fallback

Renault Clio дебютира с преработено лице и версия Esprit Alpine

Френското супермини получи промени в дизайна и нови технологии

Renault представи петото поколение Clio преди малко повече от четири години и сега предоставя на суперминито си актуализация в средата на цикъла, за да може то да остане свежо и конкурентно на съперниците си в сегмента Volkswagen Polo / Skoda Fabia / SEAT Ibiza.

Обновяването е значително, като засяга както дизайна, така и технологиите. Предната част на хечбека е преработена, като промените включван по-тънки фарове и по-широка решетка. Дневните светлини продължават в бронята, където са оформени като половината от изправен ромб - намек към логото на Renault, което е покрито с полиран хром.

Интересното е, че френската марка се опитва да направи прозрачните задни светлини отново модерни. В допълнение, дифузьорът е наличен в 6 различни дизайна в зависимост от нивото на оборудване и дали е хибридно или не. Клиентът може да избира между 5 вида джанти, като като всички те са с най-новото корпоративно лого от полиран алуминий.

Интериорът до голяма степен е същият, но в него са използвани нови устойчиви материали в цялата кабина. Обновеното Clio няма да се предлага с кожена тапицерия. Вместо това седалките са покрити с материал, изработен от органични и полиестерни влакна, наречен TEP. В най-високото ниво на оборудване - Esprit Alpine, който заменя RS Line, се предлагат по-спортни предни седалки с по-добра странична опора.

Що се отнася до технологията, цифровият инструментален клъстер се предлага в 7- и 10-инчови размери, докато сензорният екран се предлага в 7- или 9,3-инчови конфигурации. Поддържат се безжично Android Auto и Apple CarPlay, заедно с вградена навигация, 360-градусова камера и не по-малко от 20 системи за подпомагане на водача. Сред тях са адаптивен круиз-контрол (със Stop & Go) и ниво 2 на частично автоматизирано шофиране.

Гамата от задвижващи механизми започва с атмосферен трицилиндров 1,0-литров агрегат с мощност 65 к.с. и 95 Нм въртящ момент, доставян към предните колела чрез 5-степенна скоростна ръчна скоростна кутия. Следва друг 1,0-литров, също 3-цилиндров, но с турбокомпресор, развиващ 90 к.с. и 160 Нм. Скоростната кутия е 6-степенна механична.

Най-високо в гамата на модела се намира Clio E-Tech Full Hybrid 145, който съчетава атмосферен 1,6-литров четирицилиндров двигател с два електрически мотора и литиево-йонна батерия с капацитет 1,2 кВт/ч. Както става ясно от името, тази версия предлага обща мощност от 145 к.с., доставена на пътя чрез трансмисия без съединител с две скорости за EV режим и четири за работещ двигател с вътрешно горене.

Renault също така ще продава акгуализираното Clio с 3-цилиндров турбодвигател, работещ със сгъстен природен газ (CNG). Той може да измине над 1000 км, като предлага с 8% по-ниски вредни емисии от еквивалентния бензинов двигател.

Може би малко изненадващо, но дизелът все още не е мъртъв, тъй като Renault ще предлага обновения хечбк с двигател Blue dCi 100. Добре познатият 1,5-литров двигател развива 100 к.с. и 260 Нм, като е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия.

Още снимки на обновеното Clio - вижте в галерията:

fallback
  • #15
    Веселин Бенев ( преди 1 година )
    Това си е направо Megane!
  • #14
    До 11 ( преди 1 година )
    На тема на клиота, за по-малко от цената на най-новото и сигурно на по-ниска цена от твоята дизелова колиба може да се купи Clio RS Trophy, което е 220 коня, тежи 1200kg и ще те запрати към автоморгата.
  • #13
    До 11 ( преди 1 година )
    Хехе, по-напред по какво? По комплекси ? Нали знаеш кой държи всички да го забелязват в 10 годишния му немски премиум ? Тоя дето има малък полов орган.
  • #12
    До 11 ( преди 1 година )
    Мдаа, и като се видим на пътя и те оставям замислен да ми гледаш задницата. С Клио съм , само дето е RS . И то от първите - дърто. За мен има значение удоволствието от карането , на теб явно ти трябва класически *** удължител.
  • #11
    Ганчо ( преди 1 година )
    купете си рахитично рено с лого на "кайсийка" а аз ще си купя 10 годишен премиум немски автомобил 200+ коня дизел. Махам му ДПФ-а да не се задръства от нашата гадна нафта и ще си гледам кефа. Като ни видят на пътя кой ще си кажат че е по-напред? хе-хе
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Личи си че от Мицубиши са взели дизайна което е супер изпълнение на модела. Вече не е скучен, а доста интересен и свеж. Вътре също е добре, задвижванията са разнообразни и има за всеки вкус. Притеснителното обаче са цените, които не са дадени но всеки може да си ги намери. Много са станали високи и не съм много убеден дали ще се продава добре.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Трицилиндров атмосферен... Можеха да си го спестят
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Нищо не споменавате за цени, може би защото не искате да изплашите хората но 60к за такава кола е направо идиотизъм.
  • #7
    :)))) ( преди 1 година )
    Супер е лифта, особено с новото Алпин ниво и хибрид! В кръга на шегата задвижващи механизми много забавно описва малките трудолюбиви моторчета напоследък. Часовникарска му работа :)
  • #6
    Име ( преди 1 година )
    Не може ли да дизелчето да сложат една автоматична кутия... щях сериозно да се замисля като 2ра кола която да ми е за града.
fallback
Последни