Преди време класическата ръчна скоростна кутия се смяташе за еталон за лесен контрол на сцеплението и за скорост на превключване. Тя предлага минимални загуби и максимална надеждност. Днес обаче много автомобили с автоматични трансмисии са по-бързи от версиите с три педала, а някои дори са по-издръжливи.
През последните години продажбите на автомобили с автоматични скоростни кутии на пазара надхвърлят тези на моделите с класическа механична скоростна кутия. На пазара втора ръка броят на автоматиците расте, въпреки че много купувачи се страхуват от тях. Кои обаче са най-надеждните автоматични трансмисии?
Отговор дават експертите от изданието Auto.Mail, като предварително уточняват критериите за надеждност. Основният сред тях, очевидно, е ресурсът на агрегата, тоест декларираният от производителя пробег, до който скоростната кутия ще работи правилно, ако бъде поддържана качествено. Съща така важен критерий е и въртящият момент, предаван на колелата.
Могат да се разграничат още няколко важни компонента – конструкция на дизайна и качественото производство. По принцип класическите хидромеханични автоматици най-често превъзхождат по показатели капризните CVT и роботизирани трансмисии с два съединителя, които са по-сложни и понякога дори не могат да бъдат ремонтирани. Затова и се смята, че най-надеждната двупедална трансмисия е тази с преобразувател на въртящия момент.
Почти невъзможно е да се определи най-доброто от най-доброто - тоест най-надеждният „автоматик“ в света, така че посоченият списък от безпроблемни кутии е условен. Всички тези агрегати са се доказали през годините, като са поставяни на огромен брой модел, продавани по цял свят.
Най-надеждните автоматични скоростни кутии (ГАЛЕРИЯ):
Надеждни трансмисии в началото на века в САЩ се произвеждат не само от Ford, но и от концерна Chrysler, който оборудва много SUV и пикапи, произведени от дъщерни дружества, с автоматика с индекс 45RFE (понякога наричан 545RFE). Кутията на Chrysler 45RFE има 4 предавки, като е проектиран да работи с мощни 4,7-литрови двигатели. Тя се поставя на Jeep Grand Cherokee WJ, Jeep Liberty KJ, Jeep Commander XK, Jeep Wrangler JK, Dodge Ram, Dodge Dakota, Dodge Durango и Chrysler Aspen, като посоченият ресурс е 400 000 км.
Сред особеностите на този автоматик е, че контролът на смяната на предавките е напълно електронен. На редица автомобили, след малък ремонт, кутията дори преодолява границата от милион километра, като надживява всички останали агрегати в автомобила.