Повечето по-нови модели автомобили имат системи за активна помощ при шофиране (ADA), което кара Consumer Reports да ги тества и класира. Системите ADA съчетава възможностите на функцията за поддържане на центъра на лентата (LCA) и адаптивния круиз-контрол (ACC). На теория тези системи за безопасност на автомобила създават функция за самостоятелно управление, която винаги държи автомобила на безопасно разстояние от другите.
Според експертите на Consumer Reports не всяка система ADA е като останалите. BlueCruise на Ford изглежда най-добрата на пазара в момента, следван от Super Cruise на General Motors и Driver Assistance на Mercedes-Benz. Кои обаче са на обратния полюс, тоест най-лошите?
Най-лошите системи ADA (ГАЛЕРИЯ):
Тази версия на Highway Driving Assist се деактивира без предупреждение, ако установи, че водачът не обръща внимание. Също така, според съобщенията, системата не може да задържи колите на Kia в маркировките на платното в завоите, установяват тестовете на Consumer Reports.
И все пак Highway Driving Assist демонстрира някои от най-интуитивните LCA и ACC. Системата също така гарантира, че водачът я използва на подходящото място (магистрали), като извлича информация от навигационната функция на автомобила. Въпреки това, като всяка система ADA, тя е безопасна, само когато водачите посветят цялото си внимание на пътя.