IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Американските фермери масово преминават на малки японски коли

Субкомпактните пикапи набират все по-голяма популярност зад океана

Малките японски автомобили, известни като „kei-cars”, стават все по-популярни сред американските фермери, съобщава The Economist, като уточнява, че в случая става дума за субкомпактните пикапи.


кей карс


Изданието посочва, че американците все повече използват стари камионетки с миниатюрни размери, внесени от Япония, тъй като те са несравними по отношение на цена, поддръжка и функционалност. В същото време местните производители не предлагат нищо подобно.

Автомобилите „kei-cars” никога не са били официално продавани в САЩ, тъй като повечето от тях са само с десен волан, а някои модели нямат необходимите функции за безопасност. Имаше обаче вратичка - можете законно да вкарате превозно средство на възраст над 25 години в Северна Америка, а вносът ще струва само няколко хиляди долара.

Тод Гато, съсобственик на базиран в Ню Йорк вносител на такива коли, разкрива, че до момента е продал над 300 автомобила. Много от клиентите товарят закупения „кей-кар“ н голям пикап като Ford F-250, за да го превозят. Гато дава и пример – покупката и превоза до САЩ на Honda Acty от 1997 г., излиза около 2000 долара, като няма проблем машината да бъде регистрирана и карана по обществени пътища.

Американците харесват миниатюрните японски коли заради тяхната маневреност и проста конструкция, като те са лесни за модифициране и евтини за ремонт. Някои модели имат задвижване на четирите колела, а почти всички са оборудвани и с климатик. Тези машини могат лесно да влязат в хамбар, където достъпът на голям пикап е немислим.

Властите в САЩ обаче също реагират на случващото се и законовите вратички за внасяне на „кей карс“ от Япония е на път да бъдат затворени. Някои щати вече отказват регистрацията на такива автомобили, като причината е съображения за сигурност.


0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    факани кравари ( преди 11 месеца )
    по цял свят адекватно ползват малки камиончета, само инцестирания кравар гордо се пъчи всички да го видят как трови въздуха с пикап и 10 л мотор с яко черен пушек ! американската мечта
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    В Испания ( преди 1 година )
    Тукашната фирма "Паркове и градини" използва пиаджио, старите са 3-колки, новите с четири колела купиха и някоя бройка на ток. Удобни да си натоварят ръчна и дори самоходната косачка и всякакви инструменти
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хм ( преди 1 година )
    Като фалират всички дребни фермери и останат само гигантските компании, ни пикапи ще им трябват, ни нищо...
  • #7
    16 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Неканени гостенино, само високоинтелигентен индивид като теб може да се хване на въдицата, че 25-годишни японски кашончета завладяват Америка. Хората дори са го написали - 300 бройки. А всяка година се продават 4-5 милиона пълноразмерни пикапа плюс още много "малки" като продаваният и в Европа Форд Рейнджър. Ходи си поговори с лекуващия лекар защо изпитваш необяснима привързаност към нация от тихоокеанския басейн, в която ще те считат за невъзпитан профан.
  • #6
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Американците бяха поръчали 1,5 млн. сайбъркашона?
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Кия имаха такъв модел преди години, и то с приличен двигател. Бяха доста популярни, защото бяха евтини, но тогава Кия все още правеха еднодневки и моделът бързо беше забравен. Но колегата е прав: основната причина е, че в Европа се използват баничарки и бусове. Пикапът има доста ограничено приложение за някои частни случаи. В болшинството от случаите закритите коли са за предпочитане.
  • #4
    5 rate up comment 8 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    В Европа стандарта е по различен. Тука си имаме мини бусове и "баничарки" за тая работа. Тези японските камиончета са готини за някой цели но са само 660 кубика и с тях не може да се кара извънградско. На магистрала да се качиш е абсурд. Тоест приложението им е доста ограничено. И от към живот едва ли издържат много километри. За Европа ако ги внесат трябва да им сложат дизелови двигатели 1.5.
  • #3
    13 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Чудя се в загубена Ойропа защо не ги внасят. Точно тук им е мястото в този гъсто населен континент със стари градове и малки тесни улички. В Италия имат едни малки такива Пиаджо с 3 колела са. Те са с двигатели на мотопед и се карат с кат. М, но са супер бавни, малко вървят, пушат и повече шум вдигат отколкото работа да вършат. Наистина точно такива колички са за ойропата - евтини, здрави, икономични и практични.
  • #2
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези мини камиончета са много удобни за работа в градски условия на къси разстояния. По практични и икономични са от американските пикапи а имат същото или дори по голямо товарно пространство. Имат 4х4 версии за по трудни терени. Някой от тия камиончета (например Suzuki Carry 4x4) са в пъти по проходими офроуд от повечето съвременни SUV.
  • #1
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Скоро ще има внос или даже и производство директно в САЩ на китайски подобни автомобили на почти същите цени като на 25 годишните японски.