Малките японски автомобили, известни като „kei-cars”, стават все по-популярни сред американските фермери, съобщава The Economist, като уточнява, че в случая става дума за субкомпактните пикапи.
Изданието посочва, че американците все повече използват стари камионетки с миниатюрни размери, внесени от Япония, тъй като те са несравними по отношение на цена, поддръжка и функционалност. В същото време местните производители не предлагат нищо подобно.
Автомобилите „kei-cars” никога не са били официално продавани в САЩ, тъй като повечето от тях са само с десен волан, а някои модели нямат необходимите функции за безопасност. Имаше обаче вратичка - можете законно да вкарате превозно средство на възраст над 25 години в Северна Америка, а вносът ще струва само няколко хиляди долара.
Тод Гато, съсобственик на базиран в Ню Йорк вносител на такива коли, разкрива, че до момента е продал над 300 автомобила. Много от клиентите товарят закупения „кей-кар“ н голям пикап като Ford F-250, за да го превозят. Гато дава и пример – покупката и превоза до САЩ на Honda Acty от 1997 г., излиза около 2000 долара, като няма проблем машината да бъде регистрирана и карана по обществени пътища.
Американците харесват миниатюрните японски коли заради тяхната маневреност и проста конструкция, като те са лесни за модифициране и евтини за ремонт. Някои модели имат задвижване на четирите колела, а почти всички са оборудвани и с климатик. Тези машини могат лесно да влязат в хамбар, където достъпът на голям пикап е немислим.
Властите в САЩ обаче също реагират на случващото се и законовите вратички за внасяне на „кей карс“ от Япония е на път да бъдат затворени. Някои щати вече отказват регистрацията на такива автомобили, като причината е съображения за сигурност.