След 20-годишна история W16 двигателят на Bugatti ще бъде изпратен в пенсия, като производителят от Мюлсхайм отбелязва това събитие с пускането на нов роудстър. Той се казва Bugatti W16 Mistral, като е базиран на хиперколата Chiron Super Sport 300+ и струва 5 млн долара.
Автомобилът, който е кръстен на вятър в южната част на Франция и носи емблема, използвана преди това от Maserati, е първата версия на Chiron с открит покрив и първият роудстър на компанията, след като Veyron Grand Sport Vitesse беше спрян от производство през 2015 г.
От Bugatti твърдят, че ще бъдат произведени 99 коли от този модел, но клиентите ще трябва да изчакат до началото на 2024 г. за тяхната доставка. 8,0-литровият W16 двигател на Mistral развива 1600 к.с. и 1600 Нм, като е взет от Super Sport и рекордьора Super Sport 300+, който записа 490,5 км/ч на тестовото трасе на Volkswagen през 2019 г.
Каросерията на 300+ беше специално модифицирана от експертите по аеродинамика на Bugatti, за да достигне подобни скорости, но Mistral няма да е толкова бърз, особено със сваления покрив. Все пак новият автомобил е проектиран да бъде най-бързият кабриолет в света. Компанията постави рекорд за сериен автомобил от 409 км/ч с Grand Sport Vitesse през 2013 г. и вярва, че този рекорд все още е в сила, въпреки че Hennessey записа 413 км/ч със своя Venom GT Spyder през 2016 г.
Въпреки че двигателят и платформата са споделени с Chiron, Mistral изглежда коренно различен от другите автомобили на марката. Връщайки се към Maserati, не можем да не си помислим, че изглежда като MC20 Cielo, което беше показано наскоро. От Bugatti твърдят, че новият им роудстър е вдъхновен от Type 57 Roadster Grand Raid от 1934 г., но той съвсем не е ретро-кола като Centodieci, който приличащ на EB110.
Вместо това Mistral препраща към новите модели от каталога на марката, ноl взаимства жълто-черната цветова схема - комбинация, използвана от Еторе Бугати на много от личните му автомобили. Новите въздухозаборници препращат към модела Grand Raid, като същевременно осигуряват защита при преобръщане.
Предната част е доминирана от огромен подковообразен въздухозаборник, който напомня за изтребители от Студената война като МиГ-15. Това кара дори странните обработки на решетката на Divo и La Voiture Noire да изглеждат противоречиво, но със сигурност придават на Mistral уникален характер. В задната част има намек за Lotus Evija със зейналите кухини зад всяко задно колело, които отвеждат горещия въздух от странично монтираните маслени охладители, а LED-светлини имат същата X-образна форма като тези на Bugatti Bolide.
Още снимки на новия кабриолет на Bigatti - вижте в галерията:
Вътре в Mistral нещата не са толкова странни. Арматурното табло и интериорните елементи са взети направо от Chiron, което е само малко разочарование, тъй като тази кола поставя глобални стандарти за качество на материалите, използвайки алуминий и титан за части, които са пластмасови в по-малките автомобили. Но като признание за своите предци, Mistral наистина включва дърво и кехлибарена вложка, съдържаща скулптурата на „танцуващия слон“, създадена от по-големия брат на Еторе – Рембранд, в зората на миналия век.