Френската компания Renault планира да се конкурира с Tesla, като амбициозната цел е да го направи с основното оръжие на американците – софтуера, съобщи Reuters. Не толкова отдавна представители на ръководството на Renault бяха принудени да признаят, че изпитват известен дискомфорт от ценовата политика на Tesla, защото са принудени да приспособят собствения си бизнес към действията на конкурента.
До 2026 г. обаче Renault ще бъде готов да отговори на Tesla със софтуер. Френският производител има подразделение, което се занимава с електрически автомобили, наречено Ampere. Освен това вече има споразумение за сътрудничество с гиганти като Google и Qualcomm.
Изпълнителният директор на Renault - Лука де Мео заяви, че ще бъде трудно да се конкурира с Tesla в краткосрочен план, но подчерта, че компанията няма да бъде въвлечена в ценови войни, пише Reuters. Жил Льо Борн, ръководител на инженерния отдел на Renault, каза: „Ние искаме да продаваме коли, а не да ги раздаваме безплатно."
Ampere ще създава превозни средства, базирани на нова софтуерна платформа. Сътрудничеството с Google и Qualcomm ще позволи на Renault да намали броя на процесорите, използвани в електрическите коли, което не само ще опрости дизайна, но и ще повиши надеждността на бордовата електроника.
До 2026 г. Renault ще започне да пренасочва електромобилите на групата към новата платформа, която позволява дистанционни актуализации на софтуера. В това отношение френската компания се надява електрическите превозни средства на Renault и Tesla да бъдат поне на едно технологично ниво.
От една страна възможността за въвеждане на нови функции чрез софтуерни актуализации ще увеличи стойността при препродажба на машината и нейната привлекателност за клиентите. От друга страна, новата архитектура ще намали разходите за научноизследователска и развойна дейност с 1,5 милиарда евро за десет години. В резултат на това обаче няма да има спестявания, тъй като разработването на нова платформа и преходът към използването на по-скъпи компоненти ще изискват увеличени разходи.
Търговските автомобили Renault ще бъдат първите, които ще преминат към новата платформа в средата на 2026 г. Спортната марка Alpine ще бъде следващият представител на новата платформа, а всички останали модели на Renault ще преминат към нея по-късно.