fallback

Колко опасни са електромобилите?

При колите на ток рискът от запалване е по-висок от тези с ДВГ

На първо място трябва да се отбележи факта, че батериите на електромобилите могат да се запалят или експлодират, като според експерти, в това отношение батериите за електрическите автомобили не са по-опасни от двигателите с вътрешно горене.

Автомобилите, които работят на газ, се считат за най-опасни, поради възможността бутилката да избухне при инцидент. От друга страна, електрическите превозни средства, захранвани от литиево-йонни батерии, могат да бъдат също толкова опасни, за което свидетелстват немалкото случаи на пожари с електромобили.

Литиево-йонните батерии вече присъстват в мобилните телефони и лаптопите. Има много документирани случаи на експлодиране на батерии на лаптоп или телефон, което повдига въпроса: ако малка литиево-йонна батерия може да експлодира, какво ще се случи с огромните батерии в електрическите превозни средства?

Новата Tesla Roadster, например, има литиево-йонна батерия с около 7000 клетки. За да предотвратят повредата на тези батерии, Tesla и много други автомобилни производители добавят някои предупредителни устройства, като детектори за сблъсък, които сигнализират предпазители и вериги за изключване на батерията, когато разберат, че батерията на EV претърпява някаква повреда.

Но дефектният сензор или детектор все пак може да застраши живота на пътника при инцидент. Все още има много подобрения, които трябва да бъдат направени в електрическите автомобили, за да станат те по-безопасни от традиционните автомобили.

Индустрията все още не се е подготвила за обемите изхвърлени батерии, които ще се натрупат до 2030 г. Специфичните отпадъци се превръщат в проблем поради нарастването на продажбите на електрически превозни средства в света и ограничените ресурси за рециклиране на батерии в индустрията.

Според доклада на EPA (Агенцията за опазване на околната среда) 68 пожара на сметища през 2019 г. и 65 през 2020 г. са причинени от използвани литиево-йонни батерии. Всички известни случаи на запалване на автомобили Tesla са документирани на специално създадения ресурс tesla-fire.com. В момента има 182 такива случая, като те са причинили 53 смъртни случая.

Опасностите на зарядните станции

В случай на късо съединение в електрическо превозно средство съществува опасност за водача и пътниците в превозното средство. Това се дължи на факта, че напрежението в автомобилните акумулатори е постоянен, а не променлив ток.

Toyota Prius има ток на батерията от 200 волта, а Ford Escape има 300 волта. Ако системата не работи или има инцидент, при който водачът докосне кабелите на батерията, всичко ще свърши зле (меко казано).

DC напрежението е по-опасно от AC напрежението, тъй като най-ниското напрежение е около 55 волта, което може да бъде фатално за човешкия живот. Но батериите в електрическата кола не са единствената характеристика, която може да причини пренапрежение.

Зарядните станции също представляват потенциален риск за шофьорите, защото предлагат различни напрежения от 110 до 550 волта. Въпреки че тези станции са оборудвани с мерки за безопасност, като прекъсвач, разположен под земята, неизправността може да има сериозни последствия.

Тези защитни устройства за изключване са предназначени да прекъсват потока на електричество в случай на внезапно напрежение, но според Комисията за безопасност на потребителските продукти на САЩ е установено, че тези устройства често се повреждат на станции за зареждане в различни части на страната.

fallback
  • #11
    Лудория ( преди 1 година )
    Така че преди да се убеждавате един друг, помислете кой колко си поддържа автомобила в изправност. Да, всеки автомобил има "детски" болести и те трябват да бъдат оправени. Но това не ги прави опсани принципно. А за гасенето на електрокари - нови коли, нови техники за гасене. В началото навярно са се ядосвали така и за автомобилите с парни двигатели, с ДВГ след това. Нова техника и това е.
  • #10
    Лудория ( преди 1 година )
    Абе статията е написана, за да има плюнчене в коментарите. И електромобилите, и тези с ДВГ при правилна експлоатация и правилна поддръжка надали ще имат някакви проблеми. Аз карам бензин/газ от 20 години. Единствения проблем, който е бил опасен, е скъсан маркуч, който води от бутилката до двигателя. Цялата газ изтече в един подземен паркинг. Добре, че е нямало човек с цигара. Отидох в сервиз, смениха маркуча, сложиха нова бутилка с предпазен вентил и всичко оттам нататък е точно! Поддръжка!!
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесльо, ти кога най-после ще си купиш Тесла и да ни разказваш сладки приказки от първо лице, а не както сега да преразказваш глупостите на други луди, като теб? Кога?
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Казах ли ви, че ще се появи да ви обясни колко са безопасни електрокарите. Стара била информацията. Умрелите хора и те са умрели ей така. Абе минало е това бе. Гледайте в светлото електрическо бъдеще и слушайте един откровено луд човек, който не си пие редовно медикаментите.
  • #7
    До 6 ( преди 1 година )
    И аз като тебе бате вярвам на всеки софтуер и на всеки БМС, ние програмистите сме богове и в Китай не претупват нещата, също досега няма нито един запален електромобил защото БМС- го е предотвратил на 100% и мога да си взема нова батерия докато пазарувам в Кауфланда, и не ти не си с промит мозък от инфлуенсъра, не си.
  • #6
    До 4 ( преди 1 година )
    Това ми прозвуча като да видят, че ти е изгоряла крушката на фара или ти е продупчено гърнето и да обявят автомобила за тотал щета. Но пък всъщност мога да те успокоя, че ако има какъвто и да е проблем с батерията, въобще няма да можеш да стигнеш до пункта за ГТП, защото още като включиш на контакт, батерията сама си прави тези тестове и няма да се включи въобще при какъвто и да е проблем.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Дори само това изречение трябваше да ви покаже колко е неграмотен автора от който е преписана. Няма си и елементарна представа за какво пише "Toyota Prius има ток на батерията от 200 волта, а Ford Escape има 300 волта."Токът се мерил във волтове, ти да видиш!
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Получих видение от бъдещето как на ГТП ти обявяват колата за опасна след кратък тест на батерията и не минаваш, след което цената на същата е 80% от цената на нова кола а ти си я взел от Горубляне.
  • #3
    Тесльо ( преди 1 година )
    Тъкмо щях да напиша, че тази статия е писана от toyota и то преди пет години, но вече няма кой да и се върже, защото многократно съм дал доказателства за обратното и повечето от нещата писани в статията вече не са верни от години, но пък съвсем забравих способността ви да възприемате информацията. явно този срок за вас е повече от пет години и след 2030 година може и да разберете какво съм ви казвал преди пет години. Я потърсете поне за рециклирането да не се излагате и да се поправите сами?
  • #2
    Турбо ( преди 1 година )
    Нямало самозапалвания на Тесла?А тези 182 случая с 53 смъртни случая.За захвърлени по сметищата стари батерии,причинили 68+65 пожара за две години?Тесльо,нали щяха да се рециклират батерии на 100% и материалите да се използват повторно.Мантрите на електрофилите са измислица."При колите на ток рискът от запалване е по висок от тези с ДВГ".
fallback
Последни