IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Peugeot обнови сериозно най-малкия си SUV

2008 получава ново лице, хибридни двигатели и по-голям пробег на електрическата версия

През последните няколко години 2008 носеше сериозни печалби на Peugeot, тъй като редовно попадаше сред трите най-продавани субкомпактни SUV в Европа. Той оглави сегмента през 2021 г., когато, като цяло, беше и петият най-популярен автомобили в Европа. Нещата обаче се промениха през миналата година и кросоувърът изпадна от Топ 10 по продажби, което показа, че моделът има нужда от сериозно обновяване.


Peugeot 2008 (2024)


То вече е факт, като промените по 2008 са сериозни и засягат както външния вид, така и механиката на модела. Електрическата версия e-2008, която представлява над 17% от продажбите в Европа, получава по-голям пакет батерии (54 кВт/ч) – нещо, което за първи път видяхме при комбито и хечбека e-308 и което ще се случи с малкия хечбек e-208 по-късно тази година. Това надграждане на старата батерия с 50 кВт/ч означава увеличение на пробега от 344 на 406 км.

Предимствата на обновения електромобил не се ограничават само до това. По-голямата батерия е съчетана с нов електрически мотор със 156 к.с. (допълнителни 20 к.с.), което трябва да подобри времето за ускорение от 0 до 100 км/ч (досега то беше 8,5 секунди). Като недостатък може да се посочи факта, че e-2008 все още не може да се зарежда с повече от 100 кВт. За тези, които искат да зареждат колата у дома, Peugeot продължава да предлага допълнително 11 кВт вградено зарядно устройство. Стандартната версия е със 7,4 кВт, като то зарежда електромобила за 7,5 часа.


Peugeot 2008 (2024)


Другата важна механична новина е пристигането на 48-волтов 1,2-литров „мек“ хибриден двигател. За него Peugeot твърди, че може да работи повече от 50% от времето като електромобил, намалявайки разхода на гориво с 15%. Ще се предлагат две версии на този агрегат, като и двете разполагат с с електрически мотор с 28 к.с., вграден в 6-степенната трансмисия с двоен съединител. Той се съчетава с бензинови двигатели със 100 и 136 к.с.

За тези, които не харесват идеята за хибриди, в гамата остава и 1,2-литровият PureTech 100, който се съчетава само с 6-степенна механична скоростна кутия. Предлага се и по-мощният PureTech 130, който може да се съчетава със същата трансмисия или с 8-степенен автоматик.


Peugeot 2008 (2024)


Визуалната промяна на 2008 също е факт, като кросоувърът получава по-широка радиаторна решетка, включваща новото корпоративно лого на Peugeot. Нови са и трите DRL с „котешки нокът“, монтирани в долната броня на мястото на единичния зъб от всяка страна на носа на старата кола. Версията GT може да бъдат разпозната по фарове с три-LED модула, но всички автомобили получават нови задни светлини с хоризонтални LED-ламели.

Промените в интериора са по-трудни за забелязване, където има нови материали. 10-инчовият i-Cockpit инструментален панел получава графична промяна, докато GT-моделите все още се отличават с 3D-дисплей. В центъра на таблото всички версии вече идват с 10-инчов сензорен екран за актуализираната информационно-развлекателна система.


Peugeot 2008 (2024)


Peugeot също добавя повече функционалност към приложението MyPeugeot. Това вече позволява на шофьорите да съхраняват цифрови копия на всички фактури за поддръжка и да изпращат навигационни подробности до автомобила от своите смартфони преди пътуване.

Продажбите на обновеното Peugeot 2008 стартират през лятото, като единствено двете бензинови версии ще се появят на пазара в началото на 2024 година..

Още снимки на обновеното Peugeot 2008 - вижте в галерията:

0 от 500
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Ооо ( преди 1 година )
    Какви глупости пишеш моето момче тунинг компания и качество. Явно нов автомобил не си си купувал никой нормален човек няма да си купи пежо 2008 и да ходи да го тунингова първо защото няма смисъл. Второ защото няма тунинг части за тези автомобили поради предишното и трето ако дадеш 50 бона за кола трябва да си луд да я пипаш защото гаранцията ще си я навреш нали се сещаш къде хаха
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    похвално е че се интересуваш какво има под капака но в днешно време няма какво да си купиш всичко е *** имам доверие единственно на тунинг компании които имат богат практичен опит в доработка и усилване на всички възли компоненти и агрегати на автомобила за да си сигурен че всички проблеми които са сътворили инженерните счетоводните и маркетингови отдели са отстранени
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    2-ри, ако не е иронията в коментара, мене все още ме итнерсува какво има под капака. Нямам нужда от 3 дисплея (дори аналоговите табла със стрелките ми хареват повече) лукса вътре бих го свел само до комофорт / удобство.
  • #3
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези както и Тойота с новия Пруис волана е неприемлив за мен както и това щръкналото над него, иначе пропускате цените - такава кола преди 5 години се взимаше за около 30 хиляди лева, сега ви е срам да кажете цените вече.
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    кой го интересува какво има под капака има по важни фактори при покупката на автомобил да е висок да има забележителен цвят луксозен интериор с поне три таблета и места за чаши
  • #1
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Откакто под капака, махаха "лъвското сърце", това е по-скоро котенце. Язък им.. за дизайна