fallback

Японските производители са големият губещ от „ценовите войни“ в Китай

Продажбите на Toyota, Nissan и Honda спаднаха с близо 1/3 от началото на годината

Японските производители на автомобили са изправени пред криза на продажбите си в Китай, тъй като бързото преминаване към електрически автомобили преобърна най-големия автомобилен пазар в света и доведе до спад в покупките на автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Японските производители на автомобили пострадаха най-много поради доста ограниченото производство на електрически превозни средства и хибриди. Общите продажби на японски марки автомобили в Китай са паднали с 32% на годишна база през първото тримесечие, което е повече от два пъти по-високо от скоростта на спад в общия пазар, пише Reuters .

Съобщава се, че компанията Volkswagen е изправена пред приблизително същата ситуация. Анализаторите казват, че производството и рентабилността на чуждестранните компании ще бъдат подложени на натиск от Китай, като за целта местните производителите на автомобили намаляват производството на коли с ДВГ, както и цените на електромобилите си, за да запазят предимството си.

Това е доста тревожен знак за конкуренция, като това важи особено за японските производители на автомобили, които най-вероятно все повече да се сблъскват с тези проблеми извън родния си пазар.

Корпорацията Mitsubishi Motors съобщи миналата седмица, че е спряла производството на SUV-то Outlander за три месеца. Компанията не разкрива данни за продажбите в Китай, но Reuters съобщава, че те са паднали с 58% спрямо година по-рано.

Седанът Nissan Sylphy, който беше най-продаваният автомобил в Китай в продължение на три години, беше изместен миналата година от хибрид на китайската BYD. Отбелязва се, че сега версията на седана с електрическо задвижване e-Power ще се опита да си върне позициите и ще е основа за трансформацията на марката Nissan в Китай.

„Япония е най-големият губещ в ценовата война досега “, казва Бил Русо, основател и главен изпълнителен директор на консултантската фирма Automobility, базирана в Шанхай.

Според данни на индустрията от Китайската асоциация на производителите на автомобили, делът на Япония в продажбите на автомобили в Китай е спаднал до 18.5 процента през първото тримесечие от 24 процента през 2020 г.

Продажбите на Toyota и нейната луксозна марка Lexus са паднали с 14.5% през първото тримесечие на настоящата година. „Трябва да увеличим скоростта и усилията си, за да отговорим ясно на очакванията на клиентите на китайския пазар“, каза изпълнителният директор на Toyota Коджи Сато в интервю миналия месец.

Nissan Motor отчете 45.8% спад в продажбите в Китай, докато продажбите на Mazda Motor паднаха с 66.5% през първото тримесечие. Тези на Honda Motor паднаха с 38.2%, показват данни от индустрията.

Изпълнителният директор на Honda Тошихиро Мибе призна, че автомобилният производител изостава от китайските конкуренти в някои софтуерни технологии и най-вече в разработката и производството на електромобили.

fallback
  • #28
    До 25 ( преди 1 година )
    В краткосрочен план може и да си прав, но замислил ли си се защо се увеличават продажбите на автомобили в Индия? Това е защото и тяхната икономика и производство се развиват и както сам си казал, вървят по пътя на Китай и скоро ще си произвеждат собствени автомобили и ще избутат чуждите автомобилни марки от пазара си. Като гледам за японските автомобили май ще остане японския пазар, на който вероятно няма да допуснат електромобили да им се пречкат на печалбите.
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    Идеално.Тъкмо ще чакаме по малко за нова Тойота в България.
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма нищо изненадващо Китай разви собствен автопром и започна да изтласква чуждите марки.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Така както вървят Китай и Индия и участието на японските марки на тези пазари скоро Сузуки може да стане втора японска след Тойота защото държи пазара в Индия който расте доста и там Сузуки е с близо 1.6 милиона миналата година, на второ място Хюндай-Киа с 800 000, след това са индийските марки а други нямат значимо участие. Хонда и Нисан са изтласквани бързо от Китай, Сузуки до 2 години ще прави по 2 милиона в Индия и глобално е на няколко стотин хиляди броя от Нисан и на под милион от Хонда..
  • #24
    Абе шваба ( преди 1 година )
    А това прочете ли го? Това е доста тревожен знак за конглокенция, като това важи особено за японските производители на автомобили, които най-вероятно все повече да се сблъскват с тези проблеми извън родния си пазар. Тоест това е само началото на края на една хубава ера за японските производители. Така да се каже лебедова песен, като на бившия лидер на мобилни телефони nokia, която само за 3-4 години от 80% пазарен дял падна почти до нула.
  • #23
    До 21 ( преди 1 година )
    Статията не е само за Тойота и при Хонда, Нисан и т.н. са в пъти по-зле нещата но като цяло да можеше да се подчертае, че от японските марки там само Тойота държи фронта..
  • #22
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Пак не си разбрал новината, ама ти пък кога и какво ли си разбрал! Тук въобще не става въпрос за про или антиелектрически или каквито и да е технологии. Става въпрос за политика китайско или не. Кой мислиш че има шансове на този фронт? Тесла засега печели някои битки, но надали ще спечели войната.
  • #21
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Сривът на "антиелекриците" Тойота в про-електрически Китай за първото тримесечие е "цели" 14.5%, докато сривът на "про-електриците" Фолксваген е "само" 14.5%. Грандиозна новина с още по-градиозни изводи, ха-ха!
  • #20
    До 19 ( преди 1 година )
    Ще овладеят западните пазара ама някой друг път освен ако не произвеждат на място но дори тогава в Америка, Индия и Япония няма да са очаровани и няма да го позволят. Предимството на китайците няма да е вечно и единствения шанс е да се откажат от претенциите си да анексират Тайван и да изградят малко по-добър имидж вместо сегашния да се сближават с всяка антизападна сила което е малко вероятно поне при Си който не се очертава скоро да се оттегли от властта
  • #19
    Гочето с голфа ( преди 1 година )
    Колко са зле нещата си проличава, от медийното затъмнение на автосалона в Шанхай. Най-големия автосалон на най-големия пазар в света. Не показват нищо, защото разликата между новите китайски производители и утвърдените марки е потресаваща, и като дизайн и като цена. Някои хора си живеят все едно е 1990 година. Китайците първо ще овладеят своя пазар и после с лекота изоставаща Европа а после и Америка.
fallback
Последни