fallback

Японските производители са големият губещ от „ценовите войни“ в Китай

Продажбите на Toyota, Nissan и Honda спаднаха с близо 1/3 от началото на годината

Японските производители на автомобили са изправени пред криза на продажбите си в Китай, тъй като бързото преминаване към електрически автомобили преобърна най-големия автомобилен пазар в света и доведе до спад в покупките на автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Японските производители на автомобили пострадаха най-много поради доста ограниченото производство на електрически превозни средства и хибриди. Общите продажби на японски марки автомобили в Китай са паднали с 32% на годишна база през първото тримесечие, което е повече от два пъти по-високо от скоростта на спад в общия пазар, пише Reuters .

Съобщава се, че компанията Volkswagen е изправена пред приблизително същата ситуация. Анализаторите казват, че производството и рентабилността на чуждестранните компании ще бъдат подложени на натиск от Китай, като за целта местните производителите на автомобили намаляват производството на коли с ДВГ, както и цените на електромобилите си, за да запазят предимството си.

Това е доста тревожен знак за конкуренция, като това важи особено за японските производители на автомобили, които най-вероятно все повече да се сблъскват с тези проблеми извън родния си пазар.

Корпорацията Mitsubishi Motors съобщи миналата седмица, че е спряла производството на SUV-то Outlander за три месеца. Компанията не разкрива данни за продажбите в Китай, но Reuters съобщава, че те са паднали с 58% спрямо година по-рано.

Седанът Nissan Sylphy, който беше най-продаваният автомобил в Китай в продължение на три години, беше изместен миналата година от хибрид на китайската BYD. Отбелязва се, че сега версията на седана с електрическо задвижване e-Power ще се опита да си върне позициите и ще е основа за трансформацията на марката Nissan в Китай.

„Япония е най-големият губещ в ценовата война досега “, казва Бил Русо, основател и главен изпълнителен директор на консултантската фирма Automobility, базирана в Шанхай.

Според данни на индустрията от Китайската асоциация на производителите на автомобили, делът на Япония в продажбите на автомобили в Китай е спаднал до 18.5 процента през първото тримесечие от 24 процента през 2020 г.

Продажбите на Toyota и нейната луксозна марка Lexus са паднали с 14.5% през първото тримесечие на настоящата година. „Трябва да увеличим скоростта и усилията си, за да отговорим ясно на очакванията на клиентите на китайския пазар“, каза изпълнителният директор на Toyota Коджи Сато в интервю миналия месец.

Nissan Motor отчете 45.8% спад в продажбите в Китай, докато продажбите на Mazda Motor паднаха с 66.5% през първото тримесечие. Тези на Honda Motor паднаха с 38.2%, показват данни от индустрията.

Изпълнителният директор на Honda Тошихиро Мибе призна, че автомобилният производител изостава от китайските конкуренти в някои софтуерни технологии и най-вече в разработката и производството на електромобили.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    ". И ако преди не се замислиха откъде им идва енергията и от кого са зависими, сега вече се замислят. " - Пука ми да е евтино. Не ми пука, ако ще и милион роби на по 7 да копат.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота нямат хубави коли лукс млулс а у ... Кво им харесват, не разбирам.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Хем в Китай поне батерии могат са вземат от където искат стига да има какво да произвеждат..
  • #5
    До 4 ( преди 1 година )
    Така беше, вярно е! Но светът рязко се промени оттогава, ако не си забелязал. Война и пандемия никога не са били хубави неща, но пък направиха нещо много хубаво - удариха на хората шамар за грубо събуждане и ги накара да започнат да мислят. И ако преди не се замислиха откъде им идва енергията и от кого са зависими, сега вече се замислят. А вносните изкопаеми горива губят, ако се замислиш. Или и ти си подвластен на модата все още и смяташ мисленето за труден и ненужен процес?
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    От много години светът се движи от модата, а не от разума.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е само заради ДВГ, Тойота са изостанала марка - погледнете новите им модели та дори и Лексус отвътре - да ви приличат на кола от преди 5-10 години? Сега вижте някой нов модел от Китай.
  • #2
    Математик ( преди 1 година )
    Да видим какво казва математиката. Джапанофилите постоянно обясняват какви гении били японците начело със toyota и как диктували пазара, затова отказа им от електромобили бил много умен ход, като това го показвали продажбите им, а toyota била продавала най-много в световен мащаб и било трудно някой да я изпревари. И ето как само за една година имат 30% срив на най-големия пазар, който диктува тенденциите за след няколко години. Ако/когато е глобално спад от 10 на 7 милиона само за година
  • #1
    Аз казах ли ви? ( преди 1 година )
    Ето че стъпка по стъпка света преминава към това което ви обяснявам от 10 години и модата няма да отмине, както се надяваха антиелектриците. Също така традиционните автопроизводители изпуснаха влака със своето вкопчване за ДВГ и постоянното отлагане на разработка и осигуряване на вериги за доставки за електромобили и не могат да осигурят нито съвременни електромобилни технологии, нито пък достатъчно количество от тях и оставят както Тесла така и китайците да са лидери на този пазар. ,
fallback
Последни