fallback

Китай вече е най-големият износител на автомобили в света

През първото тримесечие на 2023 г. местни компании са доставили 1,069 млн. коли на чужди пазари

Китай изпревари Япония и Германия и за първи път стана най-големият износител на автомобили в света, след като през първото тримесечие на тази година местни компании са доставили общо 1,069 милиона коли. На второ място е Япония с 1,047 милиона бройки, съобщи Carnewschina.

 

 

Освен това Китай продължава да увеличава обемите, като само през април още 376 хиляди автомобила са напуснали страната, което е месечно увеличение от 3,3% и годишно от 170% спрямо същия месец на 2022 г. според Китайската асоциация на производителите на автомобили.

По отношение на обема най-много китайски автомобили са влезли в Русия, САЩ, Мексико, Великобритания, Белгия, Япония, Австралия, Германия, Обединените арабски емирства и Южна Корея.

 

 

По континенти – в Африка китайски автомобили се изнасят главно в Египет и Южна Африка, в Азия това са Саудитска Арабия, Индия, Тайланд и Виетнам, както Русия и Великобритания в Европа, САЩ Мексико и Карибите в Северна Америка, Бразилия, Чили, Перу и Еквадор в Южна Америка.

Сред компаниите най-много изнасят Tesla China, SAIC, Chery, Geely, Great Wall Motors, Changan и BYD. В момента SAIC е най-големият китайски износител, като неговата марка MG допринася най-много за това представяне. На всеки три изнесени автомобила един е произведен от SAIC. Изненадващо е, че BYD се класира едва на 9-то място със само 58 000 бройки.

 

 

Годишният износ на превозни средства от Китай преди 2020-та се движеше около 1 милион единици за период от около 10 години. След това през 2021-ва китайският износ скочи до повече от 2 милиона единици, изпреварвайки Южна Корея, за да стане третият по големина износител на автомобили в света след Япония и Германия. През 2022 г. обемът на износа от Китай достигна нов връх от 3,11 милиона автомобила, като надмина Германия за първи път и стана вторият по големина.

Китайската асоциация на пътническите автомобили прогнозира, че местният износ ще достигне 4 милиона до края на тази година. Ако тази тенденция продължи, много вероятно е Китай да изпревари Япония и да стане най-големият износител на автомобили в света през 2023 г.

 

 

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Кpaвapите газ пиkaят. Вижда се залезът на империята на злото. Дано скоро светът стане по-добро и мирно място!
  • #14
    Гош ( преди 1 година )
    Алчността точно до това води... Големите автомобилни концерни сами отидоха и си дадоха разработките на китайците само и само да печелят повече! Сега ще им се наложи да я карат по-скромно. Китай има и ресурсите и работната ръка, а вече и ноу-хау за да е конглокетно-способна на най-големите. Честито на печалившите!
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    А забелязвате ли тенденцията китайците да продават на традиционно силни за японците пазари и особено на пазарите на toyota? Когато китайците започнат да предлагат на техните пазари електромобили които са по-евтини от toyota с ДВГ, колко ли време ще отнеме за да им вземат пазарния дял? Особено предвид че пазарите от третия свят нямат европейските изисквания и там могат да се продават автомобили без никакви промени спрямо китайския пазар.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    (най-много китайски автомобили са влезли в Русия, САЩ) Интересно кои са тези в САЩ за да е на челните места по внос от Китай защото не е Тесла която не внася от Китай към САЩ а другите нямат значимо участие..
  • #11
    До 10 ( преди 1 година )
    За първите 4 месеца в Русия има 247 000 продажби ако продължава така ще завърши годината с около 750 000. За април китайските марки в Русия имат 45% дял
  • #10
    До 10 ( преди 1 година )
    Нали това ти казвам трудно ли е за разбиране? Преди войната даже беше 1.7 милиона руския но сега е наполовина и реално остава за запълване половин а не 1 милион
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    Преди войн... пардон операцията руския пазар е търгувал по над 1.5 милиона коли. В момента Лада и Москвич се надяват да правят по 200к коли на година. Другия милион от къде ще дойде? Така де - стига да са останали хора които да искат и същевременно да могат да си позволят кола.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    някой да ви кара насила да купувате китайски стоки обявявате ембарго карате си пълнолетните автомобили и се радвате на живота докято ну сте си купили волво
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Преди няколко дни Макрон каза, че ще спре субсидиите за коли произведени извън ЕС по примера на Китай и САЩ и даже е закъснял отдавна трябваше да стане това само в Европа от големите пазари е такава приемственост към внос от Китай..
  • #6
    До 3 ( преди 1 година )
    И как руския пазар ще глътне милион китайчета като целия е по-малко от толкова а и значителна част все пак е на руските модели тоест тези на които не само емблемата им е руска?
fallback
Последни