fallback

В Германия разкриха огромна измама с електромобили

Почти 116 000 души са кандидатствали няколко пъти за държавния бонус през 2022 г.

Над 115 хиляди германци са се възползвали от екологичния бонус за електрически автомобили няколко пъти и с това държавата е загубила милиони евро от данъци, сочат данни на Федералната служба за икономика и експортен контрол, съобщи Efahrer.

 

 

Според информацията 115 376 души са кандидатствали за така наречения екологичен бонус няколко пъти през 2022 г. Общо 472 282 граждани и фирми са искали безвъзмездната помощ, а това означава, че всеки четвърти е прибирал премията за две или повече коли. Предполага се, че причината за това е препродажба на електромобилите след това в чужбина с печалба.

През 2016 г. Германия въведе схема за субсидиране, предназначена да направи тези коли по-достъпни за обикновените хора. И от тогава е похарчила най-малко 4,6 милиарда евро за безвъзмездни помощи.

 

 

„Фактът, че частни клиенти купуват две или повече нови коли в рамките на една година, е по-скоро изключение - каза Щефан Брацел, ръководител на Център за автомобилен мениджмънт, пред Welt am Sonntag. - Сред около 116 000 купувачи със сигурност има и такива, които биха използвали модела на препродажба в чужбина.“

Автомобилният експерт оценява данъчните пари, които държавата е загубила през 2022 г., на 380 милиона евро, но според него вероятно сумата е по-голяма.

 

 

Говорителка на Федералното министерство на икономиката каза, че множеството искания за екологичния бонус не позволяват да се направят никакви заключения относно „дали субсидираните превозни средства са били препродадени след минималния период“.

От 1 януари 2023 г. се прилагат нови правила за екологичния бонус и минималният срок за задържане на електрическите коли след покупката е удвоен и вече е една година. Държавната част от субсидията беше намалена до максимум 4500 евро и напълно премахната за plug-in хибридите.

 

 

fallback
  • #20
    До FenIX ( преди 1 година )
    Е ти пък толкова ли да не знаеш, че забраната за продажба на субсидиран ЕК в Германия е 6 месеца. Те дори и в статията са ти написали че е вдигат периода на 1 година!
  • #19
    FenIX ( преди 1 година )
    Е толкова ли не можаха да приложат условие колата да не се препродава поне 2 г например? Ферари например имаха за някои ексклузивни модели условие в договора колата няколко години да не се преподава. Така осъдиха един който я препродадв скоро след като я купи. А тук става дума за милиони загуба на хазната.
  • #18
    Jap ( преди 1 година )
    Затова тойота не правят електрички както всички други (само 2 недоразумения). Не случайно са най-добрите.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Пак са се събрали най-умните и знаещите от кварталния хоремаг да коментират. Браво, пич0ве, велики сте!
  • #16
    Пропов ( преди 1 година )
    Синтетичния бензин ще разкаже играта на електрокарите. Световните политици бяха, да речем, подведени от енергийната мафия, ама и народа им се върза, подлъган от зелените(част от същата мафия). Великата германска автомобилна промишленост обаче не се даде. Почнаха със синтетичните горива преди няколко години. Цената беше големия проблем - над 50 евро/л. Сега цената вече е 5 . Като стигне 3 и електрокарите ще отидат при дизелите - по автокъщите на полвин цена.
  • #15
    Гост ( преди 1 година )
    Всичко е за едни пари да се присвоят,пардон да се усвоят.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Като излезе и кюмюргейт с ТЕЦовете в Германия,перките и фотоволтаиците са само за параван,нищо не произвеждат.
  • #13
    Бончо ( преди 1 година )
    Дизелгейт,Електрогейт,какво още да Очакваме от "Демократичната Германия" чиито решения закараха Европа на дъното.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Нямало корупция при швабите?
  • #11
    Гост ( преди 1 година )
    Всичко е измама в електромобилите.Брой цикли на зареждане, пробега с едно зареждане,евтината поддръжка,евтиното зареждане,високата остатъчна стойност,батериите втора употреба.Без субсидиите няма продажби.
fallback
Последни