От декември миналата година до месец март в Русия са продадени около 500 нови кросоувъра „Москвич 3“, а порталът Quto разкри основните недостатъци на автомобила, като интервюира собственици и проучи отзиви за колите на различни интернет сайтове.
Констатирани са 6 основни проблема на сглобявания в бившия завод на Renault нов „Москвич 3“, който е модел на китайската марка JAC, но с руско име.
Първият недостатък е слабата светлина на стандартните фарове. Базовият кросоувър е оборудван с халогенни лампи, които, както уверяват собствениците, светят много слабо. Дори и на дълги светлини ситуацията не се подобрява значително. Само замяната на стандартните лампи със светодиоди, които вече се предлагат в пакета Comfort, който наскоро се появи в продажба, решава проблема.
Вторият недостатък е, че вътре в „Москвич 3“ е много шумно. Дори и след допълнителна шумоизолация резултатът се оказва посредствен. Според някои отзиви тънките странични прозорци са виновни за проблема.
Третият недостатък е липсата на функции за отопление. И въпреки, че в новия пакет Comfort се появиха отопляеми седалки (засега само предните), руснаците искат да видят повече „зимни“ опции в „Москвич 3“, включително отопляемо предно стъкло и задна седалка и функция за дистанционно стартиране на двигателя. Доскоро автомобилът се предлагаше само в една версия, наречена „Стандарт“, която няма отопление на предните седалки. И търговците са имплантирали електрически постелки под тапицерията.
Някои собственици на „Москвич 3“ критикуват ергономията. Фактът, че воланът може да се регулира само на нагоре и надолу, провокира недоволство. Също така се отбелязва, че сензорните бутони на климатичния контрол са твърде малки.
Друг фактор, който не се харесва на собствениците на руско-китайския автомобил, е необходимостта от задължително „нулево“ техническо обслужване. Според местните разпоредби те трябва да дойдат в сервиз 3 месеца след закупуването на колата или при пробег от 3000 км, а процедурата струва средно от 6 до 10 хиляди рубли (около 68 до 113 евро). Интересното е, че цената на последващото обслужване се различава с 20-46% за различните дилъри.
Шестият недостатък, който собствениците на „Москвич 3“ са установили, са нюанси на неговия дизайн. Например през задното стъкло, според тях, не се вижда почти нищо (въпреки че този недостатък се компенсира от наличието на видеокамера), а ниско разположените фарове бързо се замърсяват от колите отпред.