fallback

Електромобили с леки повреди се бракуват заради скъпи ремонти

Все повече компании отказват да застраховат електрически превозни средства

В САЩ много електрически автомобили с леки повреди се обявяват за "тотал щета" поради високата цена на ремонтите. Информацията за това беше съобщена от сайта AutoBlog .

Журналистите цитират компанията Policygenius, според която средната месечна застрахователна вноска за електрически автомобили в САЩ през 2023 г. е $206. Това е с 27% повече, отколкото при колите с ДВГ.

Оказва се, че болшинството от производителите на автомобили оборудват електромобилите си с батерии, които не са лесни за ремонт. Освен това трети страни нямат достъп до технологията им. Например застрахователната компания Allianz отказва да поеме ремонта на батерии, ако се установи, че имат леки повреди. Те се принуждават и да не застраховат електрическите автомобили, защото нямат достъп до диагностични данни.

Разходите за подмяна на акумулаторни блокове могат да достигнат до 50% от цената на електрическия автомобил. Ето защо тяхната подмяна често е нерентабилна и коли с лек удар, който е засегнал акумулаторния блок, биват дерегистрирани.

Експертите смятат, че поради този проблем застрахователните премии за електрически автомобили ще продължат да растат. Според тях този проблем може да бъде решен, но трябва желание от страна на производителите. 

Проблемът може да бъде решен ако производителите на автомобили коригират производството на батерии с по-малки секции или модули, които са по-лесни за ремонт. Също така е необходимо да започнат да предоставят диагностични данни на трети страни.

fallback
  • #33
    До 31 ( преди 1 година )
    Ти сериозно ли се опитваш да ме убедиш че един power bank от големите на tesla който струва над 1 милион не се поправя и ако му спре един вентилатор за 20 долара го изхвърлят и си купуват нов power bank? Наистина ли твърдиш че като ти засвири лагера за 100 долара, си изхвърляш електромобила и си купуваш нов?Наистина ли твърдиш, че ако имаш проблеми със софтуера или с някой датчик на електромобила, го изхвърляш в надин и си купуваш нов?Това ли пише наистина в статията?
  • #32
    До Турбо ( преди 1 година )
    Правиш ли разлика между купе и шаси? Очевидно не правиш, за да тръгна да ти обяснявам, че след катастрофа ако ти е огънато шасито е твърде вероятно да ти пишат автомобилът тотал щета защото е забранено неговото изправяне, камо ли пък да режеш части от шасито и да ги снаждаш с изрязано шаси от друг автомобил. За това могат да те вкарат и в затвора. Това може да стане само в България. При същата катастрофа, на тесла сменяш само броните панелите и гредичките, които се продават като резервни части.
  • #31
    До 28 ( преди 1 година )
    Хората цяла статия са ти написали какво става като спре или имаме проблем на "четенето с разбиране"? И точно, защото никой не ремонтира нито лаптопи нито "пауър банкове" още повече означава, че като спре и следващата спирка е Надин. Но, ти продължавай да проповядваш как всичко е просто и вечно, нищо че сигурно ги пишеш тези работи от лаптоп, който никога няма да ремонтираш, а просто ще изхвърлиш като спре.
  • #30
    Турбо ( преди 1 година )
    Тесльо,я погледни синия електромобил на снимката.Това си е тотал щета.На всеки автомобил със стоманена рама,можеш да режеш и сменяш цели панели.Излятото от 2 части купе на Тесла не може да се ремонтира.
  • #29
    Турбо ( преди 1 година )
    Тесльо,я погледни синия електромобил на снимката.Това си е тотал щета.На всеки автомобил със стоманена рама,можеш да режеш и сменяш цели панели.Излятото от 2 части купе на Тесла не може да се ремонтира.
  • #28
    До 26 ( преди 1 година )
    И като спре какво ще стане? Май забравяш, че на практика това е комбинация между лаптоп, голям power bank и от 1 до 4 електрически двигателя управлявани от лаптопа. Power bank-ът при съвременните технологии за производство на батерии от последните няколко години ще надживее и два автомобила и пак ще остане капацитет за съхранение на енергия от мрежата. Електрическите двигатели са вечни и се износват само лагерите, остава да се повреди лаптопа или да катастрофираш, за да имаш проблем.
  • #27
    До Турбо ( преди 1 година )
    Отливките започват на над 50см от броните, като са свързани с тях чрез стоманени греди, които поемат ударите и се деформират, като го омекотяват и не позволяват повредена алуминиевата обвивка и съответно батерията. Тези стоманени гредички са много евтини и след катастрофа се сменят с нови. При подобен удар, купето на нормален автомобил е посукано и обикновено го пишат тотал щета, защото дори да го опънат на стенд, материала вече няма същите качества при последваща катастрофа. Кое е по-добре?
  • #26
    FHGNBM ( преди 1 година )
    Ама пък се возиш за 3-4лв на 100км, нали? Работата за пореден път става като навремето с дизелите, "Много върви, бате, пък ми харчи само 4,5/100!". И в един момент идва "келнерът" със сметката я за турбина, я за демпферен маховик , я за ДПФ и изведнъж въпросното 4,5/100 ти излиза към 450/100! Та и тия така, много пестиш от обслужване, много върви и малко харчи. Докато спре да върви. И тогава става същото както като ти спре телефона или лаптопа. Само дето има към 100 пъти разлика в цените...
  • #25
    До 21 ( преди 1 година )
    Ти май не знаеш за какво се дават субсидии? Дават се, за да се изравнят цените с тези на замърсяващата технология, за да може хората да си купуват чисти автомобили. Напълно логично е субсидията да отпадне, както и всички останали привилегии, когато цените се изравнят и без субсидия, а се очаква електромобилите да станат по-евтини от ДВГ. А каското е процент от цената. При ДВГ ще получаваш по-висока покупна цена, по-високо каско, по-скъпо зареждане. Кой ще ги предпочете и защо?
  • #24
    До 23 ( преди 1 година )
    Един блок от батерията на тесла модел s с капацитет 5 киловатчаса струва над 1000 долара втора употреба в ebay. Можеш да провериш. В една батерия има 20 такива блока което означава че само клетките да продадеш са 20 хиляди долара. Какъв надин, какво белканто? Твоя автомобил като нов сигурно струва по-малко от 20 000 долара като нов, а ти сигурно си го купувал втора ръка за една четвърт от тази цена. Сега в момента колко можеш да му вземеш?
fallback
Последни