IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model Y предизвиква лидерството на Toyota

Еектрическият SUV е третият най-продаван автомобил на планетата

Продажбите на електрически превозни средства продължават да растат по света и Tesla Model Y стана третият най-продаван лек автомобил през 2022 г., изпреварен единствено от лидерите на пазара Toyota RAV4 и Toyota Corolla Sedan, сочи анализ на JATO Dynamics.


Tesla Model Y


В него се посочва, че през 2022 г. по света са продадени 79,4 млн нови превозни средства, като това е с 2% по-малко спрямо 80,7 млн година по-рано. Около 7,37 млн от тях са електромобили, при които се отчита ръст от 66% (2,2 млн единици). Повишеното търсене на колите, задвижвани само на ток, им осигуря дял от 9,3% по целия свят. Особено популярни са те в Китай и Европа, където имат съответно 15,6 и 12,2% пазарен дял.

Tesla продължава да доминира на пазара на електромобили и нейните продажби скочиха толкова много, че сега марката има два модела в Топ 10 в света. На трето място е Model Y със 747 000 бройки, доставени на клиенти. Той отстъпва единствено на Toyota Corolla (992 000 единици) и Toyota RAV4 (1,016 милиона).


продажби


Успехът в продажбите на Model Y му позволи да изпревари Honda CR-V (733 000 продажби), Toyota Camry (674 000), Toyota Hilux (632 000) и Nissan Sentra (566 000). На 10 място е Tesla Model 3 с 482 000 продажби. От JATO все пак се уточняват, че тези цифри не са точни, тъй като агенцията има данни за продажбите в 53 държави и прави оценка на още 95 пазара по света.

Анализът показа и някои други интригуващи цифри. Например, броят на колите, продадени от китайски марки на задграничните пазари, скочи с 48% до почти 1,5 милиона автомобила. JATO установи също, че глобалният дял на SUV автомобили се е увеличил от 39,7% през 2021 г. на 41,3% през 2022 г., което означава рекордните 32,8 милиона продажби на SUV автомобили.


0 от 500
  • #35
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 34 ( преди 1 година )
    Ами нормалните хора през 300-400 км че и по-често спират да почиват и не ги бърка да заредят през това време за 10-15 минути. Или и ти си от онези които карат по 1 000 км без да спират никъде, защото ако стигнат за 9 часа вместо за осем часа и половина ще закъснеят неимоверно много и ще им се провалят плановете, ако спрат да пикаят. 8 часа и половина шофиране без храна без тоалетна без пиене на вода без кафета и без цигари. Това ако не е мазохизъм здраве му кажи!
  • #34
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Какво да коментираме при двг така или иначе дали пробега ще е 1000км или 950км е все тая ако се компенсира с ускорение и тн ама при електричката 300км какво е ами едно нищо смехория.
  • #33
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 28 ( преди 1 година )
    Точно на такива като теб хейтъри на "тресла" и "германистан" мозъка е отрязан и си личи по простащината и наглите лъжи. Коя Тесла за 200 бона има 300 км пробег присмехулко смешен?
  • #32
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 30 ( преди 1 година )
    Е как така ще са в един сегмент, като едни те са луксозни, а пък тесла не е? Я обясни на дружките си дали изброените от тебе модели са луксозни? Защото на мен не ми вярват, че не са луксозни! А за тях лукс и премиум било едно и също!
  • #31
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 28 ( преди 1 година )
    Да видим кой е орязания мозък. Clio за 30 бона или mercedes за 300 бона имат по-голям пробег с едно зареждане? Пробегът на mercedes 10 пъти по-голям ли е? А защо всъщност е МУ по-малък отколкото на клиото след като е по-скъп, защо не си ги мерят по този показател? Дали пък нямат малко повече мозък от тебе за да знаят, че това е без значение? Да си виждал по-мощно clio от s клас? По-бързо? По-голямо? По-скъпо?
  • #30
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Тесла модел ес е в класа най малко на бмв 5 серия и е класа.А модел х е в класа на бмв х5
  • #29
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 26 ( преди 1 година )
    Научи се най-накрая че не тесла си определя сегмента в който да влезе а тези сегменти са регламентирани и не значат точно това което си мислиш. Tesla е в D сегмента заедно с mercedes c класа и bmw трета серия. Според тебе в кой сегмент трябва да бъде? В този на зои и клио? А ако не знаеш, пробегът с един резервоар на clio и на s клас е приблизително изчислен за 1000 км, точно както и на електромобилите за 500 км защото това е оптималния пробег. Другото е като да сложиш допълнителен резервоар.
  • #28
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Мдаа за какво ми е пробег от над 300км и това в кола за 200бона наистина тесларастите са с отрязън мозък
  • #27
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 25 ( преди 1 година )
    Остави ги. Още робуват на остарели парадигми как пробегът им бил много важен, но ако ги питаш защо им е важен не могат да ти отговорят. Има други два много по-важни въпроса. Има ли къде да заредя и за колко време. Ако има къде да зареждаш и зареждаш бързо пробегът с едно зареждане почти няма никакво практическо значение. 1000 км със съвременен електромобил, зареждащ бързо се изминават за 30 40 минути повече отколкото с бензинов, ако шофьорът му не спира 8,5 часа. Ако спира, времето е същото.
  • #26
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Какво ли не му е смешното на пробега на Тесла същия като на Зои в класа на Клио а има претенции първата за премиум