IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Уникално Bugatti Type 57C Atalante се продава за 3,4 млн. долара

Това е един от най-емблематичните автомобили преди Втората световна война

Когато Bugatti Type 57 е представен за първи път през 1934 г. с впечатляващата си визия и неговите обширни извити линии, няма друг автомобил, който да може да се мери с него. Проектиран от Жан Бугати - син на основателя на компанията Еторе Бугати, това е перфектната комбинация от стил и скорост. Този автомобил е влизал в класации за най-емблематичните класически коли, създадени преди Втората световна война.

 

Bugatti Type 57C Atalante 1938

 

Bugatti Type 57C Atalante, произведен през 1938 г., ще бъде изложен на търг, като очакваната цена е 3,4 милиона долара, защото се смята, че този екземпляр е по същество уникален. Въпросът е не само, че има само пет такива екземпляра, но също така е от най-рядко срещаната версия като безопасност.

Компанията Bugatti е построила само 17 шасита Type 57 Atalante, 16 от които с двигатели с компресор, което е обозначено с буквата C (за компресор) в наименованието на модела.

 

Bugatti Type 57C Atalante 1938-4

 

Купувачите на шасита се обръщат към частни ателиета за допълнителна каросерия, а въпросният екземпляр е един от петте, които получават алуминиева каросерия от Gangloff Coachworks. Това е швейцарско-френски производител на каросерии, известен с работата по много уникални автомобили Bugatti, както и с оригиналния си интериор.

През 1938 г. това конкретно копие на Bugatti е демонстрирано на международното изложение в Париж. След Втората световна война колата е съхранявана в частна колекция в продължение на около 60 години, а настоящият продавач я е купил през 2014 г.

 

Bugatti Type 57C Atalante 1938-13

 

От аукционната къща отбелязват, че автомобилът е запазен в оригиналния си вид. Това се отнася не само за двигателя с всички фабрични компоненти, но и за стандартния интериор, въпреки че сравнително наскоро спортната кола е частично възстановена. Купето е оборудвано с 3,3-литров редови 8-цилиндров двигател с мощност 210 к.с. и максимална скорост 193 км / ч.

В състезателен вариант Type 57 също е звезда, след като поставя множество световни рекорди и печели „24-те часа на Льо Ман“ през 1937 и 1939 г.
Type 57C Atalante е придружен от подробна документация, включително фабрични писма от Еторе Бугати и доклад от експерта по марката Пиер-Ив Лажие.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Едно време(не толкова отдавна) колите се правеха от инженери и дизайнери . Затова бяха здрави и красиви. Сега се правят от счетоводители и маркетинг специалисти. Затова са една ...илюзия, едно внушение, една нагла манипулация на неукият масов купувач! та купувачът св кефи на таблети и други глезотии, ама не знае че за сметка на това половината части в двигателя му са пластмасови.
  • #2
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Скрапа са точно тези стари кошници, които стават само за ревюта и показност. Хайде направи елементарна сметка колко ще ти излезе да поддържаш такава кола в топ състояние и да я използваш ежедневно. Да вземаш жената, децата, да пазаруваш... с две седалки. Супер практично, ама само в лаладжийските ти фантазии.
  • #1
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Класика ( преди 1 година )
    Колите са измислени още през 1933г.Това днешното е скрап с ненужна електроника,непотребна,следяща и манипулираща,разсейваща шофьора и предизвикваща 90% от катастрофите! А стадото оглупяло от рекламите мучи и купува без да знае защо,а то щото другите от стадото го имат!!!??? Това Бугати,както и Оубърн и още 8 спортни коли са вдигали на втора скорост 160 км в час и са достигали до 250 още през 33г.!!!!!!! А с Костенурката колите са достигнали съвършенството и спират да бъдат коли до 2004г.!!!