Британският автомобилен производител Jaguar Land Rover (JLR) се отказва от името на марката Land Rover като част от своята нова стратегия „House of Brands“ („Къща на марките“), съобщи CarDealer. В изявление на компанията се казва, че ще се фокусира върху четири марки в бъдеще - Jaguar, Range Rover, Defender и Discovery, а Land Rover не се споменава.
Новината, че марката Land Rover изчезва, беше скрита в съобщение, което подчертава инвестиция от 15 милиарда лири в електрически модели и производство във Великобритания, допълва изданието.
Jaguar Land Rover също официално променя името си на JLR, а така холдингът иска да се отдалечи от името Land Rover. Марките Jaguar, Range Rover, Defender и Discovery се разделиха, за да уловят уникалния характер на всяка от тях. Всички те ще произвеждат автомобили, които се различават един от друг.
„Обичаме Land Rover, но марката няма толкова запаси като Range Rover, а Defender се разраства много“, каза Джери Макгавърн, главен креативен директор на JLR.
Името Land Rover обаче няма да изчезне напълно, като някои SUV все пак ще го получат. Освен това е известно, че Jaguar планира да намали гамата си, като ще се фокусира върху пускането на нови електрически превозни средства.
Новината за края на Land Rover идва няколко седмици, след като CarDealer съобщи, че фирмата драстично преосмисля дилърската си мрежа, като планира да намали представителствата от над 80 до по-малко от 20.