През последните няколко години 2008 носеше сериозни печалби на Peugeot, тъй като редовно попадаше сред трите най-продавани субкомпактни SUV в Европа. Той оглави сегмента през 2021 г., когато, като цяло, беше и петият най-популярен автомобили в Европа. Нещата обаче се промениха през миналата година и кросоувърът изпадна от Топ 10 по продажби, което показа, че моделът има нужда от сериозно обновяване.
То вече е факт, като промените по 2008 са сериозни и засягат както външния вид, така и механиката на модела. Електрическата версия e-2008, която представлява над 17% от продажбите в Европа, получава по-голям пакет батерии (54 кВт/ч) – нещо, което за първи път видяхме при комбито и хечбека e-308 и което ще се случи с малкия хечбек e-208 по-късно тази година. Това надграждане на старата батерия с 50 кВт/ч означава увеличение на пробега от 344 на 406 км.
Предимствата на обновения електромобил не се ограничават само до това. По-голямата батерия е съчетана с нов електрически мотор със 156 к.с. (допълнителни 20 к.с.), което трябва да подобри времето за ускорение от 0 до 100 км/ч (досега то беше 8,5 секунди). Като недостатък може да се посочи факта, че e-2008 все още не може да се зарежда с повече от 100 кВт. За тези, които искат да зареждат колата у дома, Peugeot продължава да предлага допълнително 11 кВт вградено зарядно устройство. Стандартната версия е със 7,4 кВт, като то зарежда електромобила за 7,5 часа.
Другата важна механична новина е пристигането на 48-волтов 1,2-литров „мек“ хибриден двигател. За него Peugeot твърди, че може да работи повече от 50% от времето като електромобил, намалявайки разхода на гориво с 15%. Ще се предлагат две версии на този агрегат, като и двете разполагат с с електрически мотор с 28 к.с., вграден в 6-степенната трансмисия с двоен съединител. Той се съчетава с бензинови двигатели със 100 и 136 к.с.
За тези, които не харесват идеята за хибриди, в гамата остава и 1,2-литровият PureTech 100, който се съчетава само с 6-степенна механична скоростна кутия. Предлага се и по-мощният PureTech 130, който може да се съчетава със същата трансмисия или с 8-степенен автоматик.
Визуалната промяна на 2008 също е факт, като кросоувърът получава по-широка радиаторна решетка, включваща новото корпоративно лого на Peugeot. Нови са и трите DRL с „котешки нокът“, монтирани в долната броня на мястото на единичния зъб от всяка страна на носа на старата кола. Версията GT може да бъдат разпозната по фарове с три-LED модула, но всички автомобили получават нови задни светлини с хоризонтални LED-ламели.
Промените в интериора са по-трудни за забелязване, където има нови материали. 10-инчовият i-Cockpit инструментален панел получава графична промяна, докато GT-моделите все още се отличават с 3D-дисплей. В центъра на таблото всички версии вече идват с 10-инчов сензорен екран за актуализираната информационно-развлекателна система.
Peugeot също добавя повече функционалност към приложението MyPeugeot. Това вече позволява на шофьорите да съхраняват цифрови копия на всички фактури за поддръжка и да изпращат навигационни подробности до автомобила от своите смартфони преди пътуване.
Продажбите на обновеното Peugeot 2008 стартират през лятото, като единствено двете бензинови версии ще се появят на пазара в началото на 2024 година..
Още снимки на обновеното Peugeot 2008 - вижте в галерията: