IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW препоръча спирането на 90 000 коли, произведени от 2000 до 2006 година

Засегнати са моделите 3-Series, 5-Series и X5, като всички имат въздушни възглавници Takata

Германският производител BMW издаде предупреждение „Не шофирайте“ за приблизително 90 000 превозни средства, произведени между 2000 и 2006.  Автомобилите вече са били изтеглени в заради дефектни въздушни възглавници Takata, но не са стигнали до сервизите и съответно не са ремонтирани, което принуждава компанията да издаде нова заповед, за да се подчертае колко сериозен е проблемът.


BMW


Изтеглянето засяга моделите 3-Series (Е46), произведени от 2000 до 2006 г., 5-Series (E39 от 2000 до 2003 г. и X5 (Е53) от 2000 до 2004 г. То включва също така спортните M3 и M5, като от компанията са категорични, че собствениците на всички посочени коли, които не са били проверени и ремонтирани, трябва са ги считат за „опасни за шофиране“.

Изтеглянето на въздушни възглавници Takata е най-голямото в историята на САЩ, като включва милиони автомобили от различни марки и модели. BMW се включи в сервизната акция още през 2016 г., като до момента са ремонтирани 87% от засегнатите превозни средства.

Автомобилите са произведени с дефектни надуватели на въздушни възглавници, съдържащи пропелент, който се разпада след дългосрочно излагане на температурни колебания. Това може да доведе до спукване на въздушната възглавница, изпращайки остри метални фрагменти към пътниците.

Към края на миналата година дефектните въздушни възглавници са довели до 30 смъртни случая по света, от които 24 са в САЩ. Петима души са били убити само през 2022 г., а въздушните възглавници стават по-опасни с течение на времето, тъй като пропелантът се влошава, увеличавайки шансовете за задействане на въздушната възглавница.

Клиентите, които притежават непоправени автомобили, могат да ги ремонтират незабавно безплатно. BMW обяви, че частите са налични и представителите на компанията могат да извършат подмяната от разстояние, като техниците се изпращат където и да се намира автомобилът. Ако това не е възможно, автомобилният производител може да вземе колата, да я поправи и да я върне безплатно. Процедурата обикновено отнема по-малко от час.


0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ili до #9 ( преди 11 месеца )
    В М-кар ли ходи да ти ги сменят? Щото май ще се наложи и аз да ходя.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 11 месеца )
    Сменяха ми го на мен еърбега на волана, на Е46 от 2002ра, ходих още 2018та в официален сервиз и беше безплатно, за час два работа, емблемката на волана е включена, новичка.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Аса ( преди 11 месеца )
    То не само бмв те всички започнаха да се осират и пускат колите с проблеми на всякакво ниво защото бързат да изкарат нещо ново на пазара но то е некачествено.някой производители даже не си го признават ***
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Ачо ( преди 11 месеца )
    Те тия ако са за спиране, то след 2006 трябва изобщо да не тръгват .
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Ибн ебн Ал камил ( преди 11 месеца )
    Няма как.....половината са в България, с пренабити номера,чипосани,без катализатор.....добре че са карани от кьорави баби по 1 км.на петилетка....ХАХАХАХА....ХАХАХАХА....другата половина вече са на скрап...,където е мястото на 20 годишни коли......ТЕ се сетиха да го кажат.....СЕГА ЧАКАМ *** РЕНО ДА СИ ИЗТЕГЛЯТ КОЛИТЕ....ХАХАХАХА
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Във ФАЩ ( преди 11 месеца )
    Най-много утрепани от въздуха на бмв.ПРОДЪЛЖАВАЙТЕ ВСЕ ТАКА И ЕС НЯКОЙ ДЕН ЩЕ УПРАВЛЯВА БЕЗ КРАВАРЕТЕ!
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Цонко Втори ( преди 11 месеца )
    другите 13 % са минали през Горубляне и вече от 100 години се преметят от кретенски ръчички в други селски кретенски ръчички
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    страшното в случая е че проблема с еърбегмодулите е при всички производители
  • #2
    25 rate up comment 2 rate down comment
    Enzo ( преди 11 месеца )
    Препоръчва, ама кой да чете до края на статията?! Проблемът с концентрацията вече взима страховити пропорции. Видеата трябва да са с продължителност 1 минута иначе не се гледат, статиите трябва да са два реда иначе не се четат... Ужас и безумие!
  • #1
    13 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Защо не препоръча програма за ремонт? А да, сетих се - иска да си продава новите.