Повечето по-нови модели автомобили имат системи за активна помощ при шофиране (ADA), което кара Consumer Reports да ги тества и класира. Системите ADA съчетава възможностите на функцията за поддържане на центъра на лентата (LCA) и адаптивния круиз-контрол (ACC). На теория тези системи за безопасност на автомобила създават функция за самостоятелно управление, която винаги държи автомобила на безопасно разстояние от другите.
Според експертите на Consumer Reports не всяка система ADA е като останалите. BlueCruise на Ford изглежда най-добрата на пазара в момента, следван от Super Cruise на General Motors и Driver Assistance на Mercedes-Benz. Кои обаче са на обратния полюс, тоест най-лошите?
Най-лошите системи ADA (ГАЛЕРИЯ):
Подобно на повечето ADA системи, тествани от Consumer Reports, Pilot Assist няма да каже на шофьорите кога могат безопасно да го използват. Освен това, по време на тестовете, проведени от CR, системата често превключва в режим на готовност, където работи само адаптивният круиз-контрол. Превключванията са произволни и това пречи на работата на системата. Освен това, нито един модел на Volvo или Polestar няма монитор с камера, обърнат към водача.