IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опасни ли са мехурчета по щеката за измерване на маслото?

Най-често става въпрос за сериозен проблем, който изисква спешно решение

Понякога собствениците на автомобили се сблъскват с факта, че при проверка на нивото на моторното масло в двигателя забелязват образувания от пяна върху измервателната пръчка, които приличат на капчици или нещо като мехурчета. Какво показва всъщност това, ви разказваме сега.


масло двигател повреда


Говорим за емулсия - вещество, което се появява първо на пръчката за измерване на масло, а впоследстви е и по гърловината на капачката за масло на двигателя и накрая в разширителния съд. Тя се появява поради наличието на течност и невъзможността ѝ да се смеси с маслото. 

Най-често това е вода, но тя може да идва, както от пробив в гарнитурана на главата и смесване на маслото с охрадителната течност, така и от промени в климата, когато с понижаване на температурата влагата започва да кондензира. В последния случай обаче мехурчетата са миниатюрни.

Много по-лошо е, ако мехурчетата са се появили вследствие на смесването на двигателното масло с охлаждащата течност. Да, това е недопустимо, но това се случва, уви, доста често. Като правило, както вече споменахме, проблемът се крие най-вероятно в лошата херметичност на уплътнението на цилиндровия блок или в микропукнатина, образувана върху обшивката на един от цилиндрите. По-рядко - поради "умора" на водната помпа или поради деформация на главата на цилиндъра. 


масло двигател повреда


Какво да правим в този случай? Повярвайте, цветуща фраза по адрес на нечия майка няма да помогне! И още повече, когато в разширителния резервоар се появи тази емулсия. Преди да се стигне до бял дим от ауспуха, показващ на целия квартал как гори охлаждащата ви течност, по-добре е да отидете в техническия център възможно най-скоро.

В противен случай можете да унищожите както клапаните, така и обшивките в двигателя и в същото време да причините фатално прегряване на устройството. В края на краищата всъщност по този начин моторът губи своите правилни смазочни свойства. Също като и почистването. Ето защо е необходимо да се установи причината, поради която пяната се е появила в маслото, да се отстрани, след което да се промият както двигателят, така и неговата охладителна система.


0 от 500