fallback

Японските производители са големият губещ от „ценовите войни“ в Китай

Продажбите на Toyota, Nissan и Honda спаднаха с близо 1/3 от началото на годината

Японските производители на автомобили са изправени пред криза на продажбите си в Китай, тъй като бързото преминаване към електрически автомобили преобърна най-големия автомобилен пазар в света и доведе до спад в покупките на автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Японските производители на автомобили пострадаха най-много поради доста ограниченото производство на електрически превозни средства и хибриди. Общите продажби на японски марки автомобили в Китай са паднали с 32% на годишна база през първото тримесечие, което е повече от два пъти по-високо от скоростта на спад в общия пазар, пише Reuters .

Съобщава се, че компанията Volkswagen е изправена пред приблизително същата ситуация. Анализаторите казват, че производството и рентабилността на чуждестранните компании ще бъдат подложени на натиск от Китай, като за целта местните производителите на автомобили намаляват производството на коли с ДВГ, както и цените на електромобилите си, за да запазят предимството си.

Това е доста тревожен знак за конкуренция, като това важи особено за японските производители на автомобили, които най-вероятно все повече да се сблъскват с тези проблеми извън родния си пазар.

Корпорацията Mitsubishi Motors съобщи миналата седмица, че е спряла производството на SUV-то Outlander за три месеца. Компанията не разкрива данни за продажбите в Китай, но Reuters съобщава, че те са паднали с 58% спрямо година по-рано.

Седанът Nissan Sylphy, който беше най-продаваният автомобил в Китай в продължение на три години, беше изместен миналата година от хибрид на китайската BYD. Отбелязва се, че сега версията на седана с електрическо задвижване e-Power ще се опита да си върне позициите и ще е основа за трансформацията на марката Nissan в Китай.

„Япония е най-големият губещ в ценовата война досега “, казва Бил Русо, основател и главен изпълнителен директор на консултантската фирма Automobility, базирана в Шанхай.

Според данни на индустрията от Китайската асоциация на производителите на автомобили, делът на Япония в продажбите на автомобили в Китай е спаднал до 18.5 процента през първото тримесечие от 24 процента през 2020 г.

Продажбите на Toyota и нейната луксозна марка Lexus са паднали с 14.5% през първото тримесечие на настоящата година. „Трябва да увеличим скоростта и усилията си, за да отговорим ясно на очакванията на клиентите на китайския пазар“, каза изпълнителният директор на Toyota Коджи Сато в интервю миналия месец.

Nissan Motor отчете 45.8% спад в продажбите в Китай, докато продажбите на Mazda Motor паднаха с 66.5% през първото тримесечие. Тези на Honda Motor паднаха с 38.2%, показват данни от индустрията.

Изпълнителният директор на Honda Тошихиро Мибе призна, че автомобилният производител изостава от китайските конкуренти в някои софтуерни технологии и най-вече в разработката и производството на електромобили.

fallback
  • #18
    До 16 ( преди 1 година )
    Точно така е пич. Кой каквото и да ти говори винаги става въпрос за пари. Никой няма да се втурне да купува тока от фотоволтаиците, защото бил екологичен. Ще го купуват като луди защото е евтин. Абсолютно същото важи за всяка стока и електромобилите няма да са изключения. Този който ми говори за застой на продажбите на електромобили, ще ми обясни ли как след няколко години ще принудят хората да си купуват по-скъпи автомобили с двг които имат по-скъпа поддръжка и зареждането им е по-скъпо?
  • #17
    До 14 ( преди 1 година )
    10% е за 2022г а за тази се очакват около15% дял на електромобилите в света. Следващите години с въвеждането на Тесла 2, ИД2 и подобни и навлизане на технологии за батерии като 46 мм клетки, натриеви и твърди да има застой е малко вероятно
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    До 11 - Дали ще са некви панелки с за слънпев ток или ще са сгради, дето вътре са закачени хоря, дето дщгенерират ток, докато са във фортнайт или матрицатя, вае тая е - Народът е казал - Парица е царица!
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    До 11 - Отново - не ми пука откъде, а каква е цената.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Бързото преминаване? Не е толкова бързо, колеги. Засега сме на 8% и този скок е по-скоро насъбрали се множество стари поръчки. Ако нямаме масивен скок, ще паднем под 6% отново, а това е ужасно ..
  • #13
    До 12 ( преди 1 година )
    С. Америка, Япония, Индия и дори такива като Виетнам (ако някого не знае въпреки, че Виетнам са комунисти са по-близки със Запада отколкото с Китай заради агресия и претенции на Китай и там китайските марки не са желани за разлика от американски като Форд който е на първите места..) няма да позволят на китайските марки да вземат водещо място там. Дори в Европа няма да стане без да произвеждат местно както собствеността им Волво което е далеч най-продаваната китайска собствен в Европа както знаем
  • #12
    До 10 ( преди 1 година )
    За добро или лошо, тази тенденция няма да е само за китайския пазар. Китайците много бързо увеличиха производството на автомобили, понеже са най-големия автомобилен пазар в света и вече изместиха почти всички чужди компании от своя пазар, но продължават да увеличават производството. До години китайския пазар ще им омалее и ще се огледат за чужди пазари, които да завземат. Предвид съотношението цена качество което вече предлагат, въобще няма да им е трудно, а могат да предложат и количества.
  • #11
    До 8 ( преди 1 година )
    В момента са изградени само около 2 гигавата фотоволтаични централи в България и вече свалят цената на тока до прилични граници всеки път когато пекне слънце. В момента цената на която плащат всички на свободния пазар 14,5 стотинки за киловатчас. За всеки на който му се струва скъпа може да изчака няколко часа, защото между 14 и 15 часа цената става 9,7 стотинки. А само тази година ще бъдат добавени още 1 гигават от 35 заявени. Дали бензина и дизела имат шанс?
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Китай става неспасяем за чуждите марки без Тесла за сега но и тя изпитва трудности и ръста й извън Китай е по-голям (в Китай за първото тримесечие е 25% спрямо първото на 2022г)
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Марка за масите ... Кой исла да е посредствен, когато може да не е?
fallback
Последни