Японският спортен седан е преди всичко Mitsubishi Lancer Evolution и Subaru Impreza WRX STI. Някой вероятно ще си спомни за Nissan Skyline с турбокомпресор, а други симпатизират на Toyota Mark II Tourer V/Chaser Tourer V, както и на Toyota Altezza RS200. Това обаче не е всичко, което японската автомобилна индустрия може да предложи. В нейната историята има автомобили, от които Европа ще остане изненадана. Ето и част от тях, събрани на едно място.
Забравените японски спортни седани (ГАЛЕРИЯ):
В романа на Харуки Мураками „Неудържимата страна на чудесата и краят на света“ има следната прекрасна реплика: „Проверих жълтите страници и записах номерата на четири места за даване на коли под наем в района на Шинджуку. Нито едно от тях няма европейски коли. Последното предлагаше Toyota Carina 1800 GT Twin-Cam Turbo и Toyota Mark II. И двете са нови, и двете с радиокасетофон. Казах, че ще взема Карина. Нямах представа как изглежда тази или онази кола".
Това е отличен избор, защото зад скромния външен вид се крие бойният дух на 1,8-литровия 3T-GTE (162 к.с. и 260 Нм) - първият двигател в Япония с два вала и компресор.