IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

От Panda и Sandero до Model Y и Urus: най-продаваните коли по класове

Кросоувърите вече доминират тотално на европейския пазар, показват данните за 2023

Малките и компактните кросоувъри вече категорично са двата най-популярни сегмента на европейския автомобилен пазар, показва статистиката на аналитичната компания DataForce за първото тримесечие на 2023 година. Абсолютен лидер е сегментът на т. нар. B-SUV модели, в който между януари и март са отчетени над 515,000 нови регистрации. Следва C-SUV сегментът с 450 хиляди регистрации. При това тези числа не включват премиум моделите - още към 345 хиляди автомобила за двата сегмента.
  
   
Renault Captur, Peugeot 2008, тест драйв
Малките кросоувъри от типа на Renault Captur вече са най-големият сегмент на европейския автомобилен пазар. Снимка КОЛЕЛА
   
    
Малките градски автомобили, или суперминита, които в исторически план винаги са били номер 1 на Стария континент, сега се смъкват чак на трета позиция с 422,000 регистрации. Следва т. нар. "Golf клас" - компактният сегмент, с 326,000 регистрации. В галерията можете да видите десетте най-продавани модела във всеки пазарен сегмент. Една уговорка - цитираме класовете и разпределението на моделите в тях така, както ги разглежда DataForce, въпреки някои дребни неясноти, като например присъствието на купе модели в категорията на луксозните седани, или разглеждането на версии като съвсем отделни модели (Audi Q5 и Q5 Sportback, Fiat 500 и Nuova 500).
   
    

Най-продаваните коли в Европа по класове (ГАЛЕРИЯ):


  
   

0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ... каза Вуте Сегменто от град Перник
  • #21
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Повечето сегменти са тотално сбъркани
  • #20
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Електрическо само тротиенетка, дано поне до 2050 да са подобрили поне малко технологията, че то от 2018 година когато пуснаха Модел3 не са мръднали нито като ефективност нито като пробег.
  • #19
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Това, че в Европа са "модерни" политици популисти и без визия, както и самите хора започват да се изравняват интелектуално с Чеченеца и Васко Жабата, не означава, че останалия свят ще си направи самоубийство с електрическите мечти със срокове, глоби и всичко друго, характерно за плановите икономики. И аз се надявам на едно не димящо бъдеще, но когато технологично това е възможно.
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Не разбирам това с гадателските нотки - това щяло да стане, онова щяло да стане... Хора, ако смятате, че имате дарба да виждате, играйте тото. И защото сте разбирачи всички, я да Ви попитам какъв е плана за електрификация на Африка, Южна Америка, Северна Америка, Русия, Китай извън градовете с милион жители, останалата част от Азия, Австралия... ГОляма част от тези страни имат слънце в изобилие и трябва да са първенци в електрическите занимавки. Как е сега из тези страни?
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до 16 ( преди 1 година )
    Вашите очаквания се базират на това данъчното облагане и регистрационните режими за старите коли да останат на същите почти нулеви нива, както сега. Но много по-скоро от 2035 да се притежава 20-годишна кола ще стане драстично по-скъпо
  • #16
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Пак си зле с математиката. Средната възраст на автомобилите в българия е 22 години. Нали знаеш какво е средна? Тоест има и 30-годишни. Хайде сега си помисли ако през 2035 година продадат последния автомобил с ДВГ, кога българина ще стане пешеходец? Средно около 2057 година, а повечето по-късно. Аз бих се радвал да доживея дотогава, защото вероятно така или иначе ще съм пешеходец на тази възраст, ако до тогава не се разработили автономното шофиране до степен на която да му се доверя.
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    Няма ги още китайците. Досега бяха заети да заливат Китай, който е най-големият автомобилен пазар на света и успяха поне оттам да избутат повечето стогодишни производители. По-малките пазари са следващата им стъпка, но не мисли че това ще стане със щракане на пръст. Точно както и при toyota за която ви приказвам от 4-5 години насам, това ще започне да се вижда след три-четири години, а след това нещата ще се случат лавинообразно.
  • #14
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До долните.Свърши ли ДВГ и ставате пешеходци.
  • #13
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    А къде са китайците , дето заливали европата ? А ,това че електрическите коли се поставят в класациите наравно с ДВГ коли , говори само за едно , с ДВГ е свършено !