IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Системите за безопасност объркват шофьорите

Много водачи нямат доверие на тези технологии, сочи ново проучване

Съществува огромна пропаст в доверието на водачите в усъвършенстваните системи за подпомагане на водача (ADAS), монтирани на техните автомобили, като те се чувстват много объркани относно възможностите и ограниченията на все по-разпространената технология.


adas


Липсата на разбиране сред шофьорите подкопава общественото доверие в ADAS и създава опасения за безопасността, сочи проучване на експерти по градска мобилност, цитирано от Auto Express. Изследването показва, че 40% от шофьорите не получават достатъчно информация за асистиращите системи, когато купуват автомобилите си. Те се оплакват, че търговският персонал в дилърствата не само няма нужните познания, но в някои случаи е виновен за преувеличаване на възможностите на функциите.

Списъкът с технологии ADAS включва асистент за аварийно поддържане на лентата, автономно аварийно спиране и интелигентен асистент за скорост, като всички те са задължителни за новите превозни средства, продавани на европейския единен пазар от миналия юли. Това обаче води проблеми с надзора и стандартизацията на съответните системи.

Когато става въпрос за действителна ангажираност на шофьорите, проучването е установило, че докато 70% от потребителите на ADAS оценяват ползите, които тези технологии могат да осигурят, липсата на информация, която се предоставя на водачите, води до недоволство от начина, по който работят системите. А това може да "подкопае прехода" към по-голяма автономност в бъдеще.

Експертите са категорични, че властите в съответните държави и регулаторните органи трябва да вземат мерки за по-стриктно регулиране на технологията ADAS. В момента от производителите не се изисква да преминават задълбочени задължителни регулаторни тестове на ADAS, за да продават превозни средства. Използват се рейтингите на Euro NCAP, в които тестовите сценарии на съответното превозно средство са ограничение. Това трябва да бъде променено, за да се добие по-ясна представа за пълните възможности на технологията.

Проучването показва още, че само 30% от шофьорите се доверяват на оценките, които производителите дават на своите ADAS системи.


0 от 500
  • #1
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Последно като се наложи да карам кола под наем в чужда държава, беше доста вълнуващо. Навигация ли да гледам, движението и пътя ли, пищялките и камбанките по таблото ли. Вярно, че вече съм на години, ама въпросните системи изобщо не ми помагаха.