fallback

Вече е факт: Глоба за каране с под 120 км/ч в лявата лента

Докато много държави продължават да намаляват максималната скорост, една въведе санкции за твърде бавно каране

Максималната скорост по магистралите е дискусионна тема, а една държава приложи различен подход – наложи минимална скорост и глоба за движение под 120 км/ч в лявата лента, но също така и санкция за скорост над 140 км/ч, съобщи Autopista.

 

 

Иновативният подход е на властите в Обединените арабски емирства (ОАЕ), където от 1 април действа ново правило, засега само на участък от 62 км на, магистралата „Шейх Мохамед бин Рашед“, една от основните в емирството.

Ако шофьор бъде засечен да се движи в две от четирите ленти (левите) със скорост под 120 км/ч, глобата е 400 дирхама, което е около 100 евро. Санкцията обаче важи и за превишаване на допустимите 140 км/ч. Тоест – има „прозорец“ на скоростта.

 

 

Интересното е, че в проучване чрез Twitter 78,5 процента от водачите са се изказали в полза на тази мярка. Целта е да се ускори трафикът и най-вече да се попречи на по-бавните превозни средства да блокират движението.

Магистралата с дължина около 130 км свързва Абу Даби с Дубай и върви почти по права линия, като практически се „губи в пясъчен хоризонт“. И предоставя идеални условия за шофиране без ограничения на скоростта, както е на някои аутобани в Германия, но... се намира в ОАЕ.

 

 

fallback
  • #21
    бъчваря ( преди 1 година )
    Аз това го предлагам отдавна за България. Да се въведе минимална скорост на магистрала примерно 100 км/ч. Същото трябва да важи и за нормалните пътища. Да не се позволява по-ниска с 20км/ч от разрешената максимална. Примерно ограничение 80, да няма баби с под 60. Това е много важно за безопасността, особено при голям трафик.
  • #20
    до carpe_diem ( преди 1 година )
    Електрификацията в България е неприложима, особено за хора, които шофират много! Нито има, нито скоро ще има инфраструктура, която да ти позволява да шофираш от Сандански до Русе, от София до Каварна или от Бургас до Видин! Нито пък електричеството тук се добива екологично - в Гълъбово не могат да дишат от ТЕЦ-а, АЕЦ-а скоро няма да има гориво, с което да работи, но иначе сме екологични! Пълна смешка! Те в Германия имат дефицит на ток и отвориха ТЕЦ-овете, ама иначе всички ще караме Тесли! Смех!
  • #19
    Дивото куче ( преди 1 година )
    Много сте кухи. Това в Европа го има от сто години. В Испания например минималната скорост, с която можеш да се движиш е 50% от максималната разрешена за пътя ,по който се движиш. За магистрала е 120,тоест не можеш да се движиш с по-ниска скорост от 60km/h.
  • #18
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Късно ви виждам коментарите относно малолитражките... В нашето семейство наполовина сме се електрифицирали, но още си търкаляме един 20 годишен СААБ, така че не им знам литрите и другите тъпoтии на новите малолитражки. Но в чужбина, като си вземем кола под наем и най-често е страшна мъка. Последно в Мадейра едно нелошо изглеждащо сеатче някои баири не можеше да ги качи и на втора, а на магистралата беше пълна скръб и трябваше много отдалече да се замислят всякакви маневри включващи престрояване.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Евала , има си ленти в дясно като ще караш бавно
  • #16
    Spasofff ( преди 1 година )
    Карам малолитражка 0.65 L! Ускорение 0-100 около 6 s! Разход на гориво 5 л на 100 смесено, ама няма къде да сложа другите две гуми!?
  • #15
    до Пропов ( преди 1 година )
    В цял свят хората вече говорят за електрически автомобили, в България обсъждаме как автомобили под 2.0 били малолитражки! В коя година живееш, Мерцедес вадят 421 коня от 2.0 двигател за A класата си AMG! Напълно нормално нещо е масовите автомобили да са с еднолитрови двигатели!
  • #14
    до Фен ( преди 1 година )
    Хората, които могат да си позволят да карат нов автомобил с 6.0 двигател в България като цяло не пишат коментари в Automedia.
  • #13
    До номер 10 ( преди 1 година )
    Карам "малолитражки" от 2014 година - 1.2 и 1.5 на VAG и 1.3 на Нисан Кашкай! И аз бях скептичен в началото, но този скептицизъм изчезна бързо! Не знам за какъв разход говориш, но 1.2 VAG мотора харчи 4,8-5,2 извънградско и 6,8-7,2 градско. Бензинов мотор харчи като дизел! Перфектен като динамика за българските условия - при скорости до 160-170 км/ч се държи прекрасно в динамично отношение, а по-високи скорости в България така или иначе няма къде да се постигнат с тези "европейски" пътища!
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Между другото скорошна новина е, че дубайска таксиметрова фирма купува 270 коли на Тесла
fallback
Последни