fallback

Renault обеща да настигне Tesla в софтуера до 2026

Шефът на френската компания заяви, че няма да влизат в ценови войни

Френската компания Renault планира да се конкурира с Tesla, като амбициозната цел е да го направи с основното оръжие на американците – софтуера, съобщи Reuters. Не толкова отдавна представители на ръководството на Renault бяха принудени да признаят, че изпитват известен дискомфорт от ценовата политика на Tesla, защото са принудени да приспособят собствения си бизнес към действията на конкурента.

 

 

До 2026 г. обаче Renault ще бъде готов да отговори на Tesla със софтуер. Френският производител има подразделение, което се занимава с електрически автомобили, наречено Ampere. Освен това вече има споразумение за сътрудничество с гиганти като Google и Qualcomm.

Изпълнителният директор на Renault - Лука де Мео заяви, че ще бъде трудно да се конкурира с Tesla в краткосрочен план, но подчерта, че компанията няма да бъде въвлечена в ценови войни, пише Reuters. Жил Льо Борн, ръководител на инженерния отдел на Renault, каза: „Ние искаме да продаваме коли, а не да ги раздаваме безплатно."

 

 

Ampere ще създава превозни средства, базирани на нова софтуерна платформа. Сътрудничеството с Google и Qualcomm ще позволи на Renault да намали броя на процесорите, използвани в електрическите коли, което не само ще опрости дизайна, но и ще повиши надеждността на бордовата електроника.

До 2026 г. Renault ще започне да пренасочва електромобилите на групата към новата платформа, която позволява дистанционни актуализации на софтуера. В това отношение френската компания се надява електрическите превозни средства на Renault и Tesla да бъдат поне на едно технологично ниво.

 

 

От една страна възможността за въвеждане на нови функции чрез софтуерни актуализации ще увеличи стойността при препродажба на машината и нейната привлекателност за клиентите. От друга страна, новата архитектура ще намали разходите за научноизследователска и развойна дейност с 1,5 милиарда евро за десет години. В резултат на това обаче няма да има спестявания, тъй като разработването на нова платформа и преходът към използването на по-скъпи компоненти ще изискват увеличени разходи.

Търговските автомобили Renault ще бъдат първите, които ще преминат към новата платформа в средата на 2026 г. Спортната марка Alpine ще бъде следващият представител на новата платформа, а всички останали модели на Renault ще преминат към нея по-късно.

 

 

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    До 2026 г. Renault ще фалира! Факт!
  • #3
    JKLlmkl ( преди 1 година )
    Айде и тези ще стават софтуерна фирма. Ей, тия автопроизводители ще оставят Силициевата долина в Калифорния без работа, бре! Процесори, изкуствени интелекти, взеимоствързаност, ъпдейти по Интернедо, абонаментни услуги... Направо слагайте на капака емблемата на Гугъл, Епъл, Хухавей или някоя подобна, и да се приключва, че то от механика, шумоизолация и пътно поведение явно вече никой не се интересува. Да има там ускороние по права линия и Епъл Карплей на телевизора и всичко е ток и жица, бате.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Искат или не на Рено ще им се наложи да се конглокират с Тесла в ценово отношение. Колкото и да са ми симпатични пред Меган и Модел 3 ще избера второто.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    "До 2026 г. Renault ще започне да пренасочва електромобилите на групата към новата платформа, която позволява дистанционни актуализации на софтуера. В това отношение френската компания се надява електрическите превозни средства на Renault и Tesla да бъдат поне на едно технологично ниво."Да видим правилно дали съм разбрал статията. Значи рено се надява, че когато постигне технологичното ниво на тесла от 2012 година, ще е настигнала тесла технологично? Ти да видиш!
fallback
Последни