Само преди дни Bugatti представи новото си творение – Mistral, който всъщност представлява открита версия на Chiron. Премиерата се състоя на „Седмицата на автомобилите“ в Монтерей (Калифорния), където машината предизвика огромен интерес сред посетителите.
Всъщност, Mistral е третият автомобил в лимитираната моделна серия на Bugatti, наред с Divo и Bolide, но за разлика от тях, той е първият Chiron без покрив. Франк Хейл, заместник-директор по дизайна на Bugatti, разкрива, че клиентите са умолявали производителя да им предложи кабриолет, базиран на платформата Chiron. И след като Bugatti построи роудстър Veyron към края на производството на стандартния модел, което беше голям успех, защо да не предложи същото нещо и с Chiron?
Хейл разкрива още, че именно конструкцията на мекия свалящ се покрив на хиперколата е създал най-много проблеми на инженерите на Bugatti при разработката на Mistral, но те са се справили. Напълно очаквано, всички 99 бройки от модела са разпродадени, а както се вижда, екипът на компанията не е пестил дори от най-малките детайли.
Един от най-интересните от тях се намира в кабината. Това е така, защото този малък елемент е едва видим отвън, освен ако не знаете точно къде да търсите. Скрита на гърба на скоростния лост е интегрирана кехлибарена вложка с малка скулптура на танцуващ слон вътре. Тя повтаря покрития с кехлибар комар в бастуна на Джон Хамънд във филма „Джурасик парк”
„Ако погледнете внимателно скоростния лост, ще видите кехлибареножълта вложка, като вътре има слон. Еторе Бугати е имал брат - Рембранд Бугати, който е бил скулптор и много от произведенията му са на животни. Той е прекарвал много време в зоологическата градина, за да наблюдава животни и да прави скулптури. Именно Рембранд създаде „танцуващия слон“, който се появи в предната част на Bugatti Royale. Затова си помислихме, че би било добре, тъй като все още идентифицираме Bugatti с този слон, – да го поставим на скоростния лост", обяснява Хейл.
Още снимки на хиперколата и нейните невероятни детайли - вижте в галерията:
Малкото слонче е само един невероятен детайл сред многото, като осветената надпис "BUGATTI" отзад и вертикално ориентираните фарове. Появата на тези специални елементи и на самия Mistral може да бъда приета и като прощаване на марката с легендарния W16 двигател, който повече няма да бъде използван.