IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Съседи не успяха да забранят паркиране на електромобил в подземен паркинг

Асоциация на собственици на жилища в Германия се опита да наложи ограничения, но съдът не позволи

Асоциация на собственици на жилища в германския град Висбаден поиска да се забрани паркирането на електрически автомобили в техен подземен паркинг поради страх от пожар. От друга страна един от съседите, собственик на апартамент, се противопостави и така делото се озова в Окръжния съд на Висбаден, информира Efahrer.

 

Подземен паркинг-1

 

Според законодателя асоциацията не може да наложи такава забрана, защото нарушава принципите на правилното управление. Според решение на законодателя всеки отделен собственик на апартамент има право индивидуално да приложи структурни мерки, които служат за зареждане на електрически превозни средства.

Според окръжния съд предполагаемата повишена опасност от пожар от електрически автомобили е без значение. Дори това да беше вярно, предвид волята на законодателя, това не оправдава забраната за паркиране на електрически превозни средства в подземния паркинг.

 

Зареждане на електромобил

 

Окръжният град Кулмбах в регион Горна Франкония, Бавария, също се е опитвал в миналото да откаже достъп до подземни паркинги за електрически превозни средства поради подозрение за повишен риск от пожар.

Електрическите автомобили са по-трудни за гасене от конвенционалните, защото батериите изгарят при по-високи температури и могат да се запалят отново дори, след като са изгасени.

 

Зареждане на електромобил-3

 

Германската противопожарна асоциация обаче констатира: Въпреки че електрическите превозни средства могат да представляват особено предизвикателство в случай на пожар, пожарната е подготвена за всяка възможност и не вижда причина за забрана на подземните паркинги за автомобили с електрическо задвижване.

Минималните правни строителни изисквания за гаражи, посочени от законодателя, трябва да гарантират достатъчна безопасност при всеки пожар, за да се гасят и горящи електрически превозни средства. На базата на отминали пожари „не може да се установи, че рискът се е увеличил значително в сравнение с опасностите, които вече са налице“.

 

 

0 от 500
  • #13
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Чиро Чампи ( преди 1 година )
    Електрическите автомобили изобщо не са бъдещето!Въглеродният отпечатък при производството на батериите е в пъти по-голям от този на един бензинов или дизелов двигател. След излизането на батериите от употреба са трудни за обезвреждане и преработка.В страните, където се добиват елементите за производство на батериите изчезват цели хълмове,планини,замърсяват се подпочвените води.Бъдещето на автомобила е във водородната клетка . За сега е нестабилна, но в близко бъдеще ще и се намери решение.
  • #12
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Я да ги питам тия от асоциацията ако колата е с LiFePO4 батерия какво ще и се запали
  • #11
    5 rate up comment 15 rate down comment
    Браво! ( преди 1 година )
    EV-тата са бъдещето! Спешно обаче след газовите бомби трябва да забранят и нафтовите печки в молове и градски центрове. По-опасни от тея кандилници няма!
  • #10
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Браво толерасти прос ( преди 1 година )
    ето това е толерастията - само един *** е против и всички се превръщат в толерасти. Значи - има 2 оправии - едната е такава: всички се събират и го линчуват кретена. 2рата - кретена си затваря тролейчето в контейнер и паркира САМО и ЕДИНСТВЕНО ВЪТРЕ В НЕГО ! Ако нещо ще гори да гори вътре в контейнера, тъкмо и кислорода няма да е достатъчен за да изпепели целия гараж. Аман.
  • #9
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Номер 4 явно кара с ядрено гориво или си мисли, че печката му не гори.
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Вече имаше случаи. Пораженията не са по-различни от ако се е запалил навън или ако се е запалил фосилен автомобил.
  • #7
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Гледаш но не виждаш, защото не разбираш какво гледаш. Запалена батерия не се гаси защото е физически невъзможно. Батерията се облива с вода за да се охлажда, защото е съставена от хиляди отделни клетки, които се палят една по една от високата температура на съседната клетка. Точно за това както горенето става бавно под формата на верижна реакция, така и гасенето е бавно с неподходящи средства. Въпреки това пожара е локален и бавно се разпространява по околните автомобили за разлика от бензина.
  • #6
    23 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не зная кой е крив и кой е прав, но съм виждал по видеа как гори електромобил и той наистина няма изгасяне. Идват пожарникари, почват да гасят, а пламъците още по-големи. Не ми се мисли какво ще се случи, ако се запали в някой такъв подземен гараж. Също така не случайно много корабни компании отказват да превозват електромобили на корабите си. така също застрахователите искат много по-големи суми при такъв транспорт. Явно не е случайно, колкото и някой да ни убеждава, че е безопасно.
  • #5
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    много умни в този сайт учат физика химия проектират гаражи в жилищни сгради после като стане мазало ама той съда каза че може
  • #4
    12 rate up comment 19 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    А защо мислиш, че вече не е имало такива инциденти? Само че проблемът е по-голям, когато автомобилите в гаража са бензинови. Всичко се случва много по-бързо. Батериите горят дълго и бавно но се палят трудно за разлика от бензина който хем се пали много по-лесно хем изгаря бързо и интензивно, като е напълно възможно да предизвика и взрив, който да запали всичко наоколо .