IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Още един премиум-производител отписва „евтините“ модели

Докато доставките на чипове не се стабилизират, JLR ще предлага основно Range Rover и Defender

Британският производител JLR (бивш Jaguar Land Rover) ще продължи да дава приоритет на производството на най-печелившите си модели и ще поддържа ограничено производство на своите по-достъпни автомобили, докато доставките на компоненти продължават да бъдат ограничени.


JLR


Компанията обяви очакванията си за продажбите и печалбите през цялата година, като подчерта успеха на най-новите Range Rover, Range Rover Sport и Land Rover Defender. Именно тези три модела са двигателят на значително подобрените приходи и намалени загуби през 2022 г., като те представляват 3/4 от общо 200 000 неизпълнени поръчки от клиенти.

Това изоставане, заедно с по-високата рентабилност в сравнение с други автомобили в гамата, означава, че производството на топ-моделите ще бъде приоритет. Докато доставките на полувпроводници са ограничени, пълномащабното производство на Jaguar XE, Jaguar XF, Land Rover Discovery Sport и Range Rover Evoque няма да бъде възстановено.

„Работим на три смени в две от основните ни предприятия (Солихол и Нитра) и на една смяна в другите ни производствени съоръжения (Хейлууд и Касъл Бромич) и това ще продължи през първите шест месеца на годината. Вече не стимулираме поръчките за други продукти, с изключение на тези три модела, докато не бъдем сигурни в доставките“, коментира главният изпълнителен директор на JLR Ейдриън Мардел, цитиран от Autocar.

Топ-мениджърът не изключи възможността някои от по-евтините модели на JLR напълно да отпаднат от гамата, като решението за подобен ход ще бъде взето „в движение“ . Колите на по-ниска цена имат бъдеще, но за целта трябва да приключи преобразуването на завода в Хейлууд в предприятие за производство на електромобили. Там от края на 2024 г. трябва да започне сглобяването на електрическите Velar, Evoque и Discovery Sport.


0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    То по принцип компактните премиуми като цяло са безсмислени - евтина платформа и базов 3 цил двигател, с цена близка до седан от среден сегмент. За малко шумоизолация и по-луксозни седалки плащаш колкото за топ хеч от не луксозна марка. Отделно като им сложиш истински двигател и цената им се приближи много до горния сегмент където са вече смислените луксозни коли.
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Нямало чипове заради санкции наляво и надясно така ли русофиле? И към кой санкциите спират чиповете към Русия която сама е вносител на чипове ли?
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Интересното е, че уж премиум марки продават коли с базово ниво стоманени джанти, с двигатели от Рено и т.н. кое им е точно премиума, такава кола се взима само от горните модели и то с повечето екстри останалото е компромис.
  • #4
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    По някога се кефя на самодоволния ЕС как работи сам против себе си, в предизвикана от друг криза. Стигнахме до там че за Дачия да се чака 1 година. Няма чипове заради санкции наляво и дясно. Сега ни чакат санкции към Китай..
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Моля ви се JLR някога са били премиум, в момента са една ширпотреба, която такаи не може да се наложи сред масите. Посредствени двигатели, интериор.. но пък търсят "премиум" цени. Ми то е цяло чудо, че не са фалирали още.
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Истина ( преди 1 година )
    ето една ниша, ако сега се направи завод след 5-6 години когато започнат да се търсят отново, този който предлага ще завземе пазара. Само да започнат да се чудят къде и какво да се правят старите батерии. 2ра ръка не става защото батерията е прекалено скъпа, така че се стигна до момента в който няма да има автомобил за всеки и ДВГ ще е алтернативата на 60-70% от населението на европа да има кола.
  • #1
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето поредния автомобилен производител който се отказва да произвежда евтини автомобили с ДВГ, защото не са рентабилни, а нашите електрици още чакат автомобилните компании да започнат да произвеждат първо евтини електромобили, въпреки че и от най-скъпите си модели електромобили болшинството производители са на загуба.