fallback

Nissan иска да бъде технически независим от Renault

Японците търсят външен партньор за разработка на софтуер и електромобили

Японският производител Nissan разработва планове за растеж в области като софтуер и електрически превозни средства, които не включват техническа зависимост от Renault. В същото време двата автомобилни производителя работят върху финализиране на условията на нов съюз, който обаче ще бъде доста ограничен, съобщава Reuters.

Nissan търси партньор извън автомобилната индустрия за разработване на софтуер, който свързва превозни средства с базирани на облак услуги. Това би помогнало на компанията да преодолее една от основните си слабости в момента, като направи колите си „по-умни и по-свързани“. Компанията също така работи върху стратегия за разработка на напълно електрически автомобили и на plug-in хибриди за Азия и Северна Америка, които ще бъдат изцяло на Nissan и няма да имат нищо общо с Renault.

Всички тези разкрития идват преди събранието на Надзорния съвет на алианса Renault-Nissan тази седмица, в което ще се обсъди намаляването на дела на френската компания в Nissan от 43% на 15%. Това ще съответства на размеря на дела на Nissan в Renault. Съгласно сделката, която трябва да бъде финализирана до средата на годината, Nissan също ще инвестира в новия бизнес на френския автомобилен производител Ampere EV.

Неравностойното положение, в което досега се намираше Nissan, отдавна ядосва японците. Те се оплакваха, че Renault не плаща справедливия си дял от разходите за иновации и развитие. Новата стратегия на Nissan отразява убеждението на ръководството на марката, което смята, че 23-годишният алианс вече се е изчерпал в този си вариант и трябва да се промени, за да се справи с новите предизвикателства в индустрията.

В Nissan са наясно, че спестяват много пари от споделянето на части с Renault, но не предвиждат да предоставят инженерна поддръжка на проекта Ampere. Японската компания също така няма намерение да предоставят своята хибридна технология e-Power на новото съвместно предприятие, създадено от Renault, китайската Zhejiang Geely Holding Group и компанията Saudi Aramco Base Oil.

Идеята на всичко това е Nissan да получи независимост в дългосрочен план, като така компанията ще стане по-конкурентоспособна. Работата върху новото споразумение с Renault е на финалната си права, като то предвижда създаване на нова структура с участието на френската компания, което ще позволи и по-бързото и по-гъвкаво взимане на решения.

„Инвестицията в Ampere ще укрепи Nissan в Европа и ще ускори развитието на новия бизнес с електромобили. Nissan ще инвестира и ще предостави технология за начинанието, но ще ограничи оперативното си участие. Ако Ampere разработи технология, представляваща интерес за Европа, Nissan ще се опита да я купи отделно“, коментира топ-мениджър в японската компанията, който предпочитат да запази анонимност.

fallback
  • #5
    Факт! до 3 ( преди 1 година )
    Болничко ли ти е а представител на скода за бъгъ
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    След дъжд качулка. Nissan leaf беше най-продаваният електромобил на земята за десетина години и какво направиха от nissan по въпроса? Сега щели да почват наново? Изпуснаха питомното за да гонят дивото. Ако не бяха се доверили на toyota и останалите японци че електромобилите нямали бъдеще, сега не съм все още щеше да е лидер при електромобилите, защото имаха много лоялни фенове и имаха най-добрата технология за времето си в комбинация с прилична цена.
  • #3
    Факт!-тически ... ( преди 1 година )
    каквото мине през рено, от него Нисан не става! Японците добре разбират това и бягат от френските бАклуци.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Е те нали бяха самостоятелни? И ги видяхме докъде го докараха. Защо си мислят, че сега ще се справят по добре? Отделят ли се от Рено или фалират или друг ги купува и пак същата история
  • #1
    Факт! ( преди 1 година )
    Няма как нисан да получат това намаление защото нямат пари с които да си изкупят акциите обратно
fallback
Последни