fallback

Nissan иска да бъде технически независим от Renault

Японците търсят външен партньор за разработка на софтуер и електромобили

Японският производител Nissan разработва планове за растеж в области като софтуер и електрически превозни средства, които не включват техническа зависимост от Renault. В същото време двата автомобилни производителя работят върху финализиране на условията на нов съюз, който обаче ще бъде доста ограничен, съобщава Reuters.

Nissan търси партньор извън автомобилната индустрия за разработване на софтуер, който свързва превозни средства с базирани на облак услуги. Това би помогнало на компанията да преодолее една от основните си слабости в момента, като направи колите си „по-умни и по-свързани“. Компанията също така работи върху стратегия за разработка на напълно електрически автомобили и на plug-in хибриди за Азия и Северна Америка, които ще бъдат изцяло на Nissan и няма да имат нищо общо с Renault.

Всички тези разкрития идват преди събранието на Надзорния съвет на алианса Renault-Nissan тази седмица, в което ще се обсъди намаляването на дела на френската компания в Nissan от 43% на 15%. Това ще съответства на размеря на дела на Nissan в Renault. Съгласно сделката, която трябва да бъде финализирана до средата на годината, Nissan също ще инвестира в новия бизнес на френския автомобилен производител Ampere EV.

Неравностойното положение, в което досега се намираше Nissan, отдавна ядосва японците. Те се оплакваха, че Renault не плаща справедливия си дял от разходите за иновации и развитие. Новата стратегия на Nissan отразява убеждението на ръководството на марката, което смята, че 23-годишният алианс вече се е изчерпал в този си вариант и трябва да се промени, за да се справи с новите предизвикателства в индустрията.

В Nissan са наясно, че спестяват много пари от споделянето на части с Renault, но не предвиждат да предоставят инженерна поддръжка на проекта Ampere. Японската компания също така няма намерение да предоставят своята хибридна технология e-Power на новото съвместно предприятие, създадено от Renault, китайската Zhejiang Geely Holding Group и компанията Saudi Aramco Base Oil.

Идеята на всичко това е Nissan да получи независимост в дългосрочен план, като така компанията ще стане по-конкурентоспособна. Работата върху новото споразумение с Renault е на финалната си права, като то предвижда създаване на нова структура с участието на френската компания, което ще позволи и по-бързото и по-гъвкаво взимане на решения.

„Инвестицията в Ampere ще укрепи Nissan в Европа и ще ускори развитието на новия бизнес с електромобили. Nissan ще инвестира и ще предостави технология за начинанието, но ще ограничи оперативното си участие. Ако Ampere разработи технология, представляваща интерес за Европа, Nissan ще се опита да я купи отделно“, коментира топ-мениджър в японската компанията, който предпочитат да запази анонимност.

fallback
  • #15
    келемето ( преди 1 година )
    Искат ама няма , то току тъй се продават акции и се правят споразумения.
  • #14
    Angry chair ( преди 1 година )
    Карах на тестдрайв новия X Trail декември миналта година....! Определено даде по-висок разход с 2,5 л /100 км от втория автомобил който също тествах (KIA Sorento Hybrid която и поръчах в последствие) и то на абсолютно еднакъв маршрут и еднаква скорост. При все че като размери Nissan - а е по-малък и по-лек, а на всичкото отгоре излизаше и по-скъп като оферта! Не казвам че автомобилът е ***, а че е неефективен и сериозно надценен! Толкова за E-Power технологията им...!
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Рено си направи схемата, заедно с Волво/Гели и Саудитското правителство ще си правят бензинови двигатели, с Нисан евентуално ще правят електрически двигатели. Пък "Революционната хибридна технология" на Нисан, реално крадена от GM/Chevrolet Volt, ще видим до къде ще я развият.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Ниссан е неспасяем както и Мицобиши имат прекалено силна вътрешна конкоренция от Тойота и Хонда.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Бьорн тества Х Трейл с въпросната хибридна технология на Нисан. Гори почти 12/100 при 120 км/ч. Това ако не е майтапът на хилядолетието, здраве му кажи! Велика японска технология, с която японският инженерен гений бори фалиралата, невъзможна Тесла и непостижимите електромобили като цяло!
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Сушиядците се провалиха напълно с електромобилите и хибридите, за разлика от Рено, а сега си търсят кой да обвинят. А Рено с готовност поемат тази роля, защото виждат, че притежават 40% от воденичен камък с огромни задължения и изостанали технологии. Колкото пари вземат за дела си, все ще е далавера.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Време е Нисан да поеме към небитието, имат огромен опит в това. Фалираха , когато се казваха Датсун , фалираха когато ги купи Рено , а сега ще фалират при отделянето си от Рено . Нищо ново за оризарите !
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Предполагам че Нисан с немска помощ.ще се опитат да фалират Рено и така да си вземат дела или да накарат французите да им го подарят поради спад в акциите инопасения от горното.
  • #7
    Неразбирач ( преди 1 година )
    Досега нямам спомен, подопечната компания да иска обяснение от фирмата собственик/притежател/... Явно, от "Рено", са дали прекалено много права на умрялата фирма...
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Японците имат много добрите технологии и могат да направят всякакви автомобили сдвг, хибриди или електрически. Проблемът както на много други места където има демографска криза е че индустрията е окупирана от феодални старци които не допускат да се правят никакви промени на статуквото. Не се допускат младите на ръководни постове и не се дава никаква свобода на инженерите да разгърнат въображението си. Компаниите се управляват от консервативни пенсионери които мислят само за акциите си.
fallback
Последни