fallback

Електромобили с леки повреди се бракуват заради скъпи ремонти

Все повече компании отказват да застраховат електрически превозни средства

В САЩ много електрически автомобили с леки повреди се обявяват за "тотал щета" поради високата цена на ремонтите. Информацията за това беше съобщена от сайта AutoBlog .

Журналистите цитират компанията Policygenius, според която средната месечна застрахователна вноска за електрически автомобили в САЩ през 2023 г. е $206. Това е с 27% повече, отколкото при колите с ДВГ.

Оказва се, че болшинството от производителите на автомобили оборудват електромобилите си с батерии, които не са лесни за ремонт. Освен това трети страни нямат достъп до технологията им. Например застрахователната компания Allianz отказва да поеме ремонта на батерии, ако се установи, че имат леки повреди. Те се принуждават и да не застраховат електрическите автомобили, защото нямат достъп до диагностични данни.

Разходите за подмяна на акумулаторни блокове могат да достигнат до 50% от цената на електрическия автомобил. Ето защо тяхната подмяна често е нерентабилна и коли с лек удар, който е засегнал акумулаторния блок, биват дерегистрирани.

Експертите смятат, че поради този проблем застрахователните премии за електрически автомобили ще продължат да растат. Според тях този проблем може да бъде решен, но трябва желание от страна на производителите. 

Проблемът може да бъде решен ако производителите на автомобили коригират производството на батерии с по-малки секции или модули, които са по-лесни за ремонт. Също така е необходимо да започнат да предоставят диагностични данни на трети страни.

fallback
  • #23
    Турбо ( преди 1 година )
    Отлетите на "Гига преси" купета на Тесла не могат да се ремонтират и се налага да бъдат бракувани.Тоя умник Мъск бил голям визионер, "инженер" и новатор,бе.Бракуван електромобил струва, колкото струва метала в него т.е колкото ти платят от Надин.
  • #22
    до младен ( преди 1 година )
    Няма как да стане или поне няма смисъл. Като махнем че не е маркетингово приемливо, да си ползваш колата по-дълго от заложеното. Един от проблемите на батериите е размера, ако са модулни ще станат още по-големи, като всеки модул има собствени кожух, охлаждане, електроника. И после ще трябва да има един "инвертор" да го наречем да обединява потоците между всичките. И накрая вероятно няма да има равномерно износване.
  • #21
    Турбо ( преди 1 година )
    Ремонта на електромобилите бил скъп?Нашият врачок тесльо не казваше ли,че бил без пари и всичко ставало по интернет.Застрахователите ще вдигнат премията за електромобилите.Автокаско на автомобила е около 4% от стойността.Ако се вдигне процента на 5 или 6,автокаското ще струва 5-6 000 на година.Субсидиите отпадат,безплатното паркиране и зареждане също.Честито на всички мечтатели електрофили.
  • #20
    младен ( преди 1 година )
    От одавна ми се мъдри идеята защо не направят електричките с опция за ъпгрейд. Модули блокове за батерии. Примерно сега нямаш достаъчно и си купуваш кола с 50kw батерия след време имаш пари и да добавиш батерии до колкото може - като при PC-тата с ъпгрейда. За електричките не е нито проблем да се смени или добави ел. мотор както и батерии ама май на производителите не им харесва идеята.
  • #19
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Не, не... купете си!! Да ви е евтино!
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Ти очевидно никога не си се занимавал със застрахователи. Никога няма да ти платят повече от пазарната стойност на колата. Ако си я купил за 70к, а сега нова струва 50к, те ще ти платят 40к макс. Също могат да се заядат че останките струват пари и да ти дадат 30к. После ще ти кажат останките струват повече от 10к и ще ти ги приберат и тях. Също ако не я обявят за бракувана - извън движение на какво основание ще ти я приберат и ще ти платят?
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Има малко значение с какъв статус идват в БГ те и без това трябва да минават техно тест и един куп щуротии. Те идват оттам на безценица. Защото освен стойността на автомобила се заплащат комисионна ако е от търг (което е обичайното), транспорт, евентуално мито, ДДС, такса контейнеризация и деконтейнеризация, комисионна на вносителя и др. такси. И пак идват на конглокентни с европейските цени.
  • #16
    До 12 ( преди 1 година )
    "Отделно, не знам как точно е в САЩ, но по принцип ако в талона пише бракувана е доста трудно да я върнеш в движение от документална и инспекционна точка." А застрахователя защо ще я бракува, ако смята да я продава поправена или както си е ударена? При евтин ремонт просто ще отпадне гаранцията, което не е опция за клиента на застрахователя, но пък е страхотна възможност за някой, който си търси евтин електромобил дори без гаранция.
  • #15
    До 12 ( преди 1 година )
    Отново нищо не си разбрал. Ако клиента е купил Тесла за 70 000 миналата година и автомобила е застрахован за тази сума, а на застрахователя му искат 35 000 за ремонт му е по-евтино да плати 50 000 долара колкото в момента струва същият този автомобил в САЩ след намалението на цените, като продаде ударения автомобил за 20 000 без да се занимава с каквито и да било ремонти и ще му излезе с 5000 по-евтино, и клиентът ще е по доволен, защото ще кара нов автомобил с нова гаранция, не ремонтиран.
  • #14
    До 12 и 13 ( преди 1 година )
    А откъде идват 99% от внесените от САЩ в България автомобили?
fallback
Последни