прозрачно, за разлика от обикновено, когато за 500км. потъмнява. Двигателя е 2.0 hdi.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Като съм с чисто ново масло и изобщо не го различавам на щеката. Не мога да проверя нивото му. Изобщо не зацепвам механиците как го наливат. Явно си знаят ще налеем конкретно толкова литра и изобщо не проверяват със щеката.
fallback
Последни