fallback

В Германия разкриха огромна измама с електромобили

Почти 116 000 души са кандидатствали няколко пъти за държавния бонус през 2022 г.

Над 115 хиляди германци са се възползвали от екологичния бонус за електрически автомобили няколко пъти и с това държавата е загубила милиони евро от данъци, сочат данни на Федералната служба за икономика и експортен контрол, съобщи Efahrer.

 

 

Според информацията 115 376 души са кандидатствали за така наречения екологичен бонус няколко пъти през 2022 г. Общо 472 282 граждани и фирми са искали безвъзмездната помощ, а това означава, че всеки четвърти е прибирал премията за две или повече коли. Предполага се, че причината за това е препродажба на електромобилите след това в чужбина с печалба.

През 2016 г. Германия въведе схема за субсидиране, предназначена да направи тези коли по-достъпни за обикновените хора. И от тогава е похарчила най-малко 4,6 милиарда евро за безвъзмездни помощи.

 

 

„Фактът, че частни клиенти купуват две или повече нови коли в рамките на една година, е по-скоро изключение - каза Щефан Брацел, ръководител на Център за автомобилен мениджмънт, пред Welt am Sonntag. - Сред около 116 000 купувачи със сигурност има и такива, които биха използвали модела на препродажба в чужбина.“

Автомобилният експерт оценява данъчните пари, които държавата е загубила през 2022 г., на 380 милиона евро, но според него вероятно сумата е по-голяма.

 

 

Говорителка на Федералното министерство на икономиката каза, че множеството искания за екологичния бонус не позволяват да се направят никакви заключения относно „дали субсидираните превозни средства са били препродадени след минималния период“.

От 1 януари 2023 г. се прилагат нови правила за екологичния бонус и минималният срок за задържане на електрическите коли след покупката е удвоен и вече е една година. Държавната част от субсидията беше намалена до максимум 4500 евро и напълно премахната за plug-in хибридите.

 

 

fallback
  • #10
    До пръцльо ( преди 1 година )
    Да не мислиш че е с Тесла не беше така в щатите въпреки че миналата година нямаше субсидии? Купуваха ги за да ги продадат по-скъпо и да изкарат 5-10 хиляди долара от такива на които не им се чакаше около една година след като са си пуснали заявката, за да си получат автомобила. Това прави ли продажбите на Тесла измама? Ако през 2030 година схемата продължава да работи и от 20 милиона 10 милиона се купуват от някой за да ги препродаде, това прави ли половината продажби нереални?
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Ха ха, ама те сега ли се светнаха чак? Схемата беше ясна отдавна, що народ (чисоткръвни германци!) направиха пачка. Не случайно промениха малко условията, че ако че продаде преди да направи 1г колата, премията гори. Цялата схема отначало беше ясна, че е източване.
  • #8
    Турбо ( преди 1 година )
    Който купи електромобил не повтаря.
  • #7
    Турбо ( преди 1 година )
    Електромобила си една измама.
  • #6
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Рекорден ръст на електромобилите! А пък 2030 само Тесла ще продават по 20 милиона годишно! Факт! Така казаха фенчетата на Тесла с ясновидски умения. Да живеят пропагандните партенки, ха-ха-ха!
  • #5
    До 3 ( преди 1 година )
    Умен си, ама не много. Продават ги, защото има търсене. Никакви продажби не са надути.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами далавера си е. Вземеш няколко зелени субсидии и си купуваш истински автомобил.
  • #3
    хахах ( преди 1 година )
    Сега разбрахте ли от къде идва ръста на продажбите? Умните купуват само за да вземе субсидията и после гледа по най бързия начин да се отърве от недоразумението наречено електрически автомобил. Пак добре че има *** шарани да ги купуват втора ръка щото иначе схемата няма да сработи.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Дали няма поне 115 хил. руснаци, албанци, сърби, румънци, българи с немски паспорт? А, номер едно?
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Толкова са честните и дисциплинирани германци
fallback
Последни