fallback

Китай вече е най-големият износител на автомобили в света

През първото тримесечие на 2023 г. местни компании са доставили 1,069 млн. коли на чужди пазари

Китай изпревари Япония и Германия и за първи път стана най-големият износител на автомобили в света, след като през първото тримесечие на тази година местни компании са доставили общо 1,069 милиона коли. На второ място е Япония с 1,047 милиона бройки, съобщи Carnewschina.

 

 

Освен това Китай продължава да увеличава обемите, като само през април още 376 хиляди автомобила са напуснали страната, което е месечно увеличение от 3,3% и годишно от 170% спрямо същия месец на 2022 г. според Китайската асоциация на производителите на автомобили.

По отношение на обема най-много китайски автомобили са влезли в Русия, САЩ, Мексико, Великобритания, Белгия, Япония, Австралия, Германия, Обединените арабски емирства и Южна Корея.

 

 

По континенти – в Африка китайски автомобили се изнасят главно в Египет и Южна Африка, в Азия това са Саудитска Арабия, Индия, Тайланд и Виетнам, както Русия и Великобритания в Европа, САЩ Мексико и Карибите в Северна Америка, Бразилия, Чили, Перу и Еквадор в Южна Америка.

Сред компаниите най-много изнасят Tesla China, SAIC, Chery, Geely, Great Wall Motors, Changan и BYD. В момента SAIC е най-големият китайски износител, като неговата марка MG допринася най-много за това представяне. На всеки три изнесени автомобила един е произведен от SAIC. Изненадващо е, че BYD се класира едва на 9-то място със само 58 000 бройки.

 

 

Годишният износ на превозни средства от Китай преди 2020-та се движеше около 1 милион единици за период от около 10 години. След това през 2021-ва китайският износ скочи до повече от 2 милиона единици, изпреварвайки Южна Корея, за да стане третият по големина износител на автомобили в света след Япония и Германия. През 2022 г. обемът на износа от Китай достигна нов връх от 3,11 милиона автомобила, като надмина Германия за първи път и стана вторият по големина.

Китайската асоциация на пътническите автомобили прогнозира, че местният износ ще достигне 4 милиона до края на тази година. Ако тази тенденция продължи, много вероятно е Китай да изпревари Япония и да стане най-големият износител на автомобили в света през 2023 г.

 

 

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Този дето има голям проблем с Рено еМеган. Я ми покажи евтина електричка с изключение на Тесла (то и те далеч не са евтини просто предлагат повече за парите си спрямо конглокенцията)
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Идват, искам да видя физиономията на франсето което ще продава Рино Меган Етех за 100к лева сапунерка за евротопидиоти.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Като сложиш че износа за богатите пазари всъщност са Тесла и Дачия Спринг. А пък Руския пазар сам ще глътне милион китайчета без проблеми. Та не виждам нищо изненадващо. Нито пък виждам тази прословута инвазия
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Европа иска ел?! Китай ще и ги достави! Може да кажете сбогом на европейското автомобилостроене! Китай не само за почва експанзия на европейските пазари, китайските марки изтласкват европейците и от необятния китайски пазар и цяла югоизточна Азия. Не веднъж съм го казвал: Глупостта убива! Глупостта ще убие и Европа!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Това е само началото! Китайците тепърва започват глобална експанзия и тия, които доскоро им се смееха и ги подиграваха, ще са първите, които ще отидат да им се подмазват!
fallback
Последни