IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

От Panda и Sandero до Model Y и Urus: най-продаваните коли по класове

Кросоувърите вече доминират тотално на европейския пазар, показват данните за 2023

Малките и компактните кросоувъри вече категорично са двата най-популярни сегмента на европейския автомобилен пазар, показва статистиката на аналитичната компания DataForce за първото тримесечие на 2023 година. Абсолютен лидер е сегментът на т. нар. B-SUV модели, в който между януари и март са отчетени над 515,000 нови регистрации. Следва C-SUV сегментът с 450 хиляди регистрации. При това тези числа не включват премиум моделите - още към 345 хиляди автомобила за двата сегмента.
  
   
Renault Captur, Peugeot 2008, тест драйв
Малките кросоувъри от типа на Renault Captur вече са най-големият сегмент на европейския автомобилен пазар. Снимка КОЛЕЛА
   
    
Малките градски автомобили, или суперминита, които в исторически план винаги са били номер 1 на Стария континент, сега се смъкват чак на трета позиция с 422,000 регистрации. Следва т. нар. "Golf клас" - компактният сегмент, с 326,000 регистрации. В галерията можете да видите десетте най-продавани модела във всеки пазарен сегмент. Една уговорка - цитираме класовете и разпределението на моделите в тях така, както ги разглежда DataForce, въпреки някои дребни неясноти, като например присъствието на купе модели в категорията на луксозните седани, или разглеждането на версии като съвсем отделни модели (Audi Q5 и Q5 Sportback, Fiat 500 и Nuova 500).
   
    

Най-продаваните коли в Европа по класове (ГАЛЕРИЯ):


  
   

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Тоест пак се налага да ти кажа казах ли ти, че Тесла не продава нито качествени нито луксозни автомобили, нито иска да се бута в остарели представи за автомобил, а създава собствени и клиентите очевидно ги харесват и изоставят старите разбирания, както изоставиха старите разбирания за телефон, фотоапарат, видеокамера, устройство от което да си пуснеш видео, а някои неща просто изчезнаха и нямат аналог като например видеокасетите. Все едно да обяснявам днешните технологи на някой преди 30 години
  • #11
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Наименованието няма никакво значение. Премиум или не, се продава повече от моделите и на dacia и два пъти повече от поло и ярис и по-големите им събратя golf и corolla!
  • #10
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Тесла Y в премиум,това недоразумение.
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    А да си чул някой шеф на mercedes bmw или audi да е тръгнал да говори че ще настигат volkswagen, toyota или не дай боже hyundai по какъвто и да е показател? Самият факт че всичките казват че до еди колко си години ще се опитат да настигнат Тесла е достатъчно красноречиво доказателство, че Тесла очевидно е пред тях, дори според собствените им думи. Това в какво вярваш или не вярваш самият ти, не е от толкова голямо значение нито за настоящето, нито за бъдещето на автомобилната промишленост!
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много е съмнително доколко е премиум дори по цена Тесла У в сравнение с ИД4, Ионик 5 и РАВ4 за да го слагат в сегмента на GLC, XC60 и Х3
  • #7
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Model S има 32 000%, така че дори по безсмислени статистики Тесла е далеч по-добра компания от Тойотка.
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 1 година )
    Айго Х е нов модел между другото, а аз единствено обяснявах защо са такива процентите. Това което си казал е така, но изобщо не съм и няма да го коментирам.
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До #4 ( преди 1 година )
    Все едно преди това не са продавали предния модел! Има липса от около месец, докато заредят новите. Дори старите, ако има налични се продават с доволни отстъпки, следователно се качват продажбите. Винаги е по-добре да вземеш даден модел в края на производствения му цикъл. Детските болести са изчистени!
  • #4
    4 rate up comment 5 rate down comment
    до 2 ( преди 1 година )
    Ако разбираш малко повече от математика, няма да се учудваш на тези цифри. Ако един модел излезе в края на една година, или тримесечие(както е в случая) и е записал няколко много малко бройки, съответно после тръгне добре, процентите могат да бъдат колкото си искаш големи. Та да ти го кажа на *** език, айгото излиза на пазара март 2022 и стартира тримесечието с 100 и няколко бройки.
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Фиат 124 един брой, явно като са правили пролетното почистване и са го намерили и са изкарали някой лев