Изключително рядък автомобил Land Rover се появи на търг за продажба – това е Bell Aurens Longnose, който се смята за най-необичайният SUV на британската марка. От този уникален автомобил са произведени само два екземпляра и за единия от тях исканата цена е 198 500 евро.
След 2000 г. двама ентусиасти на британската марка - Томас Бел и Холгер Калвеладж, се събират и решават да направят най-лудия Land Rover в света. Създават прототип Land Rover Bell Aurens Longnose - нещо като спортен автомобил, готов за сафари.
Двамата основат компанията Bell Aurens и привличат подкрепата на майсторите на офроуд превозни средства Delta 4x4. Това, което става в крайна сметка трудно може да се нарече обикновен тунинг - отворено тяло, опънато до 4,5 метра и дълъг „нос“. Базиран е на серия II Land Rover от 1967 г.
„Решихме да произвеждаме 10 автомобила годишно, тъй като наистина вярваме в процеса на ръчна изработка на този автомобил и няма да започнем да автоматизираме този процес. Това е колекционерски предмет и искаме да бъде такъв. Смятаме за реално 4-6 месеца време за доставка от поръчката до готовия автомобил, разбира се отново в зависимост от индивидуалните спецификации“, декларираха тогава конструкторите, които планираха производство с двигатели V8, V12 и V16.
Първоначално се предполага, че топ версията на „дългия нос“ ще бъде оборудвана с авиационни двигатели Rolls-Royce Merlin с мощност 1500 к.с. Bell Aurens Longnose SUV е проектиран за родствените Rolls-Royce Meteor и Merlin с обем 27 л. Meteor са монтирани в английските танкове Centurion, Merlin - в изтребители Supermarine Spitfire от Втората световна война, както и роудстър Swandean Spitfire Special от 1953 г. и известния автомобил The Beast на английския инженер Джон Дод.
Началото на производството обаче съвпадна с финансовата криза от 2007-2008 г. Липсата на поръчки и проблемите с финансирането принуждават Бел и Калвеладж да спрат работа, като успяват да построят само два прототипа и единият от тях сега се продава за почти 200 хил. евро.
Land Rover Bell Aurens Longnose все още поразява въображението със смели пропорции. Седалките на водача и пътника са почти над задната ос. Подът е облицован с дюшеме, вътрешните части на вратите са обшити с кожа.
Дори топката на скоростния лост е необичайна и наподобява такава за крикет. В случай на лошо време има подвижен алуминиев покрив, а при евентуално преобръщане водачите трябва да бъдат защитени от две масивни дъги.
За съжаление на конструкторите 27-литровият V12 остава мечта. Продава се основната версия на Longnose с 8-цилиндровия 4.6.литров агрегат от Ranger Rover, който е преработен от JE-Engineering до 5 литра и е съчетан с петстепенна механична коростна кутия. Прогнозната мощност е около 350 к.с.
Още снимки - вижте в галерията: