Концепцията за превключване на предавките се промени много през последните десетилетия. Инженерите започнаха да експериментират все по-често и някои от решенията се оказаха адски странни. Затова не е изненадващо, че когато попадне в нов автомобил, дори опитен шофьор може да се затрудни със смяната на предавките.
С помощта на изданието Auto.Mail ви представяме 5 от най-странните скоростни лостове в историята. Всички те са появиха наскоро и определено изглеждат далеч от стандартното. Те се поставят на популярни модели, а това означава създателите им вярват в тяхното удобство. И най-вероятно ще продължат да разчитат на тях.
5 от най-странните скоростни лостове в историята (ГАЛЕРИЯ):
Самият Volkswagen ID.4 е двусмислен автомобил, тъй като предлага редица нестандартни решения в интериорния дизайн - от липсата на климатроник до напълно безумна схема за превключване на скоростите. Очевидно черпейки вдъхновение от спортните автомобили Nissan от 90-те години, германските инженери са монтирали скоростния лост до арматурното табло - всъщност той е прикрепен директно към екрана на автомобила. Водачът управлява трапецовидния лост, като го завърта в една от трите позиции.
Изборът на място за скоростния лост е меко казано странен. Разположен е не толкова близо до волана, както е при модели на Mercedes, така че няма да можете да го натиснете с върха на пръстите си. Вместо това трябва да протегнете ръка към него. Разбира се, Volkswagen заслужава признание, че опита нещо ново, но все пак това решение остава много противоречиво.