fallback

Колко опасни са електромобилите?

При колите на ток рискът от запалване е по-висок от тези с ДВГ

На първо място трябва да се отбележи факта, че батериите на електромобилите могат да се запалят или експлодират, като според експерти, в това отношение батериите за електрическите автомобили не са по-опасни от двигателите с вътрешно горене.

Автомобилите, които работят на газ, се считат за най-опасни, поради възможността бутилката да избухне при инцидент. От друга страна, електрическите превозни средства, захранвани от литиево-йонни батерии, могат да бъдат също толкова опасни, за което свидетелстват немалкото случаи на пожари с електромобили.

Литиево-йонните батерии вече присъстват в мобилните телефони и лаптопите. Има много документирани случаи на експлодиране на батерии на лаптоп или телефон, което повдига въпроса: ако малка литиево-йонна батерия може да експлодира, какво ще се случи с огромните батерии в електрическите превозни средства?

Новата Tesla Roadster, например, има литиево-йонна батерия с около 7000 клетки. За да предотвратят повредата на тези батерии, Tesla и много други автомобилни производители добавят някои предупредителни устройства, като детектори за сблъсък, които сигнализират предпазители и вериги за изключване на батерията, когато разберат, че батерията на EV претърпява някаква повреда.

Но дефектният сензор или детектор все пак може да застраши живота на пътника при инцидент. Все още има много подобрения, които трябва да бъдат направени в електрическите автомобили, за да станат те по-безопасни от традиционните автомобили.

Индустрията все още не се е подготвила за обемите изхвърлени батерии, които ще се натрупат до 2030 г. Специфичните отпадъци се превръщат в проблем поради нарастването на продажбите на електрически превозни средства в света и ограничените ресурси за рециклиране на батерии в индустрията.

Според доклада на EPA (Агенцията за опазване на околната среда) 68 пожара на сметища през 2019 г. и 65 през 2020 г. са причинени от използвани литиево-йонни батерии. Всички известни случаи на запалване на автомобили Tesla са документирани на специално създадения ресурс tesla-fire.com. В момента има 182 такива случая, като те са причинили 53 смъртни случая.

Опасностите на зарядните станции

В случай на късо съединение в електрическо превозно средство съществува опасност за водача и пътниците в превозното средство. Това се дължи на факта, че напрежението в автомобилните акумулатори е постоянен, а не променлив ток.

Toyota Prius има ток на батерията от 200 волта, а Ford Escape има 300 волта. Ако системата не работи или има инцидент, при който водачът докосне кабелите на батерията, всичко ще свърши зле (меко казано).

DC напрежението е по-опасно от AC напрежението, тъй като най-ниското напрежение е около 55 волта, което може да бъде фатално за човешкия живот. Но батериите в електрическата кола не са единствената характеристика, която може да причини пренапрежение.

Зарядните станции също представляват потенциален риск за шофьорите, защото предлагат различни напрежения от 110 до 550 волта. Въпреки че тези станции са оборудвани с мерки за безопасност, като прекъсвач, разположен под земята, неизправността може да има сериозни последствия.

Тези защитни устройства за изключване са предназначени да прекъсват потока на електричество в случай на внезапно напрежение, но според Комисията за безопасност на потребителските продукти на САЩ е установено, че тези устройства често се повреждат на станции за зареждане в различни части на страната.

fallback
  • #51
    Разбирача ( преди 1 година )
    То и фасовете са отрова, *** кат гледам секo смуче и фърля по земята кат че ли е само то на Земята и някой му е длъжен да му чисти след г.за!
  • #50
    Гостенино ( преди 1 година )
    Разликата в бройките е 12 пъти. Смяташ ли че разликата в пожарите е само 12 пъти? Пак да ти напомня, че вече сме пети месец а тази година има запалени само 4 тесли, ако ги умножиш по 12 ще станат 48. При 15 000 пожара за година, вече има над 5 000 пожара от началото на годината досега, което е 100 пъти повече пожари отколкото при Тесла. Е как пък дори при толкова голяма разлика не можете да схванете колко по-безопасни са електромобилите? Какво точно очакваш? Да станат милион пъти по-безопасни?
  • #49
    Гост ( преди 1 година )
    *** пак ми хитрееш.Сравняваш 4 милиона Тесли с 48 милиона автомобила регистрирани в Германия.
  • #48
    Хахаму ( преди 1 година )
    То пък всичките 182 пожара на Тесла за последните 10 години сигурно са били тежки? Като в онази статия за заровения с пясък "изгорял напълно" електромобил, за който Турбо обясняваше че така или иначе е невъзможно електромобил да се изгаси, а то се оказа че дори и следи от опушено нямаше по чисто бялата му боя! Да обобщим само в Германия за последните 10 години 150 000 пожара срещу 182 за Тесла в световен мащаб.
  • #47
    Не задавай ( преди 1 година )
    Въпроси, на които не можеш да понесеш отговора! Питаш за Германия, а после се оправдаваш в няколко поредни коментара, като даже и си пишеш и отговаряш сам за достоверност как това не били пожари. Много ясно са ги разграничили хората в статистиката, независимо дали ви харесва статистиката. 15 000 истински пожара на година. 40 на ден - приблизително колкото и при нас ако отчетем, че там има 50 милиона автомобила.
  • #46
    Муаххах ( преди 1 година )
    Айде статистика "Гостенино" замлъкна! Тя статистиката е като оная работа! Статистически всеки втори човек на планетата я има, реално много малко останахме истинските мъже!!! :-) :-) :-) Статистически България е с 6,9 мил. население, реално 4 мил. сме Българи! Статистически в Германия се самозапалват 40 000 автомобила, реално 39 000 са с леки щети! Стаистически "Гостенино" е образован, щото има диплома, реално си е про ст
  • #45
    Геро ( преди 1 година )
    Много ясно като вземат 100 евро за час работа в сервиз, че много щети минават в графата "тотал щета" по евтино им да ти платят колата от колкото ремонта... Ако се запалят баластите на ксенона на едно 10 годишно ауди и някой трябва да си играе една седмица да сменя кабели, дали няма да я пишат "изгоряла при пожар" и да ти дадат 3 бона или ще изсипят 7 бона за майстор! После идва аудито тука, Ваньо Щепсела я върже на две на три - две години кеф,после рев, че тоя път е изгоряла целата от късо!
  • #44
    Мда ( преди 1 година )
    В Германия ми изплатиха 2300 Евро обезщетение за кола която купих за 2100Евро, защото я заведоха пълна щета заради изкривена задна греда, която според техния стандарт прави колата негодна за ремонт!Докарах я на собствен ход, ремонтирах я и още някой и се радва!Та много е прав 44! Първо вземи разучи какво влиза в статистиката, тогава пиши!Немеца като плаща за нещо, за изгоряла круша ако може ще вика застраховател!А тук цяла изгоряла инсталация кърпим сами и никой не разбира,никой не плаща!
  • #43
    До 41 ( преди 1 година )
    Ама не ми давай средно бе, дай ми конкретно! И между запалил се и изгорял правиш ли разлика! Я първо се запознай с немския манталитет на застраховане и тогава дрънкай!Пушак от стопен кабел го водят пожар и се плаща обезщетение!!! Говорим за държава където хората си правят лична застраховка гражданска отговорност, за да ти платят чинията която детето ти ще счупи като си им на гости!Или да ти платят телефона ако ти го бутнат случайно в тролея!Ти живееш в паралелна реалност!Научи малко,тогава пиши
  • #42
    До 40 ( преди 1 година )
    Като гледаш статистиката за Германия, какво виждаш? Какви са причините за повечето пожари? Или пак гледаш, но не виждаш?
fallback
Последни