fallback

Как се гаси електромобил? Заравя се в пясък за няколко седмици

Новият метод бе изпробван от американски пожарникари върху самозапалил се Jaguar I-Pace (ВИДЕО)

Пожарите при електрическите автомобили са сериозна опасност, за която продължава да се търси ефективно решение и едно такова се прилага от пожарната служба във Финикс (САЩ) – използване на мокър пясък.

 

 

Този метод е приложен при пожар на електрически Jaguar i-Pace, модифициран от Waymo, който се е запалил в съоръжение на компанията във Финикс, Аризона. Инцидентът е засегнал само този автомобил, въпреки, че е бил вътре в хале и неподвижен.

Какво е предизвикало запалването, все още не е известно, но пристигналите пожарни екипи информират, че тяхната официална процедура за пожари в електромобили вече е да ги покриват с мокър пясък и така да престоят седмици след потушаването, информира Carscoops.

 

 

Американската компанията Waymo, известна преди като Google Self-Driving Car Project, разработва технологии за автономно шофиране и е със седалище в Маунтин Вю, Калифорния. Това е дъщерно дружество на Alphabet Inc., компанията майка на Google.

На мястото на инцидента са изпратени над 60 пожарникари, както и експерти по опасни материали, каквато реакция ще бъде стандартна за всички бъдещи пожари, свързани с EV. Батериите на електрическите превозни средства са толкова енергийно плътни, че изгарят при много висока температура и е изключително трудно да се изгасят. 

 

 

 

Като се има предвид естеството на пожарите и относително новата технология на електрическите коли, представители на пожарната информират, че непрекъснато се разработват нови стратегии за борба с тези пожари.

В този случай екипи са работили за потушаване на пламъците с вода. След като пожарът утихнал, автомобилът е преместен навън и поставен в контейнер, заровен в мокър пясък. Така ще остане три седмици, преди да бъде взето решение за рециклирането на колата.

 

 

fallback
  • #20
    Муахаха ( преди 1 година )
    До 19 - да де, подготвените - "над 60 пожарникари, както и експерти по опасни материали" тоова е общия брой пожарникари в София град и София област! *** ли ти праим!
  • #19
    До ха ха му ( преди 1 година )
    Не че и ти не си от същия дол дренки. Неподготвените пожарни служби гасят с много вода, но както виждаш подготвените вместо да чакат автомобила да се пали да гасят отново и отново докато му падне заряда на батерията и спре да се пали от късите съединения заради нарушената изолация, вместо да хабят вода и да стоят дежурни покрай автомобила, просто го покриват с мокър пясък и го вадят от там след седмици без да го мислят повече. Така отива по-малко вода отколкото за бензинов.
  • #18
    До ха ха му ( преди 1 година )
    Е то как да не ви обърка човек с това ха-ха-ха-ха-ха ха-ха-ха-ха-ха му муму уууууууу.Ето с кой те обърках:Хвалипръц ( преди 1 ден )До 1: Ха-ха-ха, *** си мисли че батерията гори само докато има заряд и в момента в който се разреди спира! Ха-ха-ха-ха! Със всеки коментар тресьо поставя нов рекорд по техическа неграмотност.
  • #17
    до 13 ( преди 1 година )
    да бе, те затова много фериботни превозвачи спряха да допускат електрички на фериботите си!
  • #16
    Муахаха ( преди 1 година )
    До 14 - ти някаква фобия си развил от мен,а? Когато точно съм казвал, че електричка се пали без да има заряд в батерията?! Тя какво ще прави тази кола на пътя без заряд?!Или че боята си остава при пожар?! Какви точно са тези глупости които си съчинил?!Винаги съм казвал, че за гасенето на една електричка отива страшно много вода,която на всичко отгоре вече е отровна и че всяка запалила се кола може да се възпламени отново докато има заряд в елементите на батерията!Това са факти!
  • #15
    Мда ( преди 1 година )
    Пожарогасителите вече ще са заменини с котки! Като ти се запали елктричката, пускаш котката за се изкенза на покрива, и защото е чисто чивотно и по инстинкт си заравя акитата в пясъка, тя ще ти зарови колата за да изгасне! Гениално!
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Какво става бе муха ха-ха-ха и турбо-антиелектрик? Особено първия? Няма ли да обясните как батериите се палят без да са заредени и как напълно изгорял бял автомобил си запазва чисто белия цвят, без дори да бъде *** да не говорим поне боята да е изгоряла?
  • #13
    До 12 ( преди 1 година )
    Гаси се много по-лесно от бензинов автомобил паркиран между 100 други бензинови автомобила.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Как се гаси електромобил в паркинг със други 100 електромобила?
  • #11
    До 10 ( преди 1 година )
    Ето това ако не е тролене, здраве му кажи. Гледа че запаления и изгасен електромобил дори не се опушил, но обяснява, че е изгорял напълно. Представям си ако нямаше картинки и видеоклип какви луди съчинения щеше да има по темата, като на оня пръдливия!
fallback
Последни