IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колите на 1 година, което губят най-много от цената си

Лидери по този показател са премиум-модели, като начело е електромобил

Експерти от американската организация с нестопанска цел iSeeCars анализираха пазара на употребявани автомобили за моделните години 2022 и 2023 г. и установиха, че средната цена на кола на една година струва с 8,1% по-малко от нова. Така загубата на купувача за 12 месеца е около 3700 долара.


Колите на 1 години, което губят най-много от цената си


Има, разбира се, модели, които са амортизират много по-бавно, като някои от тях дори поскъпват за една година, което означава, че тяхната покупка носи печалба на потребителите.

Лидер по този показател е Ford Maverick, чието търсене е огромно и цената му на пазара на употребявани коли е с 12,3% по-висока, отколкото като нов. Същото важи за хибридната Toyota Corolla (+7,9%), както и за Mercedes-Benz G-Class (4,6%).

В Топ 10 по този показател попадат още Toyota Sienna (+3,7%), Toyota RAV4 Prime (+3,5%), Toyota Corolla Cross (+2,9%), Toyota RAV4 Hybrid (+2,4%), Kia Carnaval (+2,2%), Ford Bronco (+1,7%) и хечбекът Hond Civic (+1,0).


Кои обаче са моделите, губещи най-много от цената си за 1 година – вижте в галерията:


0 от 500
  • #4
    22 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла втора употреба никой не купува.
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аидито как няма да е на първо място, като точно излезе голям фейслифт, който има с 15% по-голяма батерия?
  • #2
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да, но никой не си продава Теслата, точно защото е безсмислено. Ще изгуби много.
  • #1
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много странно? Очаквах лидер да е с Тесла, защото само за последните три месеца свали цените три пъти, като само първия път беше 20%, а последния път още 6% което означаваше, че трябва да оглави класацията, защото цените на употребяваните автомобили трябваше да спаднат повече от 26%, защото иначе би означавало че се продават по-скъпо от нови. Ако продавачът свали още десетина процента под цената на нов автомобил, поевтиняването трябваше да е над 30%. Странно?