fallback

Mazda се присъединява към японския алианс за биогорива

Toyota, Suzuki и Subaru вече активно работят върху продукти от ново поколение

Ако в Европа (поне засега) биогоривата не са убедили институциите, на другия край на света - в Япония, най-големите автомобилни производители вече са създали истинска изследователска асоциация. Тя беше основана през юли 2022 г. от Toyota, Suzuki, Subaru и Daihatsu, като сега към нея се присъединява и Mazda.

Целта на асоциацията е да създаде по-малко замърсяващи и по-ефективни горива чрез използването на биомаса и производството на биоетанол чрез „рециклиране“ на въглероден диоксид. Следователно, не се разглеждат само биогорима, тоест тези, които са произведени от растителни отпадъци, но и така наречените e-Fuesl, получени чрез „улавяне“ на CO2 и сложен промишлен процес.

Това означава, че докато Mazda и другите японски производител продължават усилията си за електрификация, те също така ще търсят други начини за постигане на въглеродна неутралност. Работата по проекта започна преди месеци, като асоциацията подписа споразумение с град Окума (префектура Фукушима) за изграждането на няколко фабрики.

Съобщението на Mazda едва ли е изненадващо, особено като се има предвид, че Toyota и Subaru (заедно с Kawasaki и Yamaha) обявиха в края на 2021 г. намерението си да създадат алтернативни решения за спасяване на двигателя с вътрешно горене.

Toyota също участва известно време в проекти за водородни горивни клетки и двигатели с вътрешно горене, също задвижвани от водород, докато Mazda разработи агрегата 1.5 SkyActive-D, задвижван от биодизел. Двигателят е поставен на Mazda2, която участва в шампионата Super Taikyu.

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Освен това, защо въобще трябва да произвеждаш водород след като тази енергия може да се съхрани директно в батериите на електромобилите и със същата енергия да се заредят 10 електромобила вместо да се напълни резервоара на един единствен за изминаване на същия пробег? Това е 10 пъти по-евтино 10 пъти по-ефективно и 10 пъти по екологично решение.
  • #14
    До 13 ( преди 1 година )
    Разбира се че е абсолютна глупост да правиш бензин от ток. По-голяма глупост не може да се измисли. За да направиш бензин, първо трябва да произведеш водород. След като вече си произвел водородът който след изгарянето може да върне само 40 % от енергията която е изразходена за неговото производство и то при идеални условия, защо трябва да намаляваш още повече ефективността като произвеждаш бензин от него, а не го ползваш директно или да го съхраниш?
  • #13
    внпрвлб ( преди 1 година )
    Не е съвсем глупост производството на такива горива, защото решава един от основните проблеми на генерирането на ток, особено такъв от ВЕИ - какво да го правиш като го произведеш, особено когато има много слънце или вятър. Пустят му ток е много труден за съхранение, а такива горива (както и класическите такива) на практика го играят роля на "батерия". Като направиш един литър бензин с ток от волтаик, този литър бензин може да си стои с години докато го потребиш някоя вечер, когато няма слънце.
  • #12
    Дедов Янко ( преди 1 година )
    Напълно съгласен с #10. Що за клиничен случай са тези електро- фенове...защо да няма алтернатива и всеки да избира. Спора е излишен принципно...колега #9, както казах, за една година цената на Дачията е от 34 на 43 хилки, справка в представителството
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Потъващите японски компании са се хванали за най-тънката сламка.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Интересно ми е защо я няма Ходна в алианса. Те са най-големият производител на ДВГ и тъкмо те трябва да са инициатор на това нещо, а ги няма. Надявам се на даден етап и те да се включат. Само по такъв начин с обединени усилия могат да се намерят разумни решения по отношение бъдещата мобилност на хората. Колкото повече варианти има, толкова по-добре за нас потребителите. Не зная що за агресия имат феновете на електрокарите към останалите? Имам чувството, че е избило в психическо проблеми тяхното.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Също както и цените на електромобилите не се задържаха високи и започнаха да падат, въпреки че цените на ДВГ продължават да се покачват. Тоест и по-евтини електромобили ще караме. Само за едно си прав. Електромобилите никога няма да паднат до цените на които 80% от българите си купуват автомобилите - под 10 000 лв. И да има електромобил за 2000 лв, защото само батерията струва повече, дори вече да изминава само 70% от първоначалния си пробег.
  • #8
    До 7 ( преди 1 година )
    "По евтино от сега коли няма да карате!Запомнето го!!!" Помним, помним. Помним какво говорихте миналата година, когато за фирмения ток плащахме над левче за киловатчас. Тогава ни обяснявахте, че веднъж щом се качила цената на левче на борсата, никой няма да я свали. Да ти припомня ли, че в края на миналата седмица цената на тока беше под 1 стотинка за киловатчас, а след това се покачи на две стотинки за киловатчас, докато печеше слънце? Тоест цената няма как да се качи за дълго.
  • #7
    До 5 ( преди 1 година )
    Да бе съдията дето свири мача! Последните 10 години се харачат трилиони долари за разработки на батерии, електрички, нови добиви на литии, никел, кобалт и прочие, само за да ти осигурят на теб "евтини електрички" и да си караш на 2,80лв на 100км! Само заради тебе хиляди фирми ще си загърбят инвестициите и печалбите за да ти еФтинкУ да и одиш на село за буркани! 35 години от както не сме под комунизъм и още пролетарски мечти ви в главата!По евтино от сега коли няма да карате!Запомнето го!!!
  • #6
    Дедов Янко- защо пък ( преди 1 година )
    Ще карате за 2.80 на 100 и коли по 1000 коня кога ви цъфнат налъмите, мечтатели! Че кой има полза *** да кара за 2.80 ве? Начи много ора има тука, дека са се качили на електрички....аа, пардон, забравих- още караме дизелите и ги хулим едновременно, това те прави много вървежен тарикат- кикипръч! Само да понавлязат "евтините" електрички ( че най- евтината ел.*** на Дачия е 43к ) и ще виете като вуци от цените на тока, батериите, и наемите на гаражите...само почекайте, облачни мечтатели.
fallback
Последни