fallback

Tesla ще продава коли с нулева печалба

Според Илон Мъск компанията му може да печели достатъчно само от технологии

Постоянно променящите се цени на автомобилите на Tesla в последно време озадачиха както анализатори, така и инвеститори, като мнозина се чудеха колко големи са печалбите на компанията. Точните цифри са известни на малцина, а производителят е готов да отиде по-далеч от намаляване на цените, става ясно от изявление на главния изпълнителен директор Илон Мъск.

В отчета за приходите на Tesla за първото тримесечие на годината Мъск заяви, че компанията му е готова да пожертва печалби, за да увеличи обемите в краткосрочен план. И по този начин потвърждава ангажимента на автомобилния производител да намали цените. Според милиардера именно сега е моментът за увеличение на продажбите, като печалбата остава на заден план.

Инвеститори и анализатори зададоха на Мъск повече от половин дузина въпроси относно намаленията на цените на Tesla, след като компанията направи това 6 пъти от началото на годината. И един от въпросите накара нейният ръководител да направи стряскащо признание.

„Tesla е в уникално силна стратегическа позиция, защото ние сме единствените, които правят автомобили, които технически можем да продадем с нулева печалба в момента и след време да получим огромни приходи от продажба на технологии за автономно движение. Няма друг производител, който може да направи това“, отговори Мъск.

Милиардерът допълни, че е по-добре сега Tesla да произвежда и доставя голям брой превозни средства с ниски маржове и впоследствие да печели пари, като продава технологии за вече реализираните автомобили на пазара.

fallback
  • #21
    До 19 ( преди 1 година )
    За китайците обаче няма как да не се съглася, защото това е мое мнение на което първоначално много се смеехте, а сега се опитвате да го насочите към Тесла, като пропускате, че ако китайците успеят да преборят Тесла, то абсолютно всички останали въобще нямат никакви шансове. Tesla може да бъде преборена от BYD дори още тази година, но те няма да са взели този пазарен дял от Тесла, а ще го вземат от стогодишните, защото и пазарният дял на Тесла се увеличава. За кой ли е проблем това тогава?
  • #20
    До 19 ( преди 1 година )
    Напълно съгласен съм с всичко което си казал. Само пропусна да кажеш че след една-две години и останалите автомобилни марки с традиции ще започнат да произвеждат електромобили и като пуснат своите модели всички ще забравят тесла, защото ще заложат на качеството на марките със 100-годишни традиции. Защо пропусна тази важна част? До преди три-четири години съществуваше във всяко едно ваше мнение. Вместо това продажбите на тесла се увеличиха и продължават да се увеличават средно с НАД 50% годишно!
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Пак не може да пребори китайците, всеки може да сглоби батерии и електромотор, самото производство вече е елементарно и хората гледат повече лукса и комфорта които при тази марка не съществуват.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    До 10 и 17. Хайде да ми обясните какво общо има чичо сам с успехите на тесла и с какво им помага? Или и вие си мислите че тесла и space x са една фирма? Аз мога да ви дам десетина примера при които чичо сам умишлено и целенасочено абсолютно неприкрито се опитваше да пречи на тесла. През първите три години джо байдън дори не беше споменал нито веднъж думичката тесла и се правеше че такава фирма не съществува. Даже имаше наглостта да каже, че general motors произвеждат най-много електромобили .
  • #17
    #10 ( преди 1 година )
    Искаш да кажеш докато безконтролно печата чичо сам
  • #16
    Айде вън ( преди 1 година )
    Даже на загуба да ги правят пак няма да си купя!
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Това, че могат не значи, че със сигурност ще го направят..
  • #14
    До 12 ( преди 1 година )
    А не мислиш ли че това е най-правилния подход, особено от гледната точка на клиентите? Какво лошо виждаш да ти продават по-добрия продукт на по-ниска цена?
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Очертава се сериозен проблем за сто годишните. Те и досега произвеждат електромобилите си на загуба, а Тесла продаваше много повече от тях и то взети заедно още преди да започне да сваля цените, а само тази година вече свали цените шест пъти и както се вижда от статията ще продължава да ги сваля. Останалите обаче и да искат не могат да намалят цените и Тесла ще завзема все по-голям пазарен дял, но не от електромобилита им, а от автомобилите с ДВГ от които печелят за да си покриват загубите.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    опитват се да изтикат конглокенцията с цени май.
fallback
Последни