IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model Y измести Dacia Sandero като №1 в Европа

Електрическият SUV е най-продаваният автомобил през февруари

Европейските регистрации на Tesla Model Y се утроиха през февруари, изпреварвайки с минимална разлика Dacia Sandero в борбата за първото място по продажби. През втория месец на годината от кросоувъра са реализирани 18 446 брой на Стария континент, докато резултатът на румънския хечбек е 18 431.


Tesla Model Y


Първото място в европейската класация на 28 държави, съставена от JATO Dynamics не е новост за Model Y, но резултатът определено е изненадващ, тъй като през февруари Tesla обикновено продава по-малко коли. Сега обаче ръстът спрямо същия месец на 2022 г. е огромен – цели 173%

Румънският модел също се справя много добре, като записва увеличение с 40% за една година, но въпреки това той губи първата си позиция, на която се изкачи през януари.
 

Най-продаваните автомобили в Европа февруари 2023 г:

Tesla Model Y: 18 446 (+173%)

Dacia Sandero: 18 431 (+40%)

Peugeot 208: 16 180 (+10%)

Volkswagen T-Roc: 16 760 (+68%)

Opel/Vauxhall Corsa: 15 120 (+29%)

Toyota Yaris Cross: 14 772 (+54%)

Dacia Duster: 14 038 (+33%)

Fiat/Abarth 500: 13 542 (+35%)

Volkswagen Golf: 13 399 (-11%)

Skoda Octavia: 12 296 (+14%)


Ръст на продажбите записват и другите модели в челото. На трето място отново е Peugeot 208, който миналия месец намери 16 180 клиенти (+10%). Следва Volkswagen T-Roc – 15 760 продажби (+68%). Разстег показват Toyota Yaris Cross и Ford Focus, и двата с +54%, както и Nissan Qashqai, който се повишава с 68%.

От друга страна, има лек спад в продажбите на Volkswagen Golf (-11%), Peugeot 2008 (-6%), Citroen C3 (-14%) и Fiat Panda (-12%).

Трябва да се отбележи и ръста на електрическите автомобили през февруари, който е 33% спрямо същия месец на 2022 г. Той се дължи основно на пазарите в Германия, Франция, Нидерландия и Великобритания, като е в пълен контраст с поредното намаление (този път с 5%) на регистрациите на plug-in хибридни автомобили.

В европейската класация на plug-in хибридни автомобили за февруари на първо място остава Ford Kuga (+16%), следван от Volvo XC60 (+17%) и Lynk & Co 01 (+136%). Следват Kia Sportage - 1971 (нов), Volvo XC40 - 1704 (-34%), BMW 3-Series - 1686 (-44%), Mazda CX-60 - 1636 (нов), Hyundai Tucson - 1620 (-19%), Mercedes C-Class - 1618 (+222%) и Jeep Compass - 1588 (-11%).


0 от 500
  • #62
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Разбира се че няма да отговориш, защото знаеш, че 100 километра се зареждат за пет до 10 минути в зависимост от температурата и състоянието на заряд на батерията, а в българия дори да си напълниш батерията до горе е напълно безплатно. Освен това, с аналогичен по размери и мощност бензинов автомобил ще изхарчиш около 100 000 лв за гориво за 600 000 км, което е скромните 350 км на ден заредени от контакта и въобще не ти трябва публична зарядна.
  • #61
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 59 ( преди 1 година )
    Ти за мен не се притеснявай, дори в момента ти пиша от колата в движение докато си върша работата. Ти вземи да отговориш на въпросите които ти зададох? Ама не можеш първо защото не знаеш каква е цената на зарядните на тесла, не знаеш за колко време се зареждат 100 километра, а и откъде да знаеш колко харчи един автомобил когато никога не си притежавал такъв, за да сметнеш колко ще ти изхарчи за 600 хиляди километра. Отговори поне на един от тези въпроси. Ако можеш.
  • #60
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Колкото повече скъпи ел коли продават сега, по-бързо ще дойде моментът да пуснат и евтини, тъй че новината е добра. Аз лично много се кефя на тоя Ситроен Оли. Ако има такива коли по 20 000 евро, може и нас да ни огрее да минем на електрички. Моите драми не са свързани с електро срещу ДВГ, а с нечовешки високите цени на абсолютно всички коли. И също така съм оптимист, че ще дойде момент дето и българите няма да ги бърка да дават по 500-600 лв на месец за лизинг на нова кола.
  • #59
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Това може да стане ако си монтираш две щеки на Теслата като тролей и да имаш едни безкрайни жици за зареждане.За другите било много изгодно да имат Тесла,само за телю не.Ти не работиш и никога няма да си купиш Тесла.Дрън дрън кай си по форумите и мечтай за Тесла от Хиполенд.
  • #58
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 55 Гост ( преди 1 година )
    Колко гориво ще сипеш за да минеш 600 хиляди километра?
  • #57
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 55 Гост ( преди 1 година )
    колко време ще отнеме на една тесла да зареди на supercharger на тесла в българия и колко ще струват и 20 киловатчаса, за да мине 100 км?Отговори на каквото можеш и дори може и пред само предположения да направиш?
  • #56
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 54 ( преди 1 година )
    Според тебе дали си заслужава с моите 10 000 км. годишно да си купя тесла за да пестя по 1700 лв годишно от гориво? За хора на които 120 хиляди километра годишно са им малко, дали си заслужава да пестят по 20 000 лв годишно? Както виждаш числата не лъжат и показват кога има смисъл и кога няма смисъл да си купиш електромобил, независимо дали ще е тесла. Само че повечето от вас не можете да си направите сметката, защото сте скарани с математиката и цифрите като цяло. Ето Гост например.
  • #55
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Интересно ми е как ще спестиш 100 к.лева от зареждане на бърза зарядна при цена левче киловатчас,като на мен ми излиза по евтино на бензин?Да не говорим за пътешествия в Европа и зареждане на 1 евро киловатчас.
  • #54
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 51 ( преди 1 година )
    Ти колко Тесли си сменил?
  • #53
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 46 ( преди 1 година )
    "Това е само още едно потвърждение за употребата на електрички само за градско или на близки разстояния." След като за тебе 120 000 км годишно са само за градско шофиране и този автомобил не е подходящ за тебе ми е интересно ти по колко минаваш на година? Колко милиона километра си навъртял за последните 10 години и колко автомобила си сменил за да ги навъртиш? Ако седим по изказванията за минимум 1200 км с едно зареждане, моето предположение е минимум 450 000 км годишно, без нито едно спиране